Epic odmítá kritiku exkluzivního obsahu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Epic odmítá kritiku exkluzivního obsahu

Epic odmítá kritiku exkluzivního obsahu

David Plecháček

David Plecháček

19. 3. 2019 09:07 12
Reklama

Steam je často kritizován za svou neaktivitu a nepříliš prozákaznický přístup. Jestli ale někdo z těchto důvodů čekal, že lidé příchod Epic Games Storu budou vítat s květinami a otevřenou náručí, plete se. Ani ten nemá na růžích ustláno a možná je právě naopak jeho aktivita větším trnem v oku než laxnost Valve. A vedení společnosti, jmenovitě Tim Sweeney, rozhořčení hráčů upřímně nechápe.

Sweeney je totiž toho názoru, že podobnou možnost, jakou má Epic, má i Steam potažmo Valve jako takové. Epic Games Store navíc nedělá nic, co by nedělala ani většina dalších hráčů na trhu. „Steam nabízí vlastní Valve hry, na Originu jsou věci od EA, Battle.net sdružuje hry od Activision Blizzard a Bungie, a Epic Games nabízí hry od různých vydavatelů,“ kontruje. A výčet bychom mohli rozšířit například o Microsoft, které své hry většinou nabízí jen v rámci vlastní distribuce.

Aby to ale nevypadalo, že výkonný ředitel společnosti nevidí souvislosti, druhým dechem dodává, že rozumí tomu, že se hráčům nelíbí exkluzivní hry na různých distribučních kanálech, nicméně taková debata je „kompletně o něčem jiném, konkrétně o kompetitivním prostředí“. „Porovnejme si to s uzavíráním celých platforem, jako to je s Windows a jeho distribučním monopolem, nebo s iOS, nebo jako se to snažil udělat Microsoft prostřednictvím UWP, což se nepodařilo,“ říká Sweeney s dovětkem, že zodpovědní lidé už v Microsoftu ani nepracují a na jejich místo přišel Satya Nadella a Phil Spencer, kteří razí teorii otevřené platformy.

Všichni víme, že dlouhotrvající monopol spotřebitelům nijak neprospívá a Epic se díky penězům z Fortnite dostal k příležitosti, jak několik let trvající stav narušit. Někteří říkají, že exkluzivity pokřivují trh a přispívají k horší reputaci PC hraní, ale tento názor Sweeney považuje spíše za sentiment. „Naší cestě, kterou razíme, věříme. Exkluzivity jsou nejvýraznějším faktorem, díky kterému můžeme nastavit poměr 88 ku 12 co se týče zisků, na rozdíl od obchodů, kteří vývojářům odvádí 70 procent,“ říká.

Ačkoliv dělá Epic hodnotnou a více méně i úctyhodnou věc, zapomíná, že jeho nejvýraznějším zákazníkem není vydavatel/vývojář, ale hráč. Těm oproti Steamu ale nenabízí příliš výhod. Je otázkou, jestli například časem nedojde ještě k další korekci poměru, aby zbylo i nějaké procento na hráče – a ten si své hry mohl koupit i kdyby o zlomek ceny levněji. Je ale otázka, kolik hráčů by na malou vnadičku slyšelo a ve finále se na ni chytilo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama