Co týden dal: Novinky Microsoftu a žerty

19. květen 2019 18:00 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (0)

S blížící se E3 vycházejí najevo další detaily týkající se letošního osazenstva, zároveň v uplynulém týdnu největší hráči na herním trhu zveřejnili svá finanční hodnocení. Kdo bude letos v Los Angeles úplně novým a překvapivým jménem? Co představil Microsoft? Jak si vedou hry Ubisoftu? Pojďme si všechny tyto palčivé otázky zodpovědět. Je tu další květnový souhrn týdne!

ZPRÁVY Z REDMONDU

Minecraft už je s námi deset let!

Skutečně. Nezávislý projekt, který změnil svět sanboxových her, který změnil způsob, jakým hráči vnímají indie scénu a který ze svého tvůrce Notche udělal kontroverzního milionáře slaví desetileté výročí. Při té příležitosti současný majitel značky, společnost Microsoft, oznámila nový titul. Mobilní Earth si klade za cíl využít současný trend tzv. rozšířené reality, žánru mobilních her který před několika lety masivně zpopularizoval hit Pokémon Go. Téměř skuteční Pokémoni ale naneštěstí vyklízí pole a celosvětová horečka lovení Pokémonů zákonitě opadla. Minecraft Earth chce jít ještě dále. Prostřednictvím svého mobilního telefonu (a pochopitelně v základní verzi zadarmo) začnete ve skutečném světě budovat struktury z ikonických kostiček. A ostatní hráči s vámi. Vzhledem k obrovské popularitě značky a obecně atraktivní koncepci lze očekávat, že projekt při svém spuštění řádně zamává mobilním trhem.

Holá fakta? Microsoft a Sony jsou nesmiřitelní rivalové. Zatímco Nintendo čas od času svým business konkurentům ruku podá, zmínění hardwaroví i softwaroví giganti spolu dosud příliš nesdíleli. To se ale brzy změní. Z posledních zpráv z obou táborů vyplývá, že se společnosti domluvily na spolupráci na poli cloudových služeb. Služby Microsoftu a Sony by mohly najít útočiště na sdílené infrastruktuře datacenter Azure. S tím má být prý spojena i platforma pro jednodušší vývoj aplikací nebo využití umělé inteligence Azure AI.

Pravděpodobně se jedná o přímou odpověď na Google a jeho službu - konzoli Stadia. Ten před několika týdny překvapil hráče svými velkolepými plány na využití nezměrných možností cloudu. Do budoucna tedy můžeme čekat vypjaté závody ve vylepšování cloudových služeb. A společně s tím i podobná, překvapivá spojenectví.

ZELENÁČI

Největší herní událost roku, veletrh Electronic Entertainment Expo v americkém Los Angeles se nebezpečně blíží. Zatímco některé stálice E3 (Sony) letos mění svůj přístup a dobrovolně se vzdávají svého prostoru pro propagaci novinek, jiní noví hráči na trhu se rozhodli zkusit své štěstí a vzniklé mezery zaplnit. Konkrétně se jedná o jednu z nejoblíbenějších streamovacích platforem Netflix, který v poslední době ukazuje, že mu začíná být svět filmů a seriálů malý.

Dosavadní herní zkušenosti Netflixu se vážou především na experiment Black Mirror: Bandersnatch. Speciální “epizoda” oblíbeného mysteriózního seriálu vložila zodpovědnost za plynutí děje do rukou diváků - hráčů. I přes jisté nedostatky se z Bandersnatch rychle stal celosvětový hit, který vyvolal spoustu otázek. Kam dále se dá kombinace seriálů a her posunout?

Dalším, o něco typičtěji herním, případem protnutí světa her a Netflixu jest poslední titul zaniklého studia Telltale, adventura Minecraft: Story Mode. Zda se bude Netflix ubírat spíše směrem experimentů na styl Bandersnatch nebo se naopak otevře klasičtějšímu hraní zůstává otázkou. Letošní E3 zřejmě ukáže leccos.

MILIARDA ZA NÁMI

Ubisoftu se daří. Důkazem budiž finanční výsledky live-service multiplayerové střílečky Rainbow Six: Siege, která i přes svůj nepříliš povedený start stále sbírá úspěchy. A není divu, tvůrci titulu věnují nadstandardní péči, obsahově stále bobtná, přibývají jak nové hratelné postavy, tak nové režimy, mapy i vybavení a i do budoucna se zřejmě mají nadšení hráči na co těšit. Základna hráčů se za poslední sezónu výrazně zvětšila, téměř padesátiprocentní nárůst je něco, čím se může chlubit jen málokterá dlouho fungující hra.

Výrazně méně veselá je situace pirátské akce Skull & Bones. Duchovní pokračování oblíbeného Assassin’s Creed: Black Flag bylo oznámeno už před několika lety a původně mělo vyjít v roce 2018, vývoj se ale zřejmě výrazně zkomplikoval a poslední zpráva hovoří o plánovaném vydání v roce příštím. Důvodem je prý snaha o maximální kvalitu produktu, která zatím nedosahuje požadované úrovně. Odsunem na příští rok ale Skull & Bones komplikuje již tak velmi nabitý plán vydavatele. Ubisoft chce dle svých slov dokončit hned tři velké AAA projekty.

Bohužel ani jedním z nich pravděpodobně nebude fanoušky často vyžadovaný Splinter Cell. Poslední díl špionážní stealth akce vyšel v roce 2013 a sklidil solidní úspěch, koncepce značky ale příliš nesedí do současné snahy Ubisoftu budovat obrovské světy, které hráče přichytí na maximální možnou dobu. Příjemné překvapení připravil fanouškům kreativní ředitel Division 2 Julian Gerighty, který na Twitteru velmi neortodoxně oznámil práce na dalším Splinter Cellu. Dle příspěvku se měl na novince podílet i dvojlístek kreativních ředitelů For Honor a Far Cry. Skutečnost ale nadšené hráče zklamala. Jednalo se pouze o žertík, dost možná způsobený příjemným večerem se sklenkou alkoholu.

Zklamání? Možná. My vás ale nezklameme. I příští týden se vrhneme do kolotoče vysílání, recenzí, článků a nejaktuálnějšího zpravodajství ze světa počítačových, mobilních i konzolových her. Naše redakce se stále rozrůstá o nové hračky, doufáme tedy, že máte ze současného vývoje stejnou radost jako my a že nás v naší snaze podpoříte i v dalších dnech a týdnech. Tak nezapomeňte, Hrejte s námi!

 

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!