Co týden dal: Budoucnost EA i MS

10. únor 2019 18:00 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (0)

Únor bílý, pole sílí. Zdá se ale, že pokud je únor bílý, sílí i nabídka největších společností herního průmyslu. Během uplynulých sedmi dnů představil Microsoft i EA své plány pro nadcházející rok a zdá se, že se máme na co těšit. V plánu jsou nové technologie, pokračování zavedených sérií i projekty zatím neoznámené. Abychom ale nehleděli jen do vzdálenější budoucnosti, žhaví nás BioWare informacemi o brzy vycházejícím Anthem a redakce jako taková prošla výraznou změnou…

ANTHEM PŘED BRANAMI

Věří se tomu jen těžko, ale Anthem vychází téměř za týden. BioWare se v poslední dny před vydáním snaží dohnat své marketingové manko, které zapříčinili nepříliš povedenou marketingovou kampaní, o Anthemu proto slyšíme prakticky denně. Režisér Anthemu Jonathan Warner v souvisejícím videu popisuje, jakým způsobem se budou hráči bavit po průchodu progresivním obsahem hry. Na “expící” část hry, která nabízí tři úrovně obtížnosti totiž naváží takzvané Strongholds s dalšími třemi ostřejšími úrovněmi obtížnosti. S většími výzvami samozřejmě přicházejí lepší odměny. Na maximální třicáté úrovni nebudou chybět ani různé výzvy a kontrakty, i zkušenější hráči se tak snad nudit nebudou.

Předzvěstí skutečného vydání hry obvykle bývá launch trailer, poslední video, které má šanci hráče dokonale navnadit na přicházející zážitek. U Anthemu tomu není jinak. Nesmí chybět nastínění příběhového pozadí, výbušné záběry akčního boje v oblacích a efektní představení pestrobarevných bojových skeletů. Anthem jde prostě s kůží na trh a nám nezbývá než doufat, že se hra samotná vyvede lépe, než její dosavadní demoverze.

EA VĚTŘÍ

Electronic Arts v týdnu rozhodně nebyli skoupí na informace. Částečně je to dílem zveřejněného výročního hodnocení, obecně ale byli v EA nebývale otevření. Víme tak například, že současné prodeje jejich tvorby vedení firmy úplně neuspokojují, a že by příští měsíce měly přinést potřebný obrat. K tomu by mohl přispět mimojiné zmíněný Anthem nebo překvapivě vydané Apex Legends, finanční ředitel Blake Jorgensen ale odhalil, že se letos nové hry dočkají i fanoušci značek Plants vs. Zombies a Need for Speed. V souvislosti s finančním úspěchem prý sází i na připravovanou Star Wars hru Fallen Order a na tradiční tým nových ročníků sportovních her, to už ale přeci jen tak překvapivé není. Stále však není jisté, zda se bude jednat o plnohodnotné hry, nebo o nějaký ten mobilní doplňek.

Výroční zpráva mluvila o plánovaných prodejích Battlefieldu V, které… nu, které jsou přinejmenším přehnané. Podobnou důvěru ale společnost vkládá i v zatím mírně rozporuplný Anthem, jsou si zřejmě fanoušky jistější, než my. Silné karty by mělo zahrát i studio Respawn. Vedle zmíněného Star Wars čerstvě vydaným battle royale zástupcem Apex Legends a zatím neoznámenou hrou. Vince Zampella potvrdil, že neodhalený projekt není žádný další Titanfall, příznivci obřích mechů si tedy musí nechat zajít chuť, EA má ale i přes to svůj lineup neobvykle nabitý a jsme zvědaví, kdy vlastně zmíněné hry hodlá vydat.

Pokud jste majiteli konzole Xbox One, zřejmě jsou pro vás zmíněné novinky o něco lákavější, než pro vaše protějšky z tábora Sony. To se ale může brzy změnit. Služba EA Access, která už několik let na Xboxu zjednodušuje přístup hráčů k tvorbě společnosti, možná konečně zamíří i na konkurenční platformu. Šéf EA Andrew Wilson to přinejmenším naznačil tvrzením, že by chtěl službu rozšířit mimo dosavadní hranice a je silně nepravděpodobné, že by tím myslel třetí stranu, Nintendo Switch.

ZPRÁVY Z REDMONDU

I Microsoft neotálel. Hned z kraje týdne nás mírně šokoval plány, dle kterých by mohlo rozhraní Xbox Live postupně prorůst skrz většinu myslitelných zařízení, s výjimkou těch od Sony. To znamená, že by propojení s herní službou Xboxu nabízely mobilní zařízení Android i iOS a dokonce i herní zařízení Switch od Nintenda. Xbox Live by tím získalo naprosto neuvěřitelné množství potenciálních zákazníků a uživatelů, spojení všech zařízení v jednu globální herní platformu s přenesitelnými daty by navíc bylo jistě výhodné i pro hráče samotné.

To je samozřejmě zatím spíše hudbou budoucnosti, co už je ale jasně zpečetěno? Změny ve struktuře first-party studií Microsoftu. Konkrétně v zastřešující dceřinné společnosti Microsoft Game Studios, která od nynějška nese název Xbox Game Studios. V souvislosti s tím slibuje větší rozmanitost vyvíjených first-party titulů, my jsme ale spíše zvědaví na novinky pramenící z nedávné akvizice většího množství studií, jmenovitě Ninja Theory nebo Obsidian Entertainment. Microsoft má rozhodně pod křídly slibnou partu kreativních mozků, jen jich musí patřičně využít.

V rámci letošního Superbowlu připomněl Microsoft jinou chystanou technologii, ovladač pro různě tělesně indisponované Adaptive Controller. Pokud náhodou vy, nebo váš blízky patříte mezi hráče, kteří s klasickým ovladačem nebo klávesnicí a myší fyzicky nedokáží plně a pohodlně ovládat moderní hry, platforma Xbox je pro vás zřejmě tou nejlepší volbou.

Dobré zprávy na závěr? Únor s Xbox Game Passem bude více než štědrý. Vedle očekávaného Crackdownu 3 čeká na hráče první sezóna The Walking Dead od Telltale a především relativně čerstvý hit Shadow of the Tomb Raider.

SLOVO ZÁVĚREM

Pravděpodobně jste to již skrze libovolný komunikační kanál či přímo určenou novinku zaregistrovali, ale náš web a projekt přešel pod nového majitele. Nově se jménem zodpovědným za materiální běh Hrej.cz stala herní agentura Grunex, kterou nejlépe znají hráči a diváci kompetetivní herní scény. Detailnější informace se samozřejmě dozvíte v oficiální tiskové zprávě, my vás ale už teď můžeme ubezpečit, že se chystá celá řada změn, které by měly změnit web k lepšímu a jak ulehčit práci nám, tak zpříjemnit život a příjem informací vám, divákům a čtenářům. Snad jediné, co se nezmění, bude personální obsazení týmu. V čele stále zůstává náčelník Pavel, kterému kryje záda David, a obsah zajišťuje náš stále zkušenější tým autorů. Věříme, že náročný přechod do nové kapitoly existence webu zvládneme s minimem potíží a se ctí. A také doufáme, že nám zůstanete věrní, ba naopak s novinkami v redakci přibydou i noví čtenáři a v příštím roce se na stejné doméně bude scházet početnější sestava příznivců a diskutérů.

Co více dodat? Snad jen to, že nehledě na lehce komplikované fungování redakce v období přesunu obsah webu neutrpí žádnou újmu. Snažit se budeme stále stejně, možná ještě o něco více. Tak se těšte se námi a jako vždy, Hrejte s námi!

 

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!