Představení schopností v Control od Remedy

11. březen 2019 13:15 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (1)

Je nejvyšší čas poodhalovat oponu hry jménem Control. Zatím největším zdrojem informací je GameInformer. Hra se objevila na titulce známého časopisu a doprovodný obsah proudí i na internet. Minulý týden to byla rychlopalba otázek, na něž odpovídal Mikael Kasurinen ze studia Remedy. K novému videu snad ani nikoho z finského týmu nepotřebujeme, záběry totiž hovoří sami za sebe. Bude se totiž týkat jednotlivých schopností.

Kasurinen mimo jiné v netypickém rozhovoru prozradil, že jednou ze schopností bude levitování ve vzduchu. Ale jaké jsou ty další? O jejich představení je právě následující video. Režisér hry je nicméně opět přítomný a vysvětluje, proč si studio vybralo právě levitaci a další dovednosti. Jak hned v úvodu podotýká, nešlo o to vytvořit fantaskní podívanou; svět Control se snaží být co nejvíce při zemi a vychází co nejvíce ze skutečného světa. „Snažíme se vyvarovat nadpřirozených efektů, jak to jen jde,“ říká. To jsou důvody, proč si Remedy oblíbilo telekinezi nebo ovládání cizí mysli, tedy nijak zvlášť divoké výmysly.

První schopností, kterou hráč dostane, je jakási forma zbraně. Ta se může v průběhu hry různě vyvíjet a modifikovat tak své využití. Druhou je vpravdě klasická telekineze. V Control dostaneme možnost vzít „do rukou“ libovolnou věc a mrštit jí před sebe. A pokud jí stojí v cestě zeď… bránit jí nebude. „(Telekineze) je fundamentální část celé hratelnosti,“ říká Kasurinen.

Další schopností je telekinetický štít. Více méně se dokážeme chránit bariérou z levitujících objektů, které před sebou nahromadíme. Stejně jako všechny ostatní, i tato schopnost se dá upgradovat. Zřejmě si též dokážete představit, jak využít vznášející se masu židlí, skříní nebo kamení, když na vás střílí nepřítel. Ve výčtu pokračujeme: další v pořadí je Evade, prakticky dash, kterým můžeme uhnout požadovaným směrem a vyhnout se nebezpečí. Nebo se tak můžeme rychle přiblížit nebezpečí a eliminovat ho na blízko. „Melee útok je ostatně schopností samou o sobě,“ říká režisér Controlu.

Levitaci přeskočme, všichni víme, jaké má výhody a jak bude fungovat. Zajímavější je poslední schopnost, telepatie, respektive telepatická možnost ovlivnit nepřátele a například je donutit bojovat po vašem boku. Jak Kasurinen říká, to s sebou nese i zajímavé gameplay možnosti. Všechny schopnosti se vzájemně doplňují a přináší hromadu možností, jak se ve hře vyžít. My už se nemůžeme dočkat, až hra konečně vyjde a my si ji osaháme na vlastní kůži.

Zdroj: GameInformer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875708
Jaroslav Burda napsal 12. 3. 2019 v 07.42

Na Control jsem vážně zvědavej. Bojím se dvou věcí: aby nedopadlo jako Quantum Break a aby herní seance netrvala 8 hodin i s 3/4hodinovými titulky... Jinak se mi Control zatím HODNĚ líbí.

Nahlásit nevhodný obsah