Co týden dal: Čistě přeleštěnou válku
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Čistě přeleštěnou válku

Co týden dal: Čistě přeleštěnou válku

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

3. 3. 2019 17:00 1
Reklama

Nejkratší měsíc roku utekl jako voda a my vstupujeme do dalšího dějství. Březen je tu, po divoké palbě vycházejících titulů si je snad všechny stihneme dohrát a v rámci redakce pomalu procházíme očekávanými změnami. Co je však mnohem důležitější, pomalu se rozjíždějí přípravy na letošní E3 a studia z celého světa pomalu povolují uzávěry informačních potrubí.

MODERN MODERN WARFARE

Co týden dal: Čistě přeleštěnou válku
i Zdroj: Hrej.cz

Mezi nejkultovnější pokračování značky Call of Duty rozhodně patří trilogie Modern Warfare. První díl v roce 2007 přesunul akci ze zašlých bojišť druhé světové války do současného, globálním konfliktem stiženého světa. Kromě velkolepě pojaté filmové kampaně slavil úspěch i téměř dokonalý multiplayer, který dodnes patří k nejoblíbenějším střílečkám hraným po síti. Existuje jen málo akčních hráčů, kteří by se slzou v oku nevzpomínali na osudy Soapa McTavishe, kapitána Price nebo oblíbeného drsňáka Ghosta. V pokračováních z let 2009 a 2011 příběh dramaticky vyeskaloval, v oblasti online hraní ale úřadovala především dvojka.

Rok 2016 znamenal pro značku pompézní návrat. Jako hodnotný přívěšek tehdy vydaného dílu Infinite Warfare nalákal remaster čtyřky ke koupi mírně skomírající série spoustu hráčů, prodejní úspěch se podepsal i na stand-alone vydání o rok později. Pověřené studio Raven Software se ukázalo v dobrém světle, remaster Modern Warfare patřil k těm nejlepším a nejkomplexnějším na trhu, kromě klasických ostřejších textur totiž zapracoval prakticky na všech aspektech hry včetně animací. Společně s náročnou logickou adventurou The Witness si jej v březnu mohou užít předplatitelé služby PS+ a za rozumný peníz rozhodně dostanou hodně muziky.

Pokud vás první díl v novém kabátku patřičně namlsá, máme pro vás další dobrou zprávu. Infinity Ward se dle všeho chystají zmodernizovat i zmíněné úspěšné pokračování. Narozdíl od prvního Modern Warfare se zřejmě bude jednat pouze o kampaň pro jednoho hráče. Návrat do slumů Ria nebo na frontu obléhaného Washingtonu je ale i přesto poměrně chutná nabídka, které zřejmě fanoušci odolají jen těžko.

MEČE A ŠTÍTY

Co týden dal: Čistě přeleštěnou válku
i Zdroj: Hrej.cz

Letošní Nintendo Direct už je dávno za námi, Nintendo ale poutalo navazující sólo akcí s všeříkajícím názvem Pokémon Direct. Milovníci kapesních příšerek se mají na co těšit, poprvé na současné generaci konzolí Nintendo přináší plnohodnotnou dvojici titulů Pokémon. Tentokrát ponesou názvy Shield a Sword a hráči se vydají do regionu Galar inspirovaného skutečnou Anglií. Zároveň objevíme již osmou generaci příšerek. Zatím nám tvůrci ukázali tradiční elementární trojici starterů, melancholická vodní kapka Sobble si už stihla na sociálních sítích vybudovat téměř legendání status. Vzhledem k přetrvávající popularitě Pokémonů lze předpokládat, že budou Shield a Sword patřit k nejúspěšnějším titulům platformy.

JOSÉ MŮŽE ZÁVIDĚT

Co týden dal: Čistě přeleštěnou válku
i Zdroj: Hrej.cz

Fotbalové manažery tradičně patří k hrám, které vůči vykazují nejlepší hodnoty odehraných hodin vůči prodaným kusům. Většina majitelů hry v ní obvykle tráví nadstandardní množství času, málokdo se ale může měřit s polským manažerem Michelem Leniecem. Náruživý hráč si vysloužil zápis do Guinessovy knihy rekordů svou těžko uvěřitelnou kariérou manažera polského Lechu Poznań. Během tisíců hodin zápasů, tréninků, taktizování a smlouvání strávil v čele klubu neuvěřitelných 221 sezón. Samozřejmě z úspěšného polského klubu dokázal vybudovat několik mužstev světového kalibru a oponoval desítkám ročníků kontinentálního poháru. V domácí soutěži byl pak téměř nevkusně dominantní, i ti nejstarší polští fotbaloví fanoušci třicátých let 23. století zřejmě nezažili jiného ligového vítěze.

NEKONEČNÝ PŘÍBĚH

Co týden dal: Čistě přeleštěnou válku
i Zdroj: Hrej.cz

Vývoj série Halo se po posledním pátém dílu výrazně zpomalil. Zatímco dříve studia Bungie a později 343 Industries zásobila rozsáhlou fanouškovskou bázi novými tituly ob rok, od roku 2015 žijeme ve veliké nejistotě. Na loňské E3 sice studio přivezlo efektní ukázku moderních technologií, stáda divokého skotu a bezcilná jízda ve Warthogu však napjatým příznivcům příliš otázek nezodpověděla.Bonnie Ross, ředitelka 343 Industries toto rádiové ticho zdůvodňuje právě náročným vývojem nových technologií. Už při vzniku čtyřky bylo tvůrcům slibováno, že poslední Guardians vzniknou za modernějších podmínek, nakonec se ale hra zrodila na notně zastaralých základech. Připravované Infinite snad konečně znamená technickou revoluci, což si žádá časovou daň.

Společně s tím se prý v 343 rozhodli hru přepracovat od základů. První dva díly nové “reclaimer” trilogie označují za zkouškové období, kdy si teprve přidělenou značku osahávali, šestka ale nabídne zbrusu nový tvůrčí směr. Chybět prý nebudou dnes tak oblíbené RPG prvky a tradičně striktně lineární příběhová linie se rozroste o pár větví. Zda to osvědčenému konceptu kultovní sci-fi střílečky pomůže lze říct jen těžko, jisté ale už dávno je, že tvrdé jádro fanbase nese různé moderní zásahy do herního designu značně nelibě.

TRABLE ANTHEMU

Co týden dal: Čistě přeleštěnou válku
i Zdroj: Hrej.cz

Trochu překvapivě jsme se zatím v souhrnu vyhýbali největší události uplynulých (tý)dnů, vydání Anthem. Očekávaný multiplayerový titul z dílen kanadských BioWare nakonec Davida příliš nepotěšil. V lehce alternativní recenzi si odnesl průměrnou trojku a i v příštích měsících pravděpodobně emoce nezchladnou. Moderní historii studia, až po vydání Anthem, přehledně mapuje obsáhlý článek. Narozdíl od popisovaných úspěchů se sériemi Mass Effect a Dragon Age ale Anthem finančně spíše propadá. Zřejmě i nevalný úspěch u kritiky vedl k tomu, že v porovnání s posledním dílem Andromeda se Anthem prodává značně bídně. Na stranu druhou nelze opomenout moderní trend digitálních kopií, které počítané fyzické postupně vytlačují.

Velké stěhování se pomalu blíží. Už se nemůžeme dočkat, až se vám konečně přihlásíme z útrob naší nové kanceláře. Zatím stále platí, že pracujeme za značně improvizovaných podmínek, i přesto vás srdečně zveme: Hrejte s námi!

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama