Quantic Dream končí s exkluzivitami pro PS

30. leden 2019 09:13 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (9)

Pokud se o hry nezajímáte takovou dobu, možná ani neznáte dobu, kdy studio Quantic Dream nevytvářelo exkluzivní tituly pro Sony potažmo konzoli PlayStation. Ani The Nomad Soul, ani Fahrenheit ani Sony nevydávalo, první hra vycházela se štítkem Eidos Interactive, druhou mělo v péči Atari. Od té doby uplynulo dlouhých 14 let na PlayStationu, během kterých vyšel Heavy Rain, Beyond: Two Souls a Detroit: Become Human. Tato doba je, zdá se, u konce.

Do vlastnické struktury totiž vstoupila čínská společnost NetEase. O té jste v posledních dnech mohli slýchat například ve spojitosti s osamostatněním se studia Bungie od Activisionu, a jak se zdá, její investice do západních společností jen tak neustanou. V Quantic Dream teď totiž drží menšinový podíl, přičemž následkem bude větší počet titulů pro větší publikum.

S investicí totiž končí éra exkluzivních her pro PlayStation, nebo minimálně padá fakt, že studio nad jejich rámec nevytvořilo nic jiného. V Paříži tak mohli zintenzivnit nábor nových vývojářů a vložit větší rozpočet do svých chystaných her pro další generaci. Na nejvyšších pozicích se nic nemění, o veškeré projekty se nadále bude starat dvojice David Cage a Guillaume de Fondaumiére. „Naším cílem je vytvořit globální studio s několika různými projekty, zatímco si zachováme vlastní nezávislost. Chceme nadále vytvářet originální hry v žánru, jehož jsme průkopníkem, ale také chceme mít možnost oslovit hráče napříč platformami,“ říká první jmenovaný, na jehož profil se v našem pořadu Spotlight můžete podívat níže ve videu.

Cage zdůraznil, že nabídek bylo více, ale pro NetEase hlasovala nastavená vize a určitá synergie, která mezi oběma společnostmi panovala. „Nadchla nás jejich strategie. Podívali jsme se například na investice do Bungie, hovořili jsme s nimi a vlastně nám došlo, že máme všichni mnoho společného. V neposlední řadě jsme cítili i entuziasmus a vášeň, což pro nás taktéž bylo naprosto klíčové,“ dodává.

Zatímco má studio v současné chvíli 150 stálých zaměstnanců, rozhodně poroste. I tak si ale chce zachovat stávající tvář a krédo, podle kterého musí být vývoj her rukodělnou činností a nesmí se z něj stát produkování jak na běžícím pásu. „Chceme nadále vytvářet něco unikátního,“ shodují se obě klíčové osoby studia.

Guillaume de Fondaumiére zároveň podotýká, že důvody byly i ryze praktické – trh s hrami se totiž změnil. „Celé to prostředí je během let úplně jiné – existují nové platformy, nové obchodní modely, nové způsoby hraní a i věci, které mění celý průmysl. Všechny tyto změny obnáší jisté obtíže, ale přináší i úžasné možnosti,“ říká. Dle vlastních slov je Quantic Dream atypickým studiem s vlastním enginem a dalšími nástroji, které si vyvíjí už 22 let, z nichž posledních 12 patřilo výhradně Sony. Detroit: Become Human ukázal, že během let dosáhli určitého vrcholu, ale že zároveň roste hlad po tomto typu her. „Storytelling a emoce, které jsme do svých her tlačili, jsou najednou nedílnou součástí AAA her. Vždyť i televize se už snaží osvojit si koncepty, které roky vyvíjíme!“ A tak nastal čas myslet v trochu větším měřítku…

Zdroj: VentureBeat

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 31. 1. 2019 v 15.57

Minulý rok se objevila informace, že o Quantic Dream mají zájem různí investoři. Dokonce se hovořilo i o Microsoftu, že by je koupil a přidal do sbírky svých nových akvizicí. NetEase asi nabídlo víc.
NetEasy nemá jedinou hru ve svém vydavatelském portfoliu, která by nebyla multiplayer. Svoji prosperitu přímo založila na modelu free-to-play her jako služby pro své čínské zákazníky. Je mi záhadou, co je vedlo ke koupi studia specializujícího se na single-player příběhové hry s krátkou dobou hratelnosti. Buď už to vedení Quantic Dream nebavilo a rozhodlo se zbohatnou na mobilním free-to-play trhu, nebo mají Číňani ve skutečnost zájem jen o jejich technologii - engine.
Jestli jste fanoušci jejich her, tak bych moc optimistický nebyl. Pět a více let vyvíjet technologii pro single-player hru s příběhem si dnes může dovolit málokdo, a většinou je placený výrobcem hardware. A zřejmě to už ani Sony nebavilo.

P.S.: Stále v herním odvětví čekám na úspěšný příběh o tom, že studio opustilo klidný přístav platform-holdera a vyjelo vstříc následujícímu nebývalému úspěchu a prosperitě. Víte o takovém?

Editováno: 1. 02. 2019 v 17.19

Nahlásit nevhodný obsah

20913302
Tomee napsal 30. 1. 2019 v 16.24

Luk83: kolik toho vis o hernim svete?? Prodani 2 milionu kusu ti prijde na pribehovou hru malo? :D:D vzdyt i Quantic se timto cislem chlubil, ze jde o uspech... ono jsou hry, ktere by si takove cislo pralo... jsou take hry, pro ktere by takove cislo znamenalo neuspech... vse je urceno naklady a jestli je jedine prodejni cislo, ktere znas, cislo FIFA tak uz chapu proc si to myslis...

Jinak skoda, quantic a sony tak nejak k sobe patrilo... uvidime jen na dalsi hre zda slo o dobry krok... sice budou ty hry vice pristupne ale taky se bojim a takovou tu vymazlenost diky sony

Editováno: 30. 01. 2019 v 16.25

Nahlásit nevhodný obsah

20922308
zaty napsal 30. 1. 2019 v 15.50

Luk83: Protože to není hra :) Jak jsem psal, že PS4 exkluzivity jsou vymazlené, nenapsal jsem, že hry od Quanticu nepovažuju za hry :)

Nahlásit nevhodný obsah

3812987
Luk83 napsal 30. 1. 2019 v 12.48

Já se jim ani nedivím, že chtějí dělat hry i na ostatní platformy. PS4 se prodalo už skoro 80 milionů nebo kolik, podle mnohých je to vymazlena a super hra, která však s takto velkou základnou byla ráda za 2 miliony prodaných kusů... Kde je asi chyba? Vyjít to i na jiné platformy, dostala by se moje práce k více hráčům...

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 30. 1. 2019 v 11.41

Obecne vzato super zprava, ale jakmile nekde slysim "Cina", tak mi automaticky naskakuje "mobilni hry", a to by me teda fakt nepotesilo.

Kazdopadne bych byl ale rad kdyby jejich dosud vydany hry nasledovaly Alana Wakea a doklusaly hezky na PC at si je muzu konecne zahrat.

Editováno: 30. 01. 2019 v 11.43

Nahlásit nevhodný obsah

20922308
zaty napsal 30. 1. 2019 v 11.01

Mitsurugi: Souhlas. Když se člověk podívá na PS3 a PS4 exkluzivity, které vydávalo Sony, tak jsou to většinou vymazlené hry, které využívají potenciál konzole až na kost.
A i když to pro mě není důležité, bývá pravidlem, že tyhle exkluzivity mají i CZ lokalizaci.

Nahlásit nevhodný obsah

20836730
japonec napsal 30. 1. 2019 v 10.39

A máme po lokalizovaných hrách od Quantic Dream

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 30. 1. 2019 v 10.36

kulisak: Měl jsem podobný názor, ale vzhledem k dnešním praktikám AAA vydavatelství díky bohu za ně. Vzhledem k tomu, že cílem exkluzivity je prodat konzoli, tak se nemusí starat o maximální možný zisk a namísto toho můžou vytvořit hru co opravdu chtějí, bez jakýchkoliv hrabivých taktik. Teda aspoň pokud mluvíme o Sony. Troufám si říct, že kdyby třeba God of War dostali do ruky EA, Activision, nebo Ubisoft, tak to bude open-world s mikrotransakcemi.

Editováno: 30. 01. 2019 v 10.37

Nahlásit nevhodný obsah

20815946
kulisak napsal 30. 1. 2019 v 10.28

A víte že jsem za to rád? At takových firem přibývá. Nesnáším exkluzivity na určitý typ platformy. At si neberou zákazníka jako rukojmí, ale at se snaží si ho získat něčím jiným. Například výkonem, ovladačem nebo něčím jiným, co já vím.. Ale hlavně at nás nenutí si kupovat a vybírat konzoli jenom k vůli tomu ,kde mužu co hrát. Ve finále pak musím vlastnit stejně obě platformy nejlépe :( Tak takhle fakt už ne... Jsem pc hráč a opravdu si nechci kupovat konzoli ( at jsou mé důvody jakékoli) k vůli exluzivitám na PS, které bych si rád zahrál. Snad se doba začíná měnit

Nahlásit nevhodný obsah