Co týden dal: Nové Star Wars, zlé zprávy

14. duben 2019 18:00 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (0)

Závěr uplynulého týdne patřil bezesporu lightsaberům. Nevyčerpatelná sága přinesla hned dvě velká oznámení, jak filmové, tak herní. Disney (společně s EA) ale nebyli jediní, kdo se za uplynulých sedm dní činili, Eidos hodnotil úspěch poslední Lary, z tábora BioWare zase chodí nepříjemné novinky a i Bethesda si zadělala na problém. Pojďme si zrekapitulovat události posledních dní.

ZASE TI SKYWALKEŘI

Od návratu filmových Star Wars v podobě nepříliš populární třetí trilogie se s doprovodnými médii doslova roztrhl pytel. Vyjma jednoho segmentu zábavního průmyslu, totiž her. Vyvíjet herní Star Wars se totiž zdá být komplikovanějším úkolem, než by se mohlo zdát. Práva drží EA a jeho dceřinná studia si často na nákladných projektech vylámala zuby, přeci jen se ale zdá, že by multiplayerové FPS Battlefront mohl následovat další úspěšně dokončený projekt. Studio Respawn Entertainment konečně odhalilo Star Wars Jedi: Fallen Order.

U příležitosti prvního teaseru závěrečného snímku nové trilogie se představil i herní prequel, který má vyprávět příběh zasazený za konec třetí epizody. Hybatelem děje bude Příkaz 66, zhouba řádu Jediů. Hlavní hrdina, mladý padawan, proto musí v zájmu přežití utíkat před Impériem a využívat svých schopností. Jak bude samotná hratelnost vypadat ještě přesně nevíme, trailer se zaměřuje především na příběhovou stránku hry. Spekulace však hovoří o komplexnější hratelnosti s důrazem na souboje kultovních lightsaberů a adventurní systémy s prvky puzzlů. Skutečný výsledek uvidíme pravděpodobně už v listopadu tohoto roku.

DRACI V OHROŽENÍ

O pochybných korporátních vztazích v kruzích firmy BioWare ví díky mohutnému článku Jasona Schreiera téměř každý. Investigativní vhled pod pokličku vývoje problémového projektu Anthem vyvolal spoustu diskuzí, dotyčný autor ale slíbil, že se svou prací ještě není hotov. Logickým dalším krokem v řetězci událostí je vývoj dalšího titulu studia, Dragon Age 4. A zdá se, že ani v tomto případě se nedá mluvit o úplně hladkém průběhu.

Už v článku k Anthem Schreier stručné okenko s kontextem vývoje Dragon Age 4 nabídl. Projekt, na kterém ještě před rokem 2017 pracoval jen velmi úzký tým oddaných designérů, začínal mít reálné obrysy, fiasko s Mass Effect Andromeda a náročný vývoj Anthemu ale dosavadní práci smetl ze stolu. V BioWare se tak začínalo úplně na novo. Původní plány počítaly s rozmanitým příběhem a nápravě některých neoblíbených designových rozhodnutí z předchozích dílů. Nová politika EA však staví na moderním systému “her jako služeb”, čili se muselo začít přehodnocovat.

Výsledkem je prý nový koncept “Morisson”, postavený na kódu Anthem. Snaží se Dragon Age vtisknout novou tvář, tvář ne nepodobnou své technické předloze. Fanoušci samozřejmě hovoří o ztrátě duše značky, ostatně Dragon Age patří k jedněm z nejoblíbenějších jmen herního průmyslu. I samotní vývojáři ale chovají k novince jistou nedůvěru. Zaznívají dokonce hořké přirovnání k “Anthemu s draky”. Nám nezbývá než doufat, že jsou planá.

VŠICHNI JSOU UŽ V MEXIKU

Nad prodejním úspěchem třetího dílu rebootované série Tomb Raider visel velký otazník. Po dvou kladně přijatých dílech totiž přišlo rozporuplné pokračování, kterému kdekdo nemohl přijít na chuť. Navíc reputaci hry postupně podkopával rychlý příchod do slevových akcí a zdálo se, že půjde o marketingový propadák. Ale…

Producent hry Jonathan Dahan se nechal slyšet, že jsou tvůrci z Edios Montreal se svou první Larou spokojeni. Dahan vypichuje především výkony svých kolegů a úspěchy na poli herního designu. Poslední Lara je podle něj vyladěnější, puzzly lepší a obtížnost vybalancovanější. Nicméně to zřejmě úplně nereflektuje názor vydavatele Square Enix, který by si přál lepší čísla

ZPÁTKY NA KLUZIŠTĚ

Základní část sezóny NHL je za námi, a to znamená hned několik věcí. Konečně se můžeme handrkovat nad tím, kdo může, kdo by měl a kdo bude moct posílit náš reprezentační výběr na mistrovství světa. Samozřejmě můžeme vést dlouhé diskuze nad šancemi jednotlivých účastníků, přít se o štěstí Tampy, skryté síle Winnipegu nebo se škodolibě posmívat fiasku v Edmontonu. Hlavně ale narůstajícího zájmu veřejnosti využívá EA a virtuální vault své služby Access obohacuje o poslední ročník virtuálního hokeje.

Předplatitelé EA Access tedy mohou brousit hrany do zemdlení. Poslední ročníky NHL se sice potýkají s nedostatkem inovace a oproti svým fotbalovým nebo basketbalovým sourozencům působí trochu chudě, David byl ale s ročníkem 19 celkem spokojený a za zkoušku rozhodně stojí.

V souvislosti se startem bojů o Stanleyův pohár ale přichází další tradice. EA každoročně využívají svou obsáhlou databázi statistik a výkonnostních hodnot k simulaci celého play-off. Počítá především s výkony ze základní části, přirozeně tedy do role favoritů pasuje Tampu. A v její prospěch hovoří i konečný výsledek, dle výpočtů EA by se v závěrečné konfrontaci měla střetnout s St. Louis Blues a slavný pohár získat. Žádný nenadálý zvrat událostí tedy nečekají.

 

Moje Filadelfie bohužel svou příležitost promarnila, snad příští rok. Abychom ale nekončili na negativní vlně. Někteří členové redakce zažili v posledních dnech velká životní jubilea. Doufáme, že nás kapitán Pavel povede stejně úspěšně i v další dekádě života a těšíme se na další týdny plné novinek z herního světa. Tak slavte s námi a jako vždycky, Hrejte s námi!

 

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!