Pracovní podmínky v Epic Games

24. duben 2019 10:49 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (18)

Polygon nám přinesl rozsáhlý report o tom, jaké podmínky panují v Epic Games. Jedná se zejména o neuvěřitelné přesčasy, které jsou dle vedení dobrovolné, ve skutečnosti ale dává svým zaměstnancům jasně najevo přesný opak. Pojďme se tedy podívat na to, jakou cenu museli zaměstnanci zaplatit za úspěch Fortnitu.

Všichni současní i bývalí zaměstnanci si přáli být anonymní, ať už kvůli problémům se smlouvou či strachu, že by se objevili v dalších médiích. Všichni se ale shodují na jednom, a tím jsou obrovské přesčasy. Běžná týdenní sazba je 70 hodin s tím, že někteří zaměstnanci pracují i 100 hodin týdně.

„Firma nám sice dává neomezený volný čas, ale nikdo ho vyčerpat nemůže. Pokud si ho vezmete, vaše práce spadne na ostatní, a to si nikdo na triko nevezme“ říká jeden ze zaměstnanců. „Největším problémem je to, že neustále hru updatujeme. Fortnite musí být stále populární.“

Vedení prý dalo svým zaměstnancům vědět, že přesčasy jsou dobrovolné, ale realita je úplně jiná. „Jednou, když sem skončil svou osmihodinovou pracovní dobu, tak sem zašel za svým vedoucím a zeptal se ho, jestli je potřeba, abych tu ještě zůstával. Podíval se na mě, jako kdybych byl úplný idiot. A to je naprosto běžně“.

„Vedení neustále něco mění a všechno musí být uděláno okamžitě. Na ničem nesmíme strávit moc času. Pokud se něco rozbije, třeba zbraň, nemůžeme to nechat do dalšího patche. Musí se to opravit okamžitě a vy musíte být v práci do té chvíle, dokud se to neopraví. Zároveň s tím ale pracujete na updatu, který do hry přijde příští týden. Běžně v práci zůstáváte do rána. Je to brutální.“

Jak tvrdí další ze zaměstnanců, Epic má hodně peněz a nebojí se je rozhazovat. Vývojářský tým se od počátku vývoje Fortnitu více než ztrojnásobil, avšak limitujícím faktorem pro nábor dalších vývojářů je rychlost, se kterou se zkušení vývojáři hlásí. Proto si Epic Games najímá externí firmy, pro které je situace o to horší. Kontrakt může být na rok nebo na tři měsíce. Všechno to závisí na tom, jak moc bude dané studio pracovat.

Pokud máte zájem si celou zprávu přečíst, je dostupná na webu Polygonu. Běžné přesčasy a arogantní vedení není minulostí, jako tomu bylo třeba u Bioware, ale tvrdá současnost. My doufáme, že se díky tomuto článku situace v Epic Games uklidní a nikdo nebude nucen pracovat tolik hodin a navíc nedobrovolně.

Zdroj: Polygon

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20853654
RuThaN napsal 26. 4. 2019 v 20.35

Ona by mozna stacila jedna vec, pokud nejakymu manazerovi nekdo neco udela trvale dodava diky prescasu tak mu za to neco shrhavat jako za to ze ma nerealisticke plany. Pokud zkusi nekoho nutit aby prescas nevykazal a je v tom dukaz tak vyhazov..

Nahlásit nevhodný obsah

20808184
GudMen napsal 26. 4. 2019 v 10.04

JabJab21: Upřímně, ty přesčasy, protože…

TomKQT: … mě zajímá dobro jiných (etnických, sexuálních a jiných menšin, chudých, nemocných), byť mezi ně často nepatřím. Ale samozřejmě, že jsem se neptal s bezelstností desetiletého dítěte, byla to řečnická otázka, je mi jasné a vidím, že je to mnohým u prdele.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 4. 2019 v 09.52

GudMen: +1

Je smutné, že taková hovadina jako změna barvy postavičky Chuchla strhla větší pozdvižení, než příšerné crunche reálných lidí.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 26. 4. 2019 v 08.17

GudMen: Většina hráčů o pracovních podmínkách vývojářů vůbec nemá ponětí, spíš bych řekl že si naopak myslí, že si žijou jak prasata v žitě (když ty hry stojí tak moc a každý rok se vydává recyklovaná verze atd. - prostě klasické stereotypy).
A těm pár hráčům, co o podmínkách ví, těm je to přece úplně jedno. Pokud pracovní podmínky vývojářů negativně neovlivňují kvalitu/množství her a zároveň tahle vazba není všem naprosto jasně zřejmá, pak není ze strany hráčů absolutně žádný důvod, aby proti něčemu protestovali. Lidi nebudou demonstrovat pro dobro NĚKOHO JINÉHO, vždycky jen pro své vlastní.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 25. 4. 2019 v 21.26

GudMen: A co je na tom divnyho? Co tebe vic zvedne ze zidle, zeleny maso v krame nebo nezaplaceny prescasy zamestnancu mekace?

Editováno: 25. 04. 2019 v 21.26

Nahlásit nevhodný obsah

20808184
GudMen napsal 25. 4. 2019 v 21.03

JabJab21: Však já taky myslím hráče. Ale zdá se, že ty spíš nadzvedne oranžovej Chuchel než otřesný pracovní podmínky…

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 25. 4. 2019 v 19.04

GudMen: Tam kde vzdycky. Tady jde o vyvojare, ne o hrace. Vis kolik je vyvojaru a kolik je hracu? Vyvojari asi tezko udelaj nakej review bombing, vyvojari naopak pisou clanky.

Jedine snad kdyby to hrace nejak chytlo nebo nevim (neco jako MeToo), ale myslim ze tohle hrace fakt moc nepali, hrace zajma jestli a kdy a jakou hru dostanou, kde ji vydaj a za kolik. Tohle spis pali vyvojare a ti pouzivaji jine nastroje nez review bombing.

Editováno: 25. 04. 2019 v 19.08

Nahlásit nevhodný obsah

20808184
GudMen napsal 25. 4. 2019 v 16.33

Kde je ten slavnej review bombing, když by konečně mohl upozornit na skutečnej problém?

Nahlásit nevhodný obsah

20921825
KnedlikCZ napsal 24. 4. 2019 v 22.37

Radek Raudenský: Tak u Rockstaru to stálo totálně za nic a nevidím že by si s prodejema u RDR2 nějak pokazili

Nahlásit nevhodný obsah

20925273
Radek Raudenský napsal 24. 4. 2019 v 19.22

KnedlikCZ: Dovolím si tvrdit, že tomu opravdu pomůže. Epic Games si dle mého nechce nechat nálepku nejhoršího zaměstnavatele a přijít tak o potencionální zájemce. Zároveň to kazí image Fortnitu. Když nic, tak alespoň tlak z veřejnosti, jako tomu bylo u Bioware.

Nahlásit nevhodný obsah

20871756
hans999 napsal 24. 4. 2019 v 16.35

omatousek: Práce je hodně, ale jak psal Mitsurugi, tak ta situace bude ve finále naprosto stejná. Takhle holt velké firmy fungují. Zaměstnanec je většinou až na posledním místě. Lidé se tam cítí nedoceněný. Kolega předešel chybě, která zachránila několik miliónů a z vedení absolutně žádná slovní nebo písemná odezva, natož finanční. Ale pokud by udělal chybu, tak ho bez problémů vyhodí. Inženýr s bohatou 20 letou praxí a se zkušenostmi ze zahraničí. Já prošel 2 firmy a připadalo mi to jako přes kopírák. Do třetí jsem už nešel a radši jsem změnil specializaci a šel programovat weby. Tým 20 lidí a pohoda a peníze jsou dokonce lepší.

Nahlásit nevhodný obsah

20921825
KnedlikCZ napsal 24. 4. 2019 v 16.06

"My doufáme, že se díky tomuto článku situace v Epic Games uklidní a nikdo nebude nucen pracovat tolik hodin a navíc nedobrovolně." Tak víc naivní větu jsem ještě nečetl.

Editováno: 24. 04. 2019 v 16.10

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 24. 4. 2019 v 15.07

omatousek: Ve videoherní branži máš jako zaměstnanec v praxi dvě možnosti: Buď se necháš zaměstnat velkým studiem pod nějakým velkým vydavatelem. Budeš malé kolečko v mnohasethlavém soukolí, které má v praxi velmi omezený vliv na výslednou kvalitu produktu a na konci projektu budeš nervózně očekávat, jestli finanční manažeři studio "nezredukují" nebo rovnou nezavřou. A nebo se necháš zaměstnat malým studiem, které buď dělá na prvním projektu nebo dělá zakázkovou práci a to se děsíš, jestli příští měsíc (v lepším případě příští půlrok) přijde výplata a celé se to nezavře, protože dojdou peníze.
V obou případech máš samozřejmě kdykoliv možnost jít jinam a pokud jsi jen trochu šikovný, tak při stávajícím nedostatku lidí tě s velkou pravděpodobností přijmou. Akorát se to vše bude opakovat v jiném městě, státu, kontinentu.
Ale možná to v automotive industry funguje stejně.

P.S.: V obou výše jmenovaných případech je třeba počítat s neustálou manažerskou masírkou o tom, jaká je to skvělá příležitost prorazit a dělat na něčem jedinečném z čeho se zbohatne a všichni budou slavní. Spoiler: Zaměstnanec nezbohatne nikde a v credits si ho nikdo nevšimne.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 24. 4. 2019 v 13.13

omatousek: Tak v herním průmyslu asi taky můžeš jít jinam, akorát to tam pravděpodobně bude stejné :D

Editováno: 24. 04. 2019 v 13.18

Nahlásit nevhodný obsah

2502469
omatousek napsal 24. 4. 2019 v 13.09

hans999: Tak konkrétně automotive průmyslu je tolik, že si člověk může v podstatě vybrat, kde chce pracovat. Mluvím zejména o technických, inženýrských pozicich. A tím spíš v této době. Sám v automotive dělám a změna firmy by nebyl problém, pokud bych byl v situaci, která by se mi krajně nelíbila. Nemyslím si, že to samé platí o herním průmyslu, ale třeba se pletu.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 24. 4. 2019 v 13.03

Neexistence odborové organizace sdružující zaměstnance ve videoherním průmyslu je šílená. Desítky let se o ní mluví, více než dekádu se na ní "pracuje" - s nulovými výsledky.
Například zde je nedávný článek:
http://www.polygon.com/2019/1/16/181783…

Nahlásit nevhodný obsah

20871756
hans999 napsal 24. 4. 2019 v 12.01

Mitsurugi: Nejen herní průmysl. Řekl bych, že takhle funguje úplně každá korporace. V jedné jsem pracoval (automobilový průmysl) a vypadalo to tam naprosto stejně. A to tam ty odbory byly.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 24. 4. 2019 v 11.31

Jo jo, klasický herní průmysl, najmout vývojáře, vycrunchovat do psychického a fyzického zhroucení, vyhodit, najmout nové a znovu. Naprosto odporné, vývojáři potřebují odbory a to rychle.

Editováno: 24. 04. 2019 v 11.31

Nahlásit nevhodný obsah