Co týden dal: Atomový výbuch Fallout 76

18. listopad 2018 18:00 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (0)

Konec roku se pomalu blíží. Svému konci se tím pádem blíží i herní sezóna. Největší ryby průmyslu už vyložily karty, AAA produkce je až na výjimky uzavřena. Geoff Keighley připravuje The Game Awards a Sony se chlubí statistikami PlayStation 4, smutné časy ale zažívají v Bethesdě nebo CD Projektu. Za posledních sedm dní jsme se právě těmto tématům věnovali. Pojďme si je tedy ještě jednou stručně shrnout. Další souhrn Co týden dal právě začíná!

PACHUŤ FALLOUTU

Poslední přírůstek do legendární ságy Fallout to má už od začátku sakra těžké. Online akce Fallout 76 měla přinést nový pohled na apokalyptické události značky, především ale lákala na oblíbenou hratelnost série zabalenou do poutavého multiplayer kabátku. Světe div se, hráči odkojení původními dvěma díly i fanoušci moderní 3D ságy příliš nadšení nebyli. Na Fallout 76 tudíž od prvních chvil koukají, jak se tak říká, skrz prsty. A nutno říci, že ve výsledku oprávněně,

Už první testovací betafáze naznačily, že je v principu se hrou něco špatně a nevole kovaných příznivců byla poměrně výrazná. Více než rozpačitá hratelnost ale na nervy hráčů brnkaly zoufalé technické nedodělky titulu. Do historie se zapsala autorská prohlášení o účelových chybách. Skrytá tvrzení, že Bethesda předpokládá, že bude hra jeden velký bug, bylo třeba brát s rezervou. Technický stav titulu ale občas skutečně tyto pocity v hráčích evokoval. Ostatně poslední nalezená chyba znemožňovala hráčům hru odinstalovat, dokud si její kopii přímo nepořídili. To samozřejmě platilo pouze pro “oficiální” cestu skrze spouštěcí klient, podobné výstřelky však obraz hry příliš vesele nepřibarvily.

Výsledkem je, že Fallout 76 v den vydání uživatelé agregátoru Metacritic doslova strhali. Zatímco reakce skutečných kritiků vyžadují nějaký ten čas, čerství majitelé titulu vesele pálili nuly a kumulativní hodnocení hry stlačili na bohulibé cifry kolem 2,5 z 10. Fallout 76 je tak teoreticky srovnatelný s Tennis World Tour nebo například The Sims 3 pro Nintendo DS. Skutečně vypovídající budou logicky až emocemi méně zatížené recenze herních webů, už teď je ale jisté, že Fallout 76 žádná velká (atomová) bomba nebude.

KDO BUDE NEJLEPŠÍ

Již tradičně se konec herní sezóny mění v jednu velkou rozepři, kdo že je tím srdce šampiónem všech hráčů. Hned po nejprestižnějším žebříčku, Invazi webu Hrej.cz, veřejnost sleduje stále se rozrůstající předávaní cen The Game Awards. Zřejmě nejadekvátnější “herní Oscary” vstupují do svého čtvrtého ročníku a konečně přichází s finální nominací. O sošky soutěží hry v hned třiceti kategoriích. Od těch tradičních, jako jsou nejlepší akční hra, výprava nebo herecký výkon, až po konkrétní lahůdky, jako je nejlepší moment letošní esportovní sezóny. Černými koni celé události jsou samozřejmě megahity Red Dead Redemption 2 a God of War. Jim na paty šlapou další pecky Marvel’s Spider-Man, Assassins Creed Odyssey a Monster Hunter: World. Několika nominací se dočkal i Detroit: Become Human.

Partičku uchazečů o hru roku překvapivě doplňuje indie záležitost Celeste. Mimo mainstream boduje například i Return of the Obra Dinn nebo Dead Cells. Tuzemskou tvorbu zastupuje ve své vlastní kategorii oblíbený VR titul BeatSaber.

NA VOJNU S OVLADAČEM

Zatímco v našich končinách se činné orgány stále přou o smyslu či nesmyslu povinné vojenské služby, za oceánem otázku obrany řeší po svém. Náborovým kvótám současný přítok nových rekrutů nestačí, US Army proto začíná tahat za nitky, které mladí cítí nejvíce. Trochu překvapivě zakládá vlastní síť esportovních týmů. Aktivně sloužící, ale i veteráni nebo členové záloh tak můžou hájit barvy armády ve všech populárních kompetetivních hrách. Armáda si od toho prý slibuje větší zájem hráčů o vstup do jejích řad. Ostatně profesionální hraní počítačových her je stále obrovským snem mnohých.

První vlaštovkou by měl být prosincový turnaj v Tekken 7, nábory ale fungují i pro League of Legends, Overwatch, PUBG nebo FIFA. Armáda navíc chystá vyzbrojit vojenský transport počítači i konzolemi a objíždět školy po celých Státech. V rámci esportovní poutě by si měli vojenští reprezentanti zasoutěžit s lokálními přeborníky a především nalákat do maskáčů nové zájemce z řad studentstva.

No, snad se někde na dálnici nepotkají s divokou Fábií. Víme, jaké mají takové nehody následky.

KARTIČKY NETÁHNOU (TOLIK)

Gwent je asi nejúspěšnější fiktivní společenskou hrou poslední doby. Virtuální bratříček Magic: The Gathering, který mastí po lokálech trpaslíci, elfové a lidé videoherního světa Zaklínač prorostl i do světa reálného. Standalone Gwent je mimořádné úspěšnou hrou, nedávno jej ale obohatila i jeho singleplayerová verze. Titul nazvaný Thronebreaker sbírá kladná hodnocení, prodejní čísla nicméně nejsou taková, jaká si je polští CD Projekt vysnili.

Zatím se jeho prodejní čísla týkají pouze PC verze, Thronebreaker je distribuován skrze GOG i Steam. Konzolové verze jsou naplánovány na začátek prosince, doufejme tedy, že se očekávaným prodejním číslům přiblíží o něco více.

My se o něco více přiblížili prosinci. Možná už máme dohrané Red Dead Redemption 2 a těšíme se na Online, možná ladíme formu na explozivní rodeo v Just Cause 4. Brzká tma a všudypřítomné sychravo ale přímo vybízejí k zachumlání se do peřin a klidnému vychutnávání virtuálních světů. Tak chumlejte, vychutnávejte, a především, Hrejte s námi!

 

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!