Gris se dobře prodává a dostane nový update

10. březen 2019 11:01 / Zdeněk Pudivítr / Novinky / Diskuze (14)

Vizuální masterpiece Gris v prosinci rozdělil hráče na dva tábory. První obdivují jeho krásu a užívají si pouť po překrásném světě, druzí si ale stěžují na nekomplexní hratelnost a jednoduchost. Je příjemné s časovým odstupem pozorovat, že první tábor nakonec převážil ten druhý a Gris si získal přízeň kritiky i hráčů, což se nakonec odrazilo i v prodejích.

Prvotiny malého španělského studia Nomada se totiž za necelé 3 měsíce prodalo úctyhodných 300 000 kusů. Jistě, podobná čísla jsou v porovnání s AAA produkcí nenápadná, přesto se jistě pro malý tým z Barcelony jedná o velký úspěch. Hra dosáhla těchto prodejů na PC a Switchi, o portu pro další konzole zatím žádné informace nemáme.

Vývojáři odměňují přízeň fanoušků vydáním updatu s názvem Gris Undone. Ten je k dispozici zdarma už v tuto chvíli a obohatí hru o nepoužitou grafiku a hudbu. Vše bude přístupné z menu hry a odhalí pozadí vývoje a části hry, které se do finální verze nakonec nedostaly.

Zdroj: Dualshockers

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 14. 3. 2019 v 20.22

Legoldos: Pod "spíchnout", si představuju nějakou rychlou a nečistou práci, synonymum k "zbastlit". Rozhodně to není slovo, které bych použil u tříletého vývoje. Ale i tak mi tvůj komentář nedává moc smysl. Za prvé moc nechápu na co reaguješ, nikde jsem neříkal, že musí být velký tým. Za druhé, kvalitní hra prostě vyžaduje čas a talent, nestačí jen dobrý nápad a programování. Programováním assety nenakreslíš ani nevymodeluješ, a nápad ti nesloží hudbu, nenahraje zvuky ani nevytvoří kvalitní game a level design.

Editováno: 14. 03. 2019 v 20.26

Nahlásit nevhodný obsah

20851060
Legoldos napsal 14. 3. 2019 v 18.51

Mitsurugi: nemusíš hledat ve slově spíchli negativní konotace

Editováno: 14. 03. 2019 v 18.51

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 3. 2019 v 20.16

Legoldos: Spíchli? Vždyť jim to trvalo 3 roky.

Nahlásit nevhodný obsah

20851060
Legoldos napsal 12. 3. 2019 v 17.28

Mitsurugi: no spoustu dobrých indie her udělal malý tým lidí, třeba hollow knighta defakto spíchli 2 týpci, hudbu nepočítám

jde o to mít dobrý nápad (což je asi nejtěžší) a nebýt úplný noob na programování

leco77: divinity origina sin 2 si vydělala hodně peněz nevím kde bereš že se málem nezaplatil
https://wccftech.com/divinity-original-sin-2-85m -revenue-2017/

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 11. 3. 2019 v 10.56

leco77: Ne, drtivou většinu podobných her si opravdu nikdo nikdy nekoupí, jelikož se jedná o odpad spíchnutý jedním idiotem za pár hodin v Unity. To jsou hry, které zaplavují (nejen) Steam po stovkách. Když se mluví o indie hrách, tak tenhle odpad ani není třeba zmiňovat.

Prodávají se jenom hry, které vykazují nějakou míru kvality. A samozřejmě, že malé pixelartové hře stačí na ziskovost méně, než Divinity, to je snad naprosto logické, má řádově menší náklady, to není ani trochu paradoxní.

Kvalita indie her je v pořádku, ano, procento dobrých je malé, ale pořád je to takové množství her, že to člověk není schopen vše dohrát. Jako chápu, že z tvého pohledu jich moc není, ale to je spíš problém tvého (ne)vkusu než her samotných. Ty jsi spíš takový autíčkový konzolový typ hráče, než hráč, který má rád trochu umělečtější zážitky.

PS: Na tvorbu sračkózní hry nepotřebuješ ani tým ani tisíce hodin, stačí ti počítač, pár hodin času a Unity assety z warezu. Proto jich vzniká tolik. Na kvalitní hry potřebuješ spoustu času a talentu, proto jich je tak málo.

Smaug.: +1

Editováno: 11. 03. 2019 v 10.58

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 11. 3. 2019 v 10.54

leco77: No, abys vydělal na knize, musíš do toho taky dost vložit. Když nepočítám vlastní práci, tak marketing rozhodně není zadarmo. Podobně s hudbou. Nástroje a nahrávací studio jsou docela drahé záležitosti v podstatě srovnatelné s nástroji na tvorbu indie her. (3A hry pak můžeš srovnat s megakoncertními turné).
U her a softwaru obecně je rozdíl hlavně v tom, že musíš dělat rychle, protože technologie strašně rychle stárnou.
V každém případě ale na indie scéně vznikají hry oceňované na velkých akcích a prosazují se i mezi 3A tituly, což nemůžeš popřít. To že vykoukne jen pár nejlepších a zbytek zůstane neznámý, je normální stav. Nevím, jak jinak by sis to představoval. Jestli se ti nelíbí, že se si na sebe vydělají i horší tituly, tak to je taky normální. Průměrný soukromý truhlář na vesnici si může žít docela slušně a obří velkoobchod s nábytkem mezitím může krachnout, pokud nebude nabízet zboží, o které je zájem a zároveň budou mít moc velké náklady.

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 11. 3. 2019 v 10.14

Mitsurugi: Ono se to nefiltruje skoro nikde, protože těch indie blbostí vidím tuny i na Xboxu a dělá z toho pořádný guláš ve store.

A závěry z toho nedělám, jen mi přijde trochu divné, kdy se skoro každá taková věc dokáže na sebe vydělat, i když kvalita indie her je velmi žalostná. Ano pár výjimek se najde, ale pořád ty výjimky se pohybují sotva na označení "dobré" a pak máš naprosté minimum "skvělých" her... paradoxem potom je, že i hra jako Divinity 2, která má v recenzích 93/100 na sebe sotva vydělala a nějaké pixel kok*tiny jsou na tom mnohonásobně lépe co se týče poměru nákladů na vývoj/tržeb a to nemusí jít ani o dobré hry. Takže ani to pravidlo co píšeš "Prodávají se akorát ty kvalitní, ta sračkózní většina zapadne." tady moc neplatí.

Ps: hudbu a knihu vytvoříš skoro zadarmo - můžeš u toho chodit do práce a žít normální život a ve volných chvílích na tom makat... u her potřebuješ několika členné týmy, kteří tomu musí věnovat tisíce hodin a potřebuješ i investovat do HW a SW potřebný na vývoj. Takže je jasné, že u knih a hudby bude vznikat plno sr*ček, když to může dělat každý bez ničeho. Problém ovšem je, že nejvíce sr*ček poměrově právě vzniká na poli her s tisíce mobilními, PC a konzolovými hrami...

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 11. 3. 2019 v 09.55

leco77: Tak samozřejmě, "indie" hru si může udělat každý idiot a jelikož Steam to nijak nefiltruje, tak jí může i vydat. Úplně nevím, jaké se tady z toho snažíš dělat závěry, je to naprosto normální situace, která se děje i v hudbě nebo knihách. Prodávají se akorát ty kvalitní, ta sračkózní většina zapadne.

Nahlásit nevhodný obsah

20880185
rezz3t napsal 10. 3. 2019 v 16.27

her jako sracek nestiham

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 10. 3. 2019 v 16.09

Mitsurugi: z toho jsem hrál jen Celeste a Stardw Valley a ani jedna z nich mi nepřišla dobrá... Ale ok... Ten seznam mi přijde dost vypovídající.. produkce Indie her chrlí tisíce her ročně a dobrých z nich je vyloženě pár.

Ale jo z toho seznamu chci určitě někdy Divinity zkusit, stejně jako Kingdom Come, až budou ideálně zdarma :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 3. 2019 v 14.10

leco77: Nedivím se, že zrovna ty bys jich napočítal tak málo, přece jenom, patříš k těm, kteří nepoznají kvalitu i když je kope do hlavy.

Jinak říkáš za poslední 3 roky? Tedy od roku 2016? Tak pár nejprofláknutějších příkladů:

Cuphead, Dead Cells, A Hat in Time, Sunless Skies, Into the Breach, Enter the Gungeon, Frostpunk, Celeste, Divinity OS 2, Subnautica, Stardew Valley. Hollow Knight, Pyre, Beat Saber, Kingdom Come, Vermintide 2, Pillars of Eternity 2, Owlboy...

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 10. 3. 2019 v 12.44

Mordo: spíše nechápu, že se najde tolik platících lidi :-D pak se nejede divit tomu množství studií, tisíce malých her atd., když lidi zkupuji ve velkém sebevetsi kraviny (nenapadá tuhle hru o které slyším prvně)...

Přitom dobrých Indie her bych za poslední 3 roky napočítal sotva na prstech jedné ruky...

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 3. 2019 v 12.01

Mordo: Proč se snažíš trollit? Co ti to přináší?

Nahlásit nevhodný obsah

20925160
Mordo napsal 10. 3. 2019 v 11.57

Jak se může někomu líbit taková Indie blitka?? :D

Nahlásit nevhodný obsah