Alan Wake 2 byl skutečně ve vývoji
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Alan Wake 2 byl skutečně ve vývoji

Alan Wake 2 byl skutečně ve vývoji

Marek Selinger

Marek Selinger

4. 4. 2019 09:29 3
Reklama

To, že vývoj videoher není často procházkou růžovou zahradou, jste se mohli sami přesvědčit včera, kdy David vydal skutečně monstrózní článek o pozadí vzniku Anthemu od Bioware. Původním textem z pera Jasona Schreiera žil v uplynulých hodinách snad celý herní internet, ono není divu, věci v něm popsané se vymykají našim (často idylickým) představám o tom, jak se v dnešní době vytváří hry.

S trochu jiným vývojářským příběhem dnes přišlo finské studio Remedy Entertainment stojící za původními dvěma díly Maxe Payna nebo hororem Alan Wake z roku 2010. Právě o příběhu spisovatele, jehož provází noční můry, bude dnes řeč. Konkrétně o jeho možném pokračování. Během nedávno skončené konference PAX EAST v americkém Bostonu promluvil Thomas Pucha z helsinského týmu o možném druhém dílu, po kterém fanoušci často volají.

„Na pokračování Alana Wakea jsme pracovali dva roky, ale prostě to nevyšlo. Hlavními problémy byly čas, peníze a nedostatek vývojářů,“ vykopává celé povídání Pucha. „V současnosti děláme na jiných projektech, které nás vytíží na několik dalších let,“ snižuje šanci na druhý díl ředitel komunikace Remedy. Ten se vyjádřil i k tomu, komu vlastně patří samotná značka Alan Wake, zdali studiu, nebo Microsoftu, jenž hru vydával. Z rozhovoru pro IGN z léta minulého roku vyplývalo, že druhá varianta je ta správná, ale Pucha nyní toto koriguje: „IP vlastníme my, byť to není tak jednoduché, ale ano, ve své podstatě jsme majiteli značky.“

Vývojáři aktuálně již pomalu dokončují aktuální projekt Control, jehož vydání je naplánováno na konec srpna. V jeho názvu se odráží i vlastní správa nad celým vývojem, kterou chtělo po spolupráci s Microsoftem Remedy získat. „Spousta z věcí, které jsme během posledních pěti let udělali, byla o tom, že jsme chtěli získat větší kontrolu nad našimi hrami,“ komentuje záběry autorů Pucha. Navíc hráčům dodává naději, že Control bude po Alanu Wakeovi a Quantum Break právě tím titulem, který dostane pokračování: „Vytvářením světa strávíme spoustu času, takže pokud to vše děláte pouze pro jednu hru, je to škoda. Control je určitě něčím, na čem bychom rádi pracovali i v budoucnu. Ale samozřejmě první díl musí zaznamenat úspěch, na kterém můžeme později stavět." „Konečně jsme to my sami, kdo dělá konečná rozhodnutí,“ uzavírá celé povídání s vyhlídkami na lepší časy zástupce finského studia.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama