Tim Sweeney a exkluzivní tituly

25. duben 2019 13:58 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (3)

Na Twitteru se opět rozjela velká diskuze o soutěži mezi Steamem a Epic Store. Do diskuze se zapojil i Tim Sweeney, zakladatel a současný ředitel Epic Games. Toho se jeden z uživatelů zeptal: „Pokud by Steam náhodou svůj podíl z prodeje snížil na 12 či dokonce 10%, ukončili byste svou strategii exkluzivit?“

Sweeney odpověděl. „Pokud by Steam nabídl permanentní 88% podíl pro všechny vydavatele a vývojáře bez žádných podmínek, Epic by přestal nabízet exkluzivní tituly a dokonce by zvážil uvedení svých titulů na Steam. Takový krok by byl báječný moment pro celý herní průmysl a ovlivnil by další platformy na několik generací.“

Jako podmínky Sweeney uvedl „hry mohou používat online systém dle jejich výběru (například seznam přátel),  mohou operovat napříč všemi platformami a obchod jim tuto operaci nezpoplatní (např. hraní Fortnitu na iOS a PC), zpřístupnění věcí, které si hráč zakoupil, na všech platformách (skiny z PC je možné použít i na konzolích apod.).“

Samozřejmě je velice nepravděpodobné, že by se podobný scénář skutečně stal, každopádně Sweeney tím chce nejspíše vybudovat lepší reputaci, než kterou si Epic Store v současné chvíli drží. Je otázkou, jestli podmínky, které ředitel zmínil, se v budoucnu u Epic Store skutečně dočkáme.

Zdroj: Eurogamer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875576
Smaug. napsal 26. 4. 2019 v 07.34

Mitsurugi: No, klíče z krabicovek na Epic store taky někde musely vzniknout. Zajímal by mě jejich poměr tam (i když věřím, že bude menší než u Steamu). Jinak ano, jsou to sliby ve stylu "až peklo zamrzne".

Steam má navíc problém s velkým množstvím her, které se moc neprodávají a určitě mu zatěžují infrastrukturu. Vadí to i hráčům, protože to komplikuje vyhledávání, takže se divím, že s tím nechce nic dělat. Třeba kdyby hra musela projít schválením kvality nebo musela mít dobré prodeje v minulosti (aby nemizely kvalitní staré hry) nebo by vydavatel platil měsíční poplatky za její vystavení na Steamu a podporu (řekněme stokrát její cena). Spousta producentů shovelwaru by si to pak rozmyslela, Steamu i hráčům by se ulevilo a o určitém snížení marží by se pak dalo mluvit. I když těch 12 % se mi s tím, kolik musí stát aktuální podpora a služby, zdá nereálných.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 25. 4. 2019 v 18.01

Myslím, že Tim Sweeney nedělá dobře, že se takto veřejně vyjadřuje k výsostně obchodním věcem. Jistě, je spolumajitel a šéf společnosti, ale není obchodník a pokud se nemýlím, tak z minulosti nemá velkou průpravu v tom, jak hovořit k obecné hráčské veřejnosti. Měl by to nechat na nějaké najaté profesionály nebo nejlépe raději mlčet.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 25. 4. 2019 v 17.48

No jo, je snadné dělat sliby, které nikdy nebude muset splnit. Vzhledem k tomu, kolik toho Steam nabízí a jaké má kvůli tomu náklady, tak nevím jestli je snížení podílu na méně než polovinu reálné. Zvlášť když vezmeme v potaz, že zhruba třetina všech zaregistrovaných kopií na Steamu pochází z klíčů (které Steam umožňuje vydavatelům bezplatně vytvářet a to v benevolentním množství), ze kterých Steam nemá ani halíř a ještě u nich musí platit všechny ty služby. Reálný podíl pak najednou klesne tak na 20% ze všech Steam kopií...

Nechápu jak se tomuhle kreténovi podařilo tak rychle protlačit do povědomí mnohých, že Steam je zlý a chamtivý monopol, který dusí chudáčky vydavatele...

Editováno: 25. 04. 2019 v 17.53

Nahlásit nevhodný obsah