Quantic Dream končí s exkluzivitami pro PS
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Quantic Dream končí s exkluzivitami pro PS

Quantic Dream končí s exkluzivitami pro PS

David Plecháček

David Plecháček

30. 1. 2019 08:13 9
Reklama

Pokud se o hry nezajímáte takovou dobu, možná ani neznáte dobu, kdy studio Quantic Dream nevytvářelo exkluzivní tituly pro Sony potažmo konzoli PlayStation. Ani The Nomad Soul, ani Fahrenheit ani Sony nevydávalo, první hra vycházela se štítkem Eidos Interactive, druhou mělo v péči Atari. Od té doby uplynulo dlouhých 14 let na PlayStationu, během kterých vyšel Heavy Rain, Beyond: Two Souls a Detroit: Become Human. Tato doba je, zdá se, u konce.

Do vlastnické struktury totiž vstoupila čínská společnost NetEase. O té jste v posledních dnech mohli slýchat například ve spojitosti s osamostatněním se studia Bungie od Activisionu, a jak se zdá, její investice do západních společností jen tak neustanou. V Quantic Dream teď totiž drží menšinový podíl, přičemž následkem bude větší počet titulů pro větší publikum.

S investicí totiž končí éra exkluzivních her pro PlayStation, nebo minimálně padá fakt, že studio nad jejich rámec nevytvořilo nic jiného. V Paříži tak mohli zintenzivnit nábor nových vývojářů a vložit větší rozpočet do svých chystaných her pro další generaci. Na nejvyšších pozicích se nic nemění, o veškeré projekty se nadále bude starat dvojice David Cage a Guillaume de Fondaumiére. „Naším cílem je vytvořit globální studio s několika různými projekty, zatímco si zachováme vlastní nezávislost. Chceme nadále vytvářet originální hry v žánru, jehož jsme průkopníkem, ale také chceme mít možnost oslovit hráče napříč platformami,“ říká první jmenovaný, na jehož profil se v našem pořadu Spotlight můžete podívat níže ve videu.

Cage zdůraznil, že nabídek bylo více, ale pro NetEase hlasovala nastavená vize a určitá synergie, která mezi oběma společnostmi panovala. „Nadchla nás jejich strategie. Podívali jsme se například na investice do Bungie, hovořili jsme s nimi a vlastně nám došlo, že máme všichni mnoho společného. V neposlední řadě jsme cítili i entuziasmus a vášeň, což pro nás taktéž bylo naprosto klíčové,“ dodává.

Zatímco má studio v současné chvíli 150 stálých zaměstnanců, rozhodně poroste. I tak si ale chce zachovat stávající tvář a krédo, podle kterého musí být vývoj her rukodělnou činností a nesmí se z něj stát produkování jak na běžícím pásu. „Chceme nadále vytvářet něco unikátního,“ shodují se obě klíčové osoby studia.

Guillaume de Fondaumiére zároveň podotýká, že důvody byly i ryze praktické – trh s hrami se totiž změnil. „Celé to prostředí je během let úplně jiné – existují nové platformy, nové obchodní modely, nové způsoby hraní a i věci, které mění celý průmysl. Všechny tyto změny obnáší jisté obtíže, ale přináší i úžasné možnosti,“ říká. Dle vlastních slov je Quantic Dream atypickým studiem s vlastním enginem a dalšími nástroji, které si vyvíjí už 22 let, z nichž posledních 12 patřilo výhradně Sony. Detroit: Become Human ukázal, že během let dosáhli určitého vrcholu, ale že zároveň roste hlad po tomto typu her. „Storytelling a emoce, které jsme do svých her tlačili, jsou najednou nedílnou součástí AAA her. Vždyť i televize se už snaží osvojit si koncepty, které roky vyvíjíme!“ A tak nastal čas myslet v trochu větším měřítku…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama