Jak vypadá Control s ray tracingem

19. březen 2019 13:16 / Martin Nahodil / Novinky / Diskuze (2)

Remedy Entertainment nás v posledních týdnech bohatě zásobuje novými informacemi ohledně jejich Controlu. Jednou z posledních a velmi podstatných je to, že bychom se vydání měli dočkat už během léta. V rámci GDC ale byla řeč o něčem jiném. Vývojáři nám předvedli, jak Control vypadá s technologií ray tracing.

Na rozdíl od předchozích případů, kdy jsme mohli ve hrách ray tracing vidět, by tady měl být na vyšší úrovni. Opět je ale otázkou, jak hra ve výsledku poběží. Pro vývojáře je to totiž stále ještě nová technologie, takže se s ní stále učí pracovat. Ze začátku i ty nejvýkonnější grafické karty měly docela problémy, tak snad se to Remedy v tomto ohledu podaří vychytat.

Ke zmíněné ukázce také nezapomněli dodat, že je to stále ranná verze, takže to ve výsledku ještě může vypadat jinak. Jestli ale má Control vyjít opravdu už v létě, tak by nějaké razantnější změny hrozit neměly.

Zdroj: DualShockers

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20921720
vincentdvorak napsal 19. 3. 2019 v 23.34

Je zbytečné řešit takové grafické ho*adiny,když hra vypadala,vypadá a bude vždy po všech směrech nemastná,neslaná a nudná...o "Quantum Break" se tolik řečňilo,psalo a vše chválilo a nakonec až hra vyšla dopadla stejně. Panebože ať "Remedy" zavolaj "Rockstar Games" a opráší "Max Payna" a to jakýmkoliv způsobem (remaster,remake,pokračování). A tahle s*ačka? Zase bude nuda,to už známe.

Editováno: 20. 03. 2019 v 11.54

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 19. 3. 2019 v 15.22

No tak prozatím bych řekl, že přínos ray tracingu je dost obtížně postřehnutelný. V úvodní části jde spíše o ty odlesky na podlaze haly - vzhledem k tomu, že je to rovná podlaha, není ani bez RT problém udělat ten odraz hodně realisticky. V další části už jde spíše o stíny a nepřímé osvětlení, tam shadowmaping sice rozhodně pokulhává, ale ve spojitosti s lightmapou a/nebo ambient occlusion by asi málokdo poznal rozdíl, kdyby to takhle nepřepínali tam a zpátky...
Není přece potřeba, aby byl výsledek fyzikálně přesný, ale aby vypadal věrohodně a pěkně. Často dokonce skutečná realita vypadá méně věrohodně - proto se ve filmech často nepoužívají skutečné ruchy (zvuky), ale uměle vytvořené, jinak by si každý říkal, že takhle přece chůze po kamení nebo výbuch nezní ;)
A doporučuji Tmavomodrý svět s komentářem režiséra - naprosto jsem s ním souhlasil, že nejméně věrohodně vypadají záběry na letadla, které - shodou okolností - byly zrovna natočené se skutečnými letadly a ne vytvořené CGI :)

Editováno: 19. 03. 2019 v 15.25

Nahlásit nevhodný obsah