Spencer komentuje konferenci Googlu

21. březen 2019 09:15 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (14)

Google na právě probíhající GDC mile překvapil hráče po celém světě. Představení nové streamovací služby naznačilo, jak bude vypadat budoucnost hraní. Služba Stadia se pravděpodobně nevyhne běžným porodním bolestem, je však jen otázkou času, než se revoluční platforma stane standardem. Tiskovou konferenci internetového giganta si nenechal ujít ani Phil Spencer. Co na ní říká?

Už před GDC se tak nějak tušilo, že se Google vydá touto cestou. Je tedy přirozené, že byl šéf Xboxu zvědavý, co konkrétně na konferenci ukáže. V dílnách Microsoftu totiž vzniká služba xCloud, která se ve své podstatě zřejmě nebude tolik lišit. Vypadá to, že Spencer vnímá novinku od Googlu jako ospravedlnění rozhodnutí vydat se cestou streamování herního obsahu.

V interním vzkazu vlastním zaměstnancům okomentoval tiskovou konferenci takto: „Zrovna jsme zhlédli oznámení Stadia od Googlu. Oznámení je potvrzením cesty, na níž jsme se vydali před dvěma roky. Dnes jsem viděl vstup velkého konkurenta na herní trh a formulaci nezbytných ingrediencí k úspěchu, jimiž jsou obsah, komunita a cloud. Nebyla zde žádná velká překvapení, ačkoliv mě zaujalo využití služeb YouTube a Google Assistant a nový Wi-Fi gamepad.”

„Chci se ale vrátit k nám. Udělali jsme velký kus práce, abychom se dostali do pozice, kdy jsme připraveni bojovat o dvě miliardy hráčů na této planetě,” prohlásil, načež dodal, že je nyní čeká několik měsíců příprav před E3, kdy přijde řada na ně. Podle Spencera však již nyní mají vše potřebné. „Máme obsah, máme komunitu, cloud tým a strategii. Říkám to již nějakou nějakou dobu – je to celé o provedení. Dnešek to potvrdil.”

Nezbývá, než si počkat na E3. Z vyjádření Spencera to vypadá, že Microsoft také vytasí zbraně a s Googlem se pustí do souboje o nové zákazníky. Uvidíme, komu se podaří uspět.

Zdroj: Gaming Bolt

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20864720
JMBounce napsal 25. 3. 2019 v 19.34

Mitsurugi: Uvidíme jak to bude fungovat v praxi. Jsem na dost zvědav.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 25. 3. 2019 v 11.26

JMBounce: To už je lepší :D

Tady záleží, co všechno se bere jako město. Znám několik "měst", kde se k internetu člověk dostal akorát přes nějakého místního poskytovatele Wi-Fi připojení, kde si o stabilních 50 Mb/s můžeš nechat jen zdát. Takže je otázka, jestli to tak není i jinde.

Navíc jak píše Masařka, pouze šířka pásma není všechno.

Editováno: 25. 03. 2019 v 11.27

Nahlásit nevhodný obsah

20864720
JMBounce napsal 25. 3. 2019 v 08.18

Mitsurugi: TomKQT: Abych si to tedy necucal z prstu. Na vesnicích dle ČSÚ bydlí cca třetina obyvatel. Předpokládám, že ve městech se dá běžně dosáhnout rychlosti aspoň 50Mb/s i u menších poskytovatelů (to mi kdyžtak někdo zpochybněte). Trošku jsem pohledal pro FullHD při 60 snímcích stačí cca 10Mb/s a pro 4K 60FPS cca 50Mb/s. Pokud to bude vyžadovat ještě o kousek víc tak ve FullHD by si teoreticky mohli zahrát minimálně 2/3 obyvatel.

Nahlásit nevhodný obsah

20923066
Mrkev_666 napsal 23. 3. 2019 v 21.25

Zbytecnost

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 22. 3. 2019 v 12.51

Prosím diskutující, aby si nepletli "bandwidth" a "latency".
Že mi domů tečou data 100Mb/s neznamená, že si na každý paket nepočkám stovky milisekund.
Latence je u streamovaného hraní ten problém.

Nahlásit nevhodný obsah

20867579
Vollodo napsal 21. 3. 2019 v 19.58

Mitsurugi: No já nevím, průměrně jsme na tom s plošnou rychlostí v Evropě dost dobře. Nemyslím si, že zrovna u nás tohle bude nějaký velký problém až na některé místa, kde není solidní poskytovatel. Já jsem z vesnice kousek od Ostravy s lokálním providerem, a běžím naprosto přijatelně. A myslím, že by mi to rozhodně mělo stačit na cokoli podobného. Není to žádná výhra, ale těch 50Mb/s to zhruba bude. Pochybuju, že by tohle nestačilo, dle jejich konference, vnitřních testů a dalších informací.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 21. 3. 2019 v 14.30

JMBounce: Bydlíš ve velkém městě, to je ten důvod. Skutečný průřez obyvatelstvem je ale jiný - proč si myslíš, že pořád slyšíš to, co jsi uvedl, že pořád slyšíš?

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 21. 3. 2019 v 14.24

JMBounce: Tak asi pojede, otázka je jak.

A předpokládám, že znáš tak aspoň 1000 lidí, kteří představují dobrý průřez českým obyvatelstvem, aby to statisticky byla relevantní informace, pokud ne, tak tvoje sociální bublina nemá moc valný význam.

Většina lidí co znám má taky rychlý internet, ale to asi bude tím, že bydlím v Praze...

Nahlásit nevhodný obsah

20864720
JMBounce napsal 21. 3. 2019 v 13.54

Google prohlásil, že komu jede Youtube tak mu pojede Stadia. Pořád slyším jak je u nás pomalé připojení. Přitom osobně znám pouze 2 lidi co jedou přes vzduch a platí za to velký peníze. Zbytek co znám tak má alespoň 100Mb/s

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 21. 3. 2019 v 12.57

Budoucnost herniho prumyslu to je, ale ne soucasnost, bude trvat minimalne 5 az 8 let, nez to bude skutecne pro kazdeho.

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 21. 3. 2019 v 12.00

Tam kde je optika, provideri si vyjednaji slusnou konektivitu ven nakoupi slusny sitovy prvky a budou garantovat ping pod X ms a bude optika az do mastale, tam mozna, mozna to i nejak pujde.. V nasich podminkach, kde vetina lidi je nejakym ADSL od O2, nebo nejakym lokalnimi providerovi, ktery se rad mu to nejak beha na prehravani Youtube, to bude trvat fakt dlouho.
Ono by se to hodilo na cesty, kdyz jezdim vlakem Prahy do Brna, tak tam porad je clovek rad, ze tam net obcas i nejak funguje, casto to nejde vubec, nebo pres vubec prejmenovanej na edge.. pro hry by clovek potrebova aby to bylo jen 1000x rychlejsi a ping 400x rychlejsi, to kartelu nasich operatoru chvili potrva.

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 21. 3. 2019 v 11.21

qwe5: Na masové rozšíření to má lepší podmínky, než ted kupování konzole, která je jen na hry (v očích mnoha lidí zbytečný náklad), nebo herní PC, které má ten stejný problém...

Přijde mi přístupnější požadavek pouze internet, než zařízení za 300-1000$ na to abys mohl hrát.

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
A.A. napsal 21. 3. 2019 v 10.03

qwe5: Jednou mít bude.
Mě zamrazilo číst, že cílí na 2 miliardy hráčů. Většina hráčů hraje na mobilech a mobilní hraní je pořád dost hloupé hraní. Hloupé hraní rovná se menší potřeba výpočetní síly a to se zase rovná snazšímu streamování a to se rovná levnějšímu streamování a více zisků. Už teď hloupé hry vydělávají pohádkově a skutečné hry jsou často v defenzívě.

MS jsou ale břídilové, takže spíše věřím Google. MS jde od průseru k průseru i když herní divize je jedna z mála funkčních, to je zase pravda

Nahlásit nevhodný obsah

20922326
qwe5 napsal 21. 3. 2019 v 09.52

Slepá větev, na masové rozšíření to nemá podmínky.

Nahlásit nevhodný obsah