Diablo 4 původně mělo být Souls-like hrou
Okolo série Diablo je v poslední době docela rušno. Stále se řeší kontroverze kolem nedávno oznámené mobilní verze s podtitulem Immortal a dalších mobilních her, na kterých momentálně Blizzard dělá. Dnes na webu Kotaku vyšel článek, který přináší opravdu zajímavé informace ohledně plnohodnotného čtvrtého dílu. V mnoha ohledech měl být podobný hrám ze série Dark Souls. Pod kódovým označením Hades vznikal hardcore dungeon crawler, ve kterém místo tradičního izometrického pohledu byla použita third-person kamera.
Práce na tomto projektu začaly po zrušení druhé expanze pro třetí Diablo. To bylo někdy v roce 2014. Zdroj uvádí, že kvůli rušení a začínání nových projektů se vývojářské týmy, kterých se to týkalo, postupně rozpadaly. Zbytek týmu včetně ředitele vývoje Diabla 3 Joshe Mosqueira pracoval na projektu Hades v letech 2014-2016. Blizzardu se ale tento přístup očividně nakonec nezamlouval a vývoj byl zrušen.
Následoval vývoj dvou projektů. První z nich byl The Rise of the Necromancer. Vedle toho se znovu rozjely práce na novém Diablu. Tento projekt jménem Fenris by se měl držet předchozích dílů. Detaily ohledně hry samotné jsme se nedozvěděli, ale co se grafického stylu týče, tak by se měl podobat spíše prvním dílům. “Chtějí udělat Fenris nechutný, temný, zbavit se všech těch barviček z Diabla 3,” uvádí zpráva.
Celkově je anonymní zdroj, který tyto informace vypustil na veřejnost, k Diablu 4 spíše optimistický. Nás ale docela mrzí, že jeho předchozí verze byla zrušena. Mohlo z toho vzniknout něco opravdu zajímavého. V minulosti jsme viděli spoustu her, které s dalšími díly změnily svůj styl. Z poslední doby třeba God of War a musíme uznat, že v tomhle případě to vyšlo na jedničku. Na závěr ještě padlo, že na Diablu 4 pracuje tým, který s Diablo Immortal nemá nic společného, takže se nemusíte bát, že by to s ním dopadlo podobně.