Dead Cells prodaly přes milion kopií
Nezávislí vývojáři to nemají jednoduché. Často se věnují roky projektu s nejasnou budoucností a o to více pak potěší, pokud vše dobře dopadne a hra uspěje. Své o tom ví i Sébastien Bénard, hlavní designér roguelike metroidvánie Dead Cells, který se na letošním ročníku GDC rozpovídal o úspěchu této hry.
Pozitivní informací je, že Dead Cells se od svého uvedení do early accessu v květnu roku 2017 podařilo prodat více než milion kopií. Celkově si hra v nedokončené podobě našla cestu ke zhruba 850 000 hráčů. K tomuto číslu Sébastien Bénard dodává, že v případě neúspěchu by autoři z malého francouzského týmu Motion Twin museli studio zavřít.
Nejvíce se Dead Cells dařilo na PC, konkrétně se na této platformě prodalo přes 60 % kopií. Mezi prodeji na konzolích vede Switch, který se stal domovem pro spoustu úspěšných nezávislých her. Hra sice měla po svém uvedení problémy s výkonem, autoři ale v následujících měsících Dead Cells optimalizovali, a nakonec se i hráči na hybridní konzoli dočkali stejné kvality jako ostatní.