Bazarový trh s hrami je na ústupu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Bazarový trh s hrami je na ústupu

Bazarový trh s hrami je na ústupu

David Plecháček

David Plecháček

2. 4. 2019 13:08 4
Reklama

Opakovaně na Hrej.cz píšeme o datech z Velké Británie. Tamní trh je snad nejsdílnější co se týče údajů, statistik a meziročních porovnání, a i když jsou čísla obecně vzato reprezentativní, pořád je potřeba mít na mysli, že co je za kanálem La Manche, nemusí být u nás. S tímto vědomím přistupujme i k následující zprávě, která je, minimálně pro čtenáře se zájmem o průmysl jako takový, poměrně zajímavá.

Zpráva úřadu UKIE totiž pojednává o poklesu prodejů bazarových her. Jak jistě víte, máte-li k dispozici fyzickou kopii hry (tedy krabičku s diskem), můžete s ní volně nakládat a po dohrání ji můžete prodat dále. To se na jedné straně děje na přímo, kdy se dosavadní majitelé a potenciální zájemci kontaktují mezi sebou, nebo skrze herní obchody, které hry vykupují a s přirážkou, zato bez vašich starostí, prodávají dále.

Podle nejnovějších dat tento trend strmě mizí. Meziročně došlo k třetinovému poklesu, a zatímco v roce 2017 hovoříme o hrách za necelých 100 milionů liber, loni už to bylo pouhých 68 milionů. Jistě, stále se jedná o velká čísla, ale klesají, a to i přes to, že herní průmysl jako takový roste. Jak je to tedy možné?

UKIE nabízí logické vysvětlení – rostoucí digitální prodeje. Jinými slovy, koupíte-li si hru digitálně, prakticky nemáte možnost, jak ji dále zpeněžit, leda byste prodali celý svůj účet. Nejen tento argument byl stále dobře slyšitelný kdykoliv, kdy se spekulovalo nad zavedení pouhé digitální distribuce a zrušení krabičkových verzí her. Jak ale ukazuje příklad v Británii, trendy se mění a digitální knihovny vytlačují i tento druhotný trh s hrami.

Existuje ještě jedno vysvětlení, hry už jsou vyvíjeny se záměrem dlouhodobějšího hraní. Nejde nutně jen o live-service model, kdy hra dostává obsah až v průběhu, ale částečně hovoříme obecně o online hrách i o season passech a dalších aktivitách vývojářů, které slouží k tomu, aby vás u hry udržely dlouhodobě a abyste titul neodložili hned poté, co jej dohrajete. V takovém případě u sebe hráči drží hry mnohem déle a trh s již otevřenými hrami jich tak má nedostatek.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama