Peněz máme dost, říká MS vlastním týmům
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Peněz máme dost, říká MS vlastním týmům

Peněz máme dost, říká MS vlastním týmům

David Plecháček

David Plecháček

26. 11. 2018 12:07 4
Reklama

Asi nikdy nás nepřestanou zajímat okolnosti zrušení her. Třeba Scalebound. Pokaždé nás hlodá červíček, zda-li by přeci jen nebylo lepší investovat ještě nějakou tu korunu a zkusit koncept předělat. Pro některá studia a některé vydavatele jde ale o příliš velké riziko a rostoucí náklady si nemohou dovolit. Dosavadní práce se tak stane utopeným nákladem a investují raději jinam. Neměla by se nová studia Microsoftu bát, že jejich projekty stihne podobný osud? Scalebound jako vzor jsme ale nevybrali náhodou – Microsoft totiž taková rizika nenese a je si toho vědom.

Nenesl je nikdy, a přesto projekt od studia PlatinumGames dopadl tak, jak dopadl. Jestli to byl dobrý krok či nikoliv je samozřejmě stále stejnou otázkou bez odpovědi, ale nové akvizice se podobného osudu bát nemusí. Peněz je totiž dost. Ačkoliv jsou hry pro celou společnost možná spíše koníčkem, než výraznou součástí byznysu, Phil Spencer na vyšších pozicích evidentně úspěšně lobuje za to, aby herní divize nebyla tak sešněrována financemi.

Těžko říct, jestli jsou už důsledkem samotné nákupy dříve nezávislých týmů, v každém případě důsledek většího rozpočtu pozorujeme především teď, když všechna studia přemýšlí, na čem pracovat dál. Microsoft totiž odmítá šetřit, alespoň navenek. Tyto zprávy vynesl na veřejnost zahraniční youtuber Boogie, který měl na toto téma údajně hovořit s Mikem Ybarrou, viceprezidentem divize Xbox.

Doslova Boogie v jednom svém podcastu tvrdí: „Mike mi řekl, že doslova chodí do nových společností a říká: „Co za projekt byste rádi udělali?“ A oni vždy odpoví něco ve smyslu „jaký máme budget“. Ale on (Ybarra) na to vždy odpoví: „Nemyslím, že mi rozumíte, to není to, na co se ptám. Naše otázka je, co byste rádi vytvořili? Jsme Microsoft a peníze nejsou problém, jenom chceme vědět, co byste rádi udělali a jaký je váš nejdivočejší sen,“ říká jim pokaždé.“

Samozřejmě je jisté, že nová studia si Microsoft nekoupil jen z rozmaru a že po nich bude chtít perfektní hry, které udělají službu Xboxu nebo operačnímu systému Windows 10. Opakovaně narážíme například na historii studia Obsidian, které má ve svém repertoáru jednu větší hru než druhou, od South Parku po Hvězdné války. V posledních letech chyběl jen rozpočet, respektive Pillars of Eternity bylo výsledkem crowdfundingové kampaně a snahou o samostatnost, stejně jako novější hry. Ale proč by se studio nemohlo vrátit k vysokorozpočtové tvorbě, která mu byla blízká před tím?

A pokud k tomu připočteme IO Interactive, o němž se hovoří, a samozřejmě další již plně implementované týmy, mohli bychom před sebou mít zajímavou příští generaci. Bude i tentokrát tahat Microsoft za kratší konec?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama