EA ukazuje možnosti Frostbite enginu

22. květen 2019 13:11 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (10)

EA se společně s DICE rozhodlo podělit o svůj pokrok v práci s Frostbite enginem. Ten původně vzniknul pro Battlefield, EA se jej ale snaží udělat více univerzální a dostupný pro všechna svá studia.

Minulý rok dostala malá skupinka vývojářů za úkol soustředit se na real-time render vlasů, který by se měl přiblížit filmovým offline efektům. Výsledkem je opravdu detailní a propracovaná animace toho, jak by v budoucnu mohly vypadat vlasy ve hrách.

I když se o tom blog přímo nezmiňuje, díky těmto ukázkám můžeme očekávat, že grafika v další generaci půjde mnohem více do hloubky. V dalších měsících nám vývojáři představí celý systém více do hloubky. Do té doby se můžete podívat například na to, jak vypadají různé barvy vlasů či jejich pohyb.

Zdroj: DSOGaming

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 23. 5. 2019 v 10.34

red-icius: Přesně jak píše Smaug, Frostbite je zbastlený in-house engine, který je super pro vývoj her jako Battlefield, ale je špatně zdokumentovaný a chybí mu nástroje, které jsou třeba pro vývoj open-world her jako Inquisition nebo Anthem.

Bioware s ním umí, přece jen už v něm udělali 3 hry, ale pokaždé si museli vytvořit nástroje, které u komerčních enginů jako Unreal dávno jsou. Takže místo aby se mohli soustředit na vývoj, tak neustále bojují s vývojovým nástrojem, který se pro jejich práci vůbec nehodí, což je naprosto špatně. Kdo ví, o kolik by byl Anthem lepší, kdyby byl vyvíjen v enginu, který by se na jeho vývoj hodil...

Frostbite je stejně jako id Tech specializovaný engine, který je dobrý pro vývoj určitého typu her, akorát ten dement Soderlund ho musel vnutit všem studiím...

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 23. 5. 2019 v 06.10

red-icius: Ale taky nejde tvrdit, že jde o univerzální engine pro všechny typy her. Pro FPS na omezeném prostoru jednoho levelu je určitě super, ale pro openworld nebo RPG už evidentně moc ne. Podobně je na tom Id tech engine, ale na tom se nikdo nepokouší stavět podobné hry. Vnucovat studiu konkrétní engine, se kterým neumí, jen proto, aby se ušetřilo za licenci, taky nepovažuji za dobrý nápad.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 22. 5. 2019 v 21.04

bluetomcat: když sem zapl první battlefront na PS4, tak sem chvíli přemýšlel, jestli to je renderovanej úvod, nebo jestli už hraju .. některý scenérie umí rozhodne fotorrealisticky, stačí s ním umět. Nicméně beru, že házet špínu a hate je snazší. Taky názor :)

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 22. 5. 2019 v 21.02

Mitsurugi: no dobře, ale u Anthemu nemohl za nic frostbite, ale že na to dali lidi, kteří s ním neuměli a navíc na to neměli čas se to ani naučit.. což v podstatě vyplývá z toho zmiňovanýho investigativního jednostrannýho článku.

Pokud navíc vezmeme obecně vnucovanou tezi, že Anthem se nepovedl. Já to beru čistě subjektivně - dohrál sem ho a jako single player hra mě to rozhodně neurazilo a za mě klasickej průměr (ano, vadily mi idiotský loadingy a nemožnosti měnit loot během hry).
Závěrečnej cliffhanger mě rozhodně navnadil a pokud budou pokračovat, tak s tím nemám nejmenší problém. ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20811703
Bohemund napsal 22. 5. 2019 v 19.19

Jasně, Frostbite je úžasný a je dobré, když ho má každé naše studio, a pak až vyjde další hra Bioware, tak si na něho zase stěžujte, asi podesáté, jak vám stěžuje práci a jak jste to nečekali...

Nahlásit nevhodný obsah

20895935
semuelson napsal 22. 5. 2019 v 19.03

Tááák a v příštím battlefieldu budou jen ženy, páč vlasy umí engine nejlépe....:D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 22. 5. 2019 v 16.07

DeviR1: No, nevím jestli jsi četl ten investigativní článek o vývoji Anthemu, ale za to, jak Anthem dopadl má vinu také Frostbite a jeho sračkóznost při vývoji čehokoliv, co není FPS.

Editováno: 22. 05. 2019 v 16.08

Nahlásit nevhodný obsah

20875788
DeviR1 napsal 22. 5. 2019 v 14.56

bluetomcat: Jaké bugy máš na mysli? Já jsem hrál poměrně dost her co běží na Frostbitu a nezaznamenal jsem jich víc, než u her s jiným enginem. Ať už jde o poslední Battlefieldy, Battlefront 1 a 2, FIFU, nebo třeba Dragon Age Inquisition. Anthem je blbost, ale za to nemůže engine. Když si najdu kompilaci bugů na youtubu, tak jich najdu požehnaně, ale z těch více než 1000 hodin, co jsem na výše zmíněných hrách nahrál, jsem nezískal špatný dojem.

Nahlásit nevhodný obsah

20925107
bluetomcat napsal 22. 5. 2019 v 14.25

Jo pravda, frostbite je naprosto skvělý engine. To jak je to úžasný Engine bylo vidět naprosto všude například u Mass effectu Andromedy si z toho nedělali hodně dlouho srandu. Ten engine je paskvil na entou tak co jim jinýho zbývá než ho obhajovat, takových bugů jako u frostbitu jsem snad viděl jen u Unity ale i ten se dá lépe vyladit. Zkrátka ať raději šáhnou pi něčem ověřeném než tenhle kočkopes.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 22. 5. 2019 v 14.05

Super, a co takhle udělat, aby v něm vývoj něčeho jiného než je Battlefield nebylo totální utrpení?

Editováno: 22. 05. 2019 v 14.07

Nahlásit nevhodný obsah