Amy Hennigová hovoří o vývoji AAA her
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Amy Hennigová hovoří o vývoji AAA her

Amy Hennigová hovoří o vývoji AAA her

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

8. 3. 2019 09:42 3
Reklama

Amy Hennigovou lze bez dlouhých debat označit za veterána herního průmyslu. Stopu zanechala například v sériích Tomb Raider nebo Uncharted. Poté, co opustila studio Naughty Dog, pracovala nějaký čas pro EA. Ve Visceral Games věnovala svůj talent nové hře z univerza Star Wars. Všichni ale dobře víme, jak to s projektem dopadlo. Nedlouho po jeho zrušení Hennigová EA opouští.

Zkušeností z vývoje AAA her má na rozdávání. Přestože nyní tvoří ve vlastním malém nezávislém týmu, neodpustí si šanci komentovat aktuální situaci kolem velkých vývojářských studií. V rozhovoru pro server GameIndustry mluvila například o zdrcujících přesčasech nebo masivním propouštění zaměstnanců. Vývoj her je podle ní v této podobně neudržitelný.

„Myslím si, že pokračujeme v práci tímto způsobem, protože máme zavedené společnosti a týmy, což je možnost, kterou nechcete jen tak zahodit. Na druhou stranu se dozvídáme zprávy o vývojářích, kteří končí, o vydavatelích propouštějících stovky lidí. Zdá se to být nevyhnutelné, protože vývoj je drahý a zachovat si zaměstnance, obzvlášť v tomto drahém odvětví, je dlouhodobě neudržitelné,” prohlásila Hennigová.

Myšlenku dále rozvádí, dokonce nabízí východisko. Podle ní by se vyplatilo, kdyby se převzal model z televizního a filmového průmyslu – více outsourcování, nesnažit se vše zvládnout v jedné firmě, na vlastní pěst. „Znamenalo by to moře změn, které by zahrnovaly také vznik odborů. Měli byste ale více externích partnerů, freelancerů, kteří by doplňovali tým,” vysvětluje a dodává, že by díky těmto změnám bylo studio více flexibilní, nebylo by pod takovým tlakem.

„Zároveň bychom si mohli dovolit udělat pauzu. Tlak během období dlouhých přesčasů není pouze důsledkem velkých ambicí konkrétního titulu. Může za něj také skutečnost, že jsou tito lidé zaměstnanci,” tvrdí a v této souvislosti mluví o trendu pracovat na dalším obsahu po vydání hry, za což jsou velká studia vděčná. Proč? Důvod je jednoduchý – je potřeba najít práci pro stovky zaměstnanců. „Jsou chvíle, kdy potřebujete 10 zaměstnanců, ale máte jich 300. Co uděláte? Jsou to přece vaši zaměstnanci. V dnešní době je můžete přiřadit k práci na DLC obsahu.”

Slova Hennigové ilustrují aktuální situaci v oblasti vývoje her. Bude zajímavé sledovat, zda skutečně dojde k velké změně, zda se styl práce velkých týmů opravdu změní.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama