Fotorealistická grafika? Takto bude vypadat
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Fotorealistická grafika? Takto bude vypadat

Fotorealistická grafika? Takto bude vypadat

David Plecháček

David Plecháček

17. 12. 2018 10:51 24
Reklama

Ray-tracing je novým zaklínadlem, které by mělo hráčům zaručit tu nejvěrohodnější grafiku, kterou je možné vytvořit. Především studio DICE dokáže dělat naprosto dechberoucí scény, které sice jsou pro většinu hráčů hudbou budoucnosti, ale budoucnosti, na kterou se můžeme všichni v dohledné době těšit. Frostbite je nicméně excelentní engine, který nechává ostatní za sebou. Alespoň prozatím. Poslední slovo totiž neřekl ani CryEngine, který ray-tracing strká na nových záběrech hluboko do kapsy.

O další úroveň dál je totiž takzvaná technika fotogrammetrie, která spočívá ve vytváření obsahu na základě reálných předloh. Jinými slovy, z nějaké fotografie či jiného záběru autoři zanalyzují data, míry, a tak podobně, a předobraz zrekonstruují v enginu, v tomto případě v nástroji od Cryteku. Fotogrammetrii lze ale samozřejmě použít u jakéhokoliv enginu, nejen v tom od německé společnosti, ale právě jejich nástroj její kouzlo ukazuje v plné parádě.

Níže se můžete podívat na screenshoty a uznale nad nimi zakývat hlavou a zeptat se sami sebe, zda sledujete skutečné fotky nebo pouhé adaptace. Celý projekt má jedinou vadu na kráse, totiž ten, že z něj zatím vidíme jen statické snímky. Těžko si představit, jaký stroj by normální hráč potřeboval k tomu, aby scénu smysluplně a především plynule rozjel. Nemůžeme se ale dočkat doby, kdy se těmto záběrům některá hra vůbec přiblíží.V takové grafice bychom si klidně zahráli i simulátor dřevorubce. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama