Co týden dal: Stinnou tvář byznysu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Stinnou tvář byznysu

Co týden dal: Stinnou tvář byznysu

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

7. 4. 2019 17:00
Reklama

Aprílový týden tentokrát nepřinesl pouze úsměvné zprávy o více či méně fiktivních novinkách herního světa. Letos se nesl ve znamení rozsáhlého článku, který poodhalil něco málo z temného světa, kde vznikají naše oblíbené hry a opět rozproudil diskuzi o chování studií ke svým zaměstnancům. To tak trochu zastínilo i podrobnější informace o Borderlands 3 nebo spekulace o novém Assassin’s Creed. Vskutku divoký týden, pojďme si ho naposledy připomenout.

NENÍ VŠECHNO ZLATO…

Co týden dal: Stinnou tvář byznysu
i Zdroj: Hrej.cz

Jason Schreier je v herním žurnalismu uznávanou osobností. Editor populárního herního webu Kotaku má na kontě poutavou publikaci o vývoji počítačových her a zároveň je autorem několika masivních článků poodhalujících nepříliš půvabné zákulisí herního vývoje. Naposledy se zaměřil na studio BioWare, konkrétně na osud nedávno vydaného zklamání s názvem Anthem. A musíme uznat, že vzniklý rozsáhlý článek rozhodně nepatří k těm, které by vás zahřály u srdce.

Pokud vládnete pokročilou angličtinou, logicky je nejlepším řešením vrhnout se přímo na původní text, pro ostatní připravil o něco stručnější výcuc David. Na základě anonymních rozhovorů s několika současnými i bývalými zaměstnanci BioWare vzniklo velice podrobné svědectví o poměrech v roztříštěném studiu, které si s novým projektem ukouslo až příliš hutné sousto. Od prvních problémů s vizí, přes absenci nepostradatelného lídra až po šibeniční časové limity od vydavatele je jasné, že Anthem, původně nazývaný Dylan, vznikal za velmi obtížných podmínek.

Článek poskytuje zajímavý kontext s problematickým vývojem Dragon Age: Inquisition nebo fiaskem spojeným s Mass Effect: Andromeda, vedoucí k rozpadu pobočky BioWare v Montrealu. Doufejme jen, že ve světle obvinění vznesených z řad vyčerpaných, zdeptaných nebo znechucených účastníků rozhovorů nedopadne podobně špatně samotné studio. Byla by to jen škoda.

BEZ ROHŮ?

Co týden dal: Stinnou tvář byznysu
i Zdroj: Hrej.cz

Assassin’s Creed už se podíval téměř všude. Od prvních krůčků na Blízkém východě jsme prošli renesanční Itálii, zažili boj o nezávislost Nového světa, rozpálené vody Karibiku, revoluční Francii a naposledy prožili vzdálenou historii Egypta a Řecka. Divoké spekulování nad dalším settingem značky se stalo nepsanou tradicí, tentokrát se ale zřejmě všichni mýlili. Dlouholeté přání historické Asie opět odložíme k ledu, a to doslova, v roce 2020 se totiž připojíme k vikingům.

Naznačuje to hned několik různých zdrojů. Pozorní hráči odhalili plakát s vikinskou tematikou v příbuzné hře Division 2. Odkazuje na prvek severské mytologie, legendární Vallhalu, a zároveň na něm figuruje postava s předmětem podezřele připomínajícím ikonické jablko ráje v rukou. Taky se na scénu vrací v předchozím bloku zmíněný Schreier, který prý z několika nezávislých zdrojů zmínky o vikinském Assassin’s Creed zaslechl. To už je je dostatečný důvod pro to, abychom se nad podobnou domněnku mohli brát vážně.

V ZÁŘÍ ZÁŘÍ LOVCI ODMĚN

Co týden dal: Stinnou tvář byznysu
i Zdroj: Hrej.cz

Minulý týden jsme se dočkali oficiálního odhalení Borderlands 3, a pokud jsme nemohli říct, že o hře víme vše, tentokrát už můžeme. Třetí díl kultovní kooperativní střílečky dorazí 13. září letošního roku. Zároveň jsme si spíše s humorem pohrávali s myšlenkou exkluzivního vydání v distribuční službě Epic Games Store, a překvapivě jsme se nemýlili. O tom ale až později.

Důležité je, že hotové orgie zažijí hráči - sběratelé. Pro ně si Gearbox připravil několik sběratelských verzí, od těch mírně vylepšených, až po pořádně mastnou speciální edici za 250 dolarů. Pokud vás ale potěší celá řada figurek, plátěná mapa nebo kompletní kolekce všeho obsahu, se kterým hra vyjde nebo do ní přibyde, je na čase dostatečné finance vyhradit. Podobně jako předchozí díly pravděpodobně Borderlands 3 nabídne velké množství doplňujícího obsahu a Season pass bude jaksepatří nabitý.

ODSTŘIHÁVÁME

Co týden dal: Stinnou tvář byznysu
i Zdroj: Hrej.cz

Epic Games se svým Store a vedoucím Timem Sweeneym co chvíli vysvětlujícím firemní postoj k exkluzivitám už leze kdejakému PC hráči krkem. Po kontroverzních dohodách s 4A Games na výhradní distribuci Metro Exodus skrze EGS se firma nechala slyšet, že podobně “za pět minut dvanáct”, už nikdy Steam ze hry nevyšachuje. Ovšem slovo nedodržela a později opakovala postup například s ANNO 1800, které taktéž z nabídky Steamu vypadlo až nedlouho před vydáním.

Nekonzistenci postoje ke kontroverzní finanční a vydavatelské politice Sweeney vysvětluje velmi jednoduše. Po několika kauzách se představenstvo domluvilo na tom, že rozhodnutí nechají na samotných vydavatelích, se kterými jsou smlouvy uzavřeny. V případě zmíněného ANNO by si tedy Ubisoft mohl sám vybrat, zda “odstřihne” Steam či nikoliv, v tomto případě ale zřejmě ještě probíhala jednání mírně odlišně.

V posledních týdnech si Epic Games Store přivlastnil na úkor svého největšího konkurenta několik dalších velkých hitů, jmenovitě Control, Borderlands 3 nebo Ancestors: Humankind Odyssey. Slova o konci podobných machinací slyšíme z této strany barikády často, můžeme tedy jen spekulovat nad tím, jak se tento vyhrocený konflikt vyvrbí.

Doufejme že dobře pro hráče, další štěpení komunity na nenávistí překypující tábory nechce snad někdo. Dobré zprávy ale stále přinášíme z redakčního brlohu, pomalu ale jistě se v nové redakci aklimatizujeme, připravujeme nové formáty pořadů, vzniká celá řada tematických článků a pomalu se vrací i oblíbené vysílání Hrej TV. Tak si toto euforické období užívejte s námi a především, Hrejte s námi!

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama