GoW se otevřeným světům rovnat nemůže
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka GoW se otevřeným světům rovnat nemůže

GoW se otevřeným světům rovnat nemůže

David Plecháček

David Plecháček

8. 1. 2019 14:28 12
Reklama

Většina hráčů se shodne, že na konci roku si to mezi sebou rozdají o ta největší ocenění dva hegemoni loňského roku – God of War a Red Dead Redemption 2. Zřejmě uznáte, že se jedná o dva naprosto odlišné tituly, a Cory Barlog, který stojí za prvním zmíněným titulem, říká, že se ani tak velkým hrám jako RDR2 rovnat nemohou.

Barlog to prohlásil v rozhovoru pro Venture Beat a své tvrzení podpořil i čísly. Počet zaměstnanců v Rockstaru bylo téměř čtyři tisíce, ti všichni se nějakým způsobem podíleli na tom, že Red Dead vypadá tak, jak vypadá. Oproti tomu je Santa Monica trpaslík, neboť v největším pracovním vypětí bylo ve studiu maximálně tři sta lidí.

„Sami svou hru popisujeme jako široce lineární. Když jsme se bavili o konceptu, byl jsem neoblomně proti tomu vytvořit open-world. Vstupní investice a zároveň úroveň očekávání jsou tak vysoké, že bychom se se zavedenými firmami nemohli rovnat,“ říká s odstupem necelého roku od vydání veleúspěšného restartu série.

Rockstar není jediný gigant, ostatně Ubisoft má taktéž obří studia: „V době, když jsem viděl, že na sérii Assassin's Creed pracuje 1600 lidí, už tehdy jsem si říkal, že to je opravdu úctyhodné. Ale teď to tak je, abyste takové hry vytvořili, aby byli komplexní, potřebujete hodně lidí,“ říká s tím, že sám by se touto cestou vydat ani nechtěl. Barlog zastává názor, že svět musí nejen rozměrně vypadat, ale především musí být plný obsahu a překvapení, a toho lze docílit i s menšími prostředky.

Shodou okolností ale právě Sony ukázalo, že nepotřebujete tisíce lidí, abyste vytvořili překrásný open-world. Vždyť o pár měsíců před God of War vyšlo i Horzion: Zero Dawn, a Guerrilla není rozhodně týmem s tisíci zaměstnanci. A Zelda, která vyšla ve stejné době, je toho též důkazem. Pravdou ale je, že obě hry na Red Dead v tomto ohledu zřejmě nemají. To je ale na (jistě bouřlivou) diskuzi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama