Bluepoint Games nový projekt redefinují
Santa Monica, Guerrilla, Naughty Dog, Kojima Productions, Sucker Punch. To je jen výčet nejznámějších a nejvěhlasnějších studií, které Sony vydělávají (nebo brzy vydělají) miliony dolarů. Dovolte nám k nim zařadit ještě jedno, které je specifické, ale pro řadu hráčů neméně významné: Bluepoint Games. Pánové jsou experti na oživování starších her, ale jejich nejnovější projekt je nám stále záhadou.
I v případě Bluepoint Games můžeme udělat výčet, výčet her, na nižch v minulosti pracovali – a s každým projektem se zlepšovali: Gravity Rush Remastered, Uncharted: The Nathan Drake Collection, a nejnověji Shadow of the Colossus. Každá předělaná hra si zaslouží absolutorium, ale každá též ukazuje, že i tento směr průmyslu lze neustále posouvat. Gravity Rush je perfektním remasterem, ale až u Nathana Drakea nám spadla brada. A Shadow of the Colossus je spíše remake. Posune se studio opět dál?
Zřejmě ano. Na GDC o tom hovořil Peter Dalton, technický ředitel studia, který řekl následující: „Shadow of the Colossus jsme spíše označovali za remake, vzhledem k tomu, o jak komplexní projekt se jednalo. Ale pokud se posuneme k projektu, na němž pracujeme, spíše jej popisujeme jako znovupředstavení hry, jelikož jdeme mnohem dále, než kam bylo vůbec s Shadow of the Colossus myslitelné,“ říká.
Nejčastěji se spekuluje o Demon's Souls od FromSoftware. Fromovky táhnou, což ukazuje i nově vydané Sekiro, navíc servery původní hry už nějaký čas nefungují a hra se tak buď musí dočkat znovuvydání, nebo se na ní v průběhu času zapomene jako na klenot PlayStationu 3, který se i přes své kvality na žádnou jinou platformu nepodíval.
Sony má ale spoustu exkluzivních her, na nichž mohou ve studiu Bluepoint pracovat, hovoříme-li o Shadow of the Colossus studia Team Ico, můžeme zmínit i jejich titulární hru – Ico. Ve hře je ale i série Resistance či další, které by si zasloužily oprášení na nové generaci.