Crackdown 3 má díky odkladům větší příběh
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Crackdown 3 má díky odkladům větší příběh

Crackdown 3 má díky odkladům větší příběh

David Plecháček

David Plecháček

26. 11. 2018 13:00
Reklama

Přiznejme si to – zatím se o Crackdownu hovořilo v souvislosti s tím, o jak špatnou hru a o jak velký propadák ve výsledku půjde. Ctěme ale presumpce neviny a dejme Crackdownu šanci před tím, než jej odsoudíme. V průběhu posledních dní se totiž vývojáři chlubí věcmi, které by hráčům mohly udělat radost. A třeba zažehnout malý plamínek zvědavosti a chuti pokračování slavné série alespoň vyzkoušet.

Crackdown 3 vychází po měsících, neřku-li spíše letech, odkladů 15. února. Na tom se údajně stoprocentně nic nezmění a je nejvyšší čas soustředit se na klady, které novinka přinese. Na jedné straně to je bezesporu využití technologie cloudu, o níž se v souvislosti se městskou akcí hovoří nejčastěji, ale samozřejmě to není jediná věc, která by hráče měla zajímat. Je ale pravda, že by Crackdown měl jít daleko za hranice toho, co by dokázal samotný Xbox One. Na druhou stranu přinesl cloud i určité obtíže, které museli vývojáři předělat. Možnost zničit prakticky vše, co vám stojí v cestě, totiž dělalo problémy s geometrií, respektive některé základní geometrické principy, na nichž stojí hratelnost každé hry, musely být upraveny pro potřeby vývojářů.

Na druhou stranu obojí, jak cloud tak potíže i s nimi související odklady hry, strhly pozornost spíše na technickou stránku hry. Ta má nicméně i bohatý obsah, konkrétně příběhovou kampaň. Ta se bude odehrávat ve výrazně vertikálním světě, který je čtyřikrát větší, než jakýkoliv ze světů předchozích her. Město New Providence je prošpikováno zlem skrz naskrz, a tak musí Agenti zabránit napojení korporátních organizací na teroristické sítě. Zdejší svět ovlivňují tři frakce, kterými se hráči musí prokousat až do nejvyšších pater městského podsvětí. Překážkou by nám měla být i devítka bossů.

„Zabralo nám to celé více času, než jsme mysleli. Poskytlo nám to ale prostor přijít s komplexní kampaní a hlubokým příběhem.“ Ten navíc můžete projít i s přáteli. Původně se počítalo s čtyřčlennou kooperací, nakonec ale autoři ubrali a my se tak musíme spokojit se hrou pro dva hráče. Jak podotýká jeden z vývojářů, z větší části za to může chaotická nátura celé hry. Stále ale platí, že cloud v singleplayeru hra nevyužije. Jak ale ukazuje rozhovor portálu WindowsCentral, spíše šlo o otázku filozofie hry, nikoli technickým komplikacím: „Hra je totiž o zachraňování města, nikoliv o jeho ničení na kaši,“ říká Jorg Neumann.

Naopak multiplayer je úplně jiný případ. Tzv. Wrecking Zone nabídne dva režimy. Jeden je podobný režimu Kill Confirmed z Call of Duty, druhý je spíš jako Domination. „Zkoušeli jsme několik režimu. Měli jsme spoustu snů. Stejně jako hráči, kteří se ptají, zda budeme mít battle royale pro sto hráčů. Jenže existuje důvod, proč je Crackdown 5 proti 5, a proč má nějak nastavené velikosti map. Hra si musí udržovat hned několik věcí v paměti, a právě kvůli destrukci máme nějaké hranice.“ Mít více hráčů by bylo kontraproduktivní. Neumann zároveň dodává, že studio nicméně stále experimentuje a samozřejmě se budou nadále vyvíjet i tolik potřebné technologie.

Nevíme, jestli vám to jako důvody ke koupi stačí, každopádně v určitém ohledu bude novinka stále stejně revoluční, jak se prezentovala při jejím odhalení. Otázkou bude, jestli bude i stejně zábavná. To zatím nevíme. Crackdown 3 si nicméně můžete pořídit na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama