BioWare se snažili přesvědčit EA o KOTOR
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka BioWare se snažili přesvědčit EA o KOTOR

BioWare se snažili přesvědčit EA o KOTOR

David Plecháček

David Plecháček

21. 1. 2019 10:53 15
Reklama

Vytvořit svět Hvězdných válek je jako hovořit o budoucnosti našeho vesmíru. Cokoliv, co si kdo vymyslí, se v něm může stát a nikdo nemůže s určitostí říct, že to tak být nemůže. Kdokoliv, kdo dostane možnost pracovat s takovou tématikou, dostane zároveň obrovské pole působnosti, v němž může vymyslet prakticky cokoliv. A přesto se zdá být tento svět zakletý.

Nejsou to jen hry, o kterých samozřejmě bude řeč i tentokrát, ale jsou to i filmy, s nimiž je to jako na houpačce. Nepregnantnost scénáristů se odráží v obou světech, ale zatímco s filmy to není tak divoké, u her je situace mnohem komplikovanější. Z partnerství EA s Disney se tak stal damoklův meč, který sice přináší velká očekávání, ale často také zklamání.

Uvidíme, jestli série Battlefront nezopakuje svou vlastní historii, která se psala poprvé u vývojářů ze studia Pandemic. Tehdy po prvním a druhém díle přišlo zrušení třetího. Současný Battlefront je ve stejné fázi, a i když měl být první Battlefront z roku 2015 příslibem, Battlefront II zpočátku zklamal, a i když může být v současnosti sebelepší, cestu k hráčům si bude hledat těžko.

Navíc zklamal příběhem. Od exkluzivní dohody byl totiž Battlefront II první hrou s příběhem ze světa Star Wars, ale ten byl přinejlepší průměrným. Pokud jste se tak upínali na práci Amy Hennigové, těžko jste se mohli zklamat více, než ve chvíli, kdy bylo studio Visceral rozpuštěné a samotná scénáristka skončila mimo struktury Electronic Arts. A jak víme, ani studio ve Vancouveru nedokázalo vytvořit zázrak a i jejich vize byla smetena ze stolu.

Skoro se až zdá, že jedinou logickou volbou by byl návrat BioWare do světa, který důvěrně znají, namísto experimentů s Vincem Zampellou, autorem sérii Call of Duty a Titanfall, a jeho Jedi Fallen Order. Jestli je nějaká podsérie brána jako nejlepší z Hvězdných válek, je to právem Knights of the Old Republic, na jehož prvním díle právě BioWare pracovali. Proč tedy EA nenaváže tam, kde lidé z BioWare a posléze studio Obsidian skončili?

Ne, že by se o to BioWare nepokoušelo. I když má plné ruce práce a v současnosti finišuje s Anthemem, očekáváme od něj Dragon Age a možná i další Mass Effect, o Hvězdné války samozřejmě studio stálo. Dokonce několikrát, ale bohužel bez úspěchu. S informací přišel na Twitteru Jason Schreier, reportér magazínu Kotaku, které naposledy informovalo o zákulisí EA a o zrušení vize EA Vancouver.

Podle něj tu dokonce byly tři pokusy, které měly stavět příběh okolo Scoundrelů, ale ani jeden z nich neprošel. EA podle Schreiera chce hrát na jistotu, tudíž na ovládání Jediů a jejich světelných mečů, namísto čehokoliv nového. I to je důvod, proč na KOTOR 3 nikdy nedošlo. Uvidíme, jak dopadne pokus tudia Respawn letos na podzim. Zampella to ale nebude mít jednoduché a EA dvojnásob, pokud ani Fallen Order hráče příběhových her nenadchne.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama