Beat Saber nabídne řešení pro hluché hráče
Podpora hráčů s jakýmkoli hendikepem prožívá v poslední době zaslouženou renesanci. Přestože například ještě pořád není běžným standardem, aby si uživatelé mohli například dle libosti nastavit velikost titulků, začínají se společnosti snažit hraní zpříjemnit (a v mnoha případech vůbec umožnit) i těm, kterým osud do cesty nakladl překážky. Za zmínku určitě stojí například speciální ovladač pro Xbox One, v poslední době se také hovoří o funkci narativních menu, kdy jsou hráčům jednotlivé nabídky předčítány. Se svou troškou do mlýna mají v plánu přijít i autoři populárního Beat Saberu.
Český rytmický VR titul slaví značné úspěchy a kromě PC se podíval už i na PlayStation VR. Ačkoli je hratelnost přímo spjata s hudbou, zvažují vývojáři možnosti, jak poskytnout herní zážitek i lidem se sluchovým postižením. Na Twitteru se o to podělil výkonný ředitel Beat Games Jaroslav Beck.
Ten uvedl, že tým zahájil spolupráci s komunitou hluchých hráčů a společnostmi Subpack a Oculus VR. Subpack je výrobcem speciálních postrojů se zabudovaným subwooferem, které zajišťují, že hráči kromě zvuku mohou rytmus vnímat i skrz vibrace, které procházejí jejich tělem. Speciální zařízení už vyzkoušela trojice hluchých umělců, mezi něž patří tanečník a choreograf Chris Fonsecca, MC Geezer a zakladatel projektu Deaf Rave Troi Lee.
Jejich zkušenost se speciální periferií je velmi pozitivní. Beck dále uvádí, že nyní záleží na tom, zda testeři budou ochotni hru hrát i z vlastní vůle a zda se v ní budou zlepšovat. Standardní Beat Saber má dle jeho slov retenci kolem 50 %, takže zhruba polovina hráčů, kteří si hru zakoupili, ji pravidelně hraje i tři měsíce od pořízení. Zároveň se dozvídáme, že do Beat Saber by v budoucnu měly přibýt nové balíčky skladeb.