Americká armáda jde do esportu

15. listopad 2018 18:08 / Filip Švácha / Novinky / Diskuze (14)

Americké armáda nesplnila své náborové kvóty. Tuto větu byste asi našli spíše na jiných portálech. Ptáte se, proč na herním webu píšeme o armádě a ještě k tomu ani ne o té naší? Odpověď je vcelku prostá.

Americká armáda chce  založením esport týmů apelovat na mládež a nalákat ji tím do svých řad. Podle nezávislé zpravodajské organizace Stars And Stripes armáda momentálně do teamů hledá rekruty z řad aktivních členů, veteránů a záloh. Samotná aplikace obsahuje nábor do titulů jako je Fortnite, Call of Duty, League of Legends, Tekken, PlayerUnknown’s Battlegrounds, FIFA, Overwatch a do her ze série Madden a NBA 2K.

Seržant Ryan Meaux z Louisiany si od toho slibuje rozšíření podvědomí o armádě a zvýšení počtu rekrutů. Celé to podle něj začne interním turnajem v Tekkenu 7, který se odehraje v prosinci. Vítěz bude pak vojsko reprezentovat na lednové akci PAX South.

Ryan Meaux se dále podělil o plán, který zahrnuje využití pojízdného armádního esport náklaďáku, který bude objíždět školy po celé Americe, pomocí něhož se budou moci lokální esportové teamy účastnit soubojů s těmi zastupujícími vojsko, které budou umístěny ve vojenské základně Fort Bragg v Severní Karolíně.

Avšak není to poprvé, kdy se tímto způsobem americká armáda snaží získat do svých řad nějaké ty nováčky. Už v polovině roku proběhl mezi osmi posádkami turnaj ve Street Fighteru 5, který vyvrcholil na PAX West v Seattlu.

A co si o tom myslíte Vy? Nechali byste se takto zlákat, nebo Vám to přijde jen jako vypočítavý krok, jak pobláznit mládež? Dejte nám vědět v komentářích!

Zdroj: Polygon

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20921825
KnedlikCZ napsal 17. 11. 2018 v 20.34

Musí si naverbovat nové maso do mlýnku aby se 10% cítilo v bezpečí

Nahlásit nevhodný obsah

20875106
citanek.cita napsal 17. 11. 2018 v 18.55

Ja spis vidim problem v tom, jak se staraji o veterany.... a o PSD vi vic a vic lidi

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 16. 11. 2018 v 15.16

JabJab21: Já to bral čistě z vojensko-enonomického hlediska. Pokud jde o ovlivnitelnost, tak s tebou v principu souhlasím. A souvisí s tím i to, že ti mladší se nechají snáze naverbovat (další důvod, proč na ně cílí). Táta od rodiny půjde do armády, až když bude nepřítel klepat na dveře (o mámách nemluvě).

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 16. 11. 2018 v 14.39

Victor the Cleaner: Samozrejme s tebou souhlasim, ze v ramci dosazeni ucelu armady USA je to hodne efektivni, ale ja proste tenhle ucel neschvaluju a zneuzivani manipulovatelnych mladiku prave k tomuto ucelu povazuju za nemoralni a neprijatelne.

Sem zvedavej co budou delat az se ti mladici vratej z mise a jejich vlastni spoluobcane jim budou plivat do obliceje (viz korejska valka a vietnam). Budou mit zmrzaceny nohy, post traumatickej syndrom a do konce zivota se budou houpat v houpacim kresle v nejakym ustavu, ale hlavne ze budou mit medaili. Politici by se meli stydet.

Smaug.: chapu jak to myslis s tema mladsima, proto taky posilame deti do skoly atp. Nicmene to "tvarovani" bohuzel funguje na vsechny strany, muze z nekoho udelat lepsiho cloveka, stejne jako horsiho, zalezi co mu do ty hlavy narves, proto bychom meli byt velmi obezretni a necpat mladym do hlavy veci, ktery nemusi nutne mit, protoze rada veci je relativnich/subjektivnich a cpat jim to do hlavy je kolikrat prachsprosta manipulace.

U naboru do armady by se melo dbat na 100% dodrzeni dobrovolnosti a nevtiravosti (alespon v dobe miru).

PS Me neni ani zdaleka 40 let, ale nedokazu si ani predstavit ze domu pujdu po schodech, takze jenom o veku to taky neni a jestli armada zrekrutuje esportovce a parany, tak hodne stesti. Oni nebudou kvuli karpalnimu tunelu ani moct stisknout spoust zbrane :D (prehanim)

Editováno: 16. 11. 2018 v 14.57

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 16. 11. 2018 v 14.19

Jsoucno: S tím dědkem to byla trochu nadsázka, ale když už mi táhne na čtyřicet, tak se prostě necítím na to, že bych měl po bojišti prohánět o patnáct let mladší nepřátele. A zlepšování fyzické kondice taky nejde tak dobře jako kdysi.
Ale hlavně jde o to, že voják v poli je životaschopný tak do těch čtyřiceti a pro armádu je rozdíl vytrénovat si vojáka na 8 let služby (2 roky výcviku) nebo na dvacet a využít vrchol jeho fyzických schopností kolem 25. roku. Navíc i pro toho vojáka je výhodnější být v armádě déle s nadějí na povýšení do funkce, kterou může vykonávat do důchodu nebo aspoň odcházet s větší penzí.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 16. 11. 2018 v 11.54

Smaug.: Ve triceti nejsi dedek :) Vycvik pro telo a mysl funguje uplne stejne i v tomhle veku.

Kazdopadne - v 18 letech. Vzdyt...to jsou sakra jeste deti. Papirove mozna plnoleti, ale deti.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 16. 11. 2018 v 06.24

JabJab21: Mladí se nabírají i kvůli tomu, že se lépe cvičí (mladé tělo a mozek se snáze zlepšuje) a aby armádě déle vydrželi. Pokud naverbuješ třicetiletého, tak sotva ho vycvičíš, máš v boji nepoužitelného dědka vhodného tak akorát do štábu.

Nahlásit nevhodný obsah

8530612
Superman25 napsal 16. 11. 2018 v 02.49

Victor the Cleaner: Tos napsal moc pekne souhlas.

Nahlásit nevhodný obsah

20871763
Victor the Cleaner napsal 16. 11. 2018 v 00.22

JabJab21: To, že pořádně nechápou, co to ta vlast je a co znamená za ní bojovat, s tím s tebou souhlasím. Chápu kam tím míříš. Jenže, to si myslím já, armádě moc nejde o to mít nějaký vyzrálý dejme tomu skoro 30. letý kluky. Pro ně jsou více vhodnější tihle mladíci, jelikož budou dravější. Jim stačí, když budou mít v hlavě jasně vštěpený, že oni jsou dobro a nepřítel je zlo a je nutné ho okamžitě zlikvidovat. Nebudou se zaobírat tím, že jsou v cizí zemi a to, co tam dělají nemusí být vždy okej.
To jsou věci nad kterými ti vyzrálejší více přemýšlejí a lépe si uvědomují tu situaci. Tím, že lépe chápou věci kolem sebe, si myslím, zvyšuje pravděpodobnost jejich odchodu z armády. A že se to i děje. Tihle lidi jsou právě potřeba až v situaci, kdy je jejich země skutečně ohrožena někým cizím, což právě momentálně není. Já si právě myslím, že americká armáda teď potřebuje lidi, co jsou vhodný pro aktuální (i budoucí) operace na územích cizích států. Navíc nemají rodiny, takže vycestování na delší dobu do jiné krajiny je pro ně větší "vzrůšo" než pro člověka, který tu rodinu ze své vlasti opouští. Budou "hrdinně bojovat proti terorismu". Přesto ve skutečnosti jdou například rozvracet relativně fungující stát i přes fakt, že je tam panuje diktatura.

Zase nechci se tady pasovat na nějakýho odborníka. Jen tak píšu, jak to vidím čistě já. Třeba je to ve skutečnosti jinak, ale zase odrážím se od toho, že v Americe o tyto kluky mají větší zájem.

Nicméně poznatek s drony je zajímavý a může určitě něco na tom být :)

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 15. 11. 2018 v 23.09

Victor the Cleaner: Nazor ti neberu, nicmene nesouhlasim s tim ze mladistvi se rvou za svou vlast vic nez dospeli. Jestli mladi brani spise nez starsi je na diskuzi, ale ja resim mladistve vs dospele, ne mlade vs starsi. Dospely/dusevne vyspely muze byt zaroven mlady.

Kazdopadne ale plati, ze cim je clovek starsi, tim spis ma rodinu nebo dum nebo firmu co vybudoval a tudiz ma daleko vetsi duvod/zapal svoji vlast branit (pro nej je to v podstate boj o preziti). Taky chce ve svy vlasti zustat, zatimco mladistvymu muze byt uplne u zadku co se tam bude dit protoze ho v zemi nic nedrzi a kdykoliv muze jit jinam bez zmeny zivotniho stylu.

To o cem mluvis je prave ta emocionalita a nevyzralost o ktery sem psal. Ty lidi nemaj tuseni co to znamena vlast, znaji jenom slovni definici toho slova a ze je to neco dobryho co se ma chranit, neznaji ten vlastni vyznam toho slova a budou se za to slovo (co nechapou) bit do roztrhani tela, kolikrat na uzemi uplne ciziho statu, a to je spatne.

Jo a neplet si dusevni nevyzralost s blbosti/tuposti. Dusevne nevyzrali jedinci muzou byt/jsou velice inteligentni, bystri a schopni, bohuzel ale jeste nemaji dotvorene hranice a vciteni se do ostatnich, coz neuveritelne zvysuje riziko excesu jako ublizovani nevinnym, krutost, nelidske zachazeni s valecnymi zajatci apod. Jak uz jsem psal v jinem clanku, k dozrani zpravidla dochazi mezi 20-30 rokem veku. Pred mnoha lety se tvrdilo ze mozek cloveka je vyzraly uz v 15 letech, odtud take prameni ruzne myty a pravni uprava (ktery trva hodne dlouho nez zareaguje na nejnovejsi objevy).

To samozrejme neznamena ze vsichni pod 20 jsou vrazdici stroje nebo naky maniaci, jenom to znamena ze maji vyssi riziko ze se utrhnou ze retezu a provedou to, co nemaj (nebo budou delat to co maj, ale nebudou vedet proc). Je to jak s pretaktovanymi procesory, supr vykon ale nikdy nevis kdy ti spadne/shori PC (mala stabilita).

Co se tyce zbrojeni tak to je dalsi vec, ja si treba myslim ze se nemaj veci delat "protoze se zbroji", lidi se maj ptat proc se zbroji a jestli prave to nekonecne rostouci zbrojeni nevede k valce. Pokud je zbrojeni opravdu nutne, pak je i tehdy podle me nutne 100 % energie venovat verbovani dusevne dozralych lidi a teprve kdyz skutecne neni kde brat (a ja si myslim ze porad je kde brat, jenom musej holt udelat armadu vic atraktivni), brat nevyzrale.

Ted trochu pro odlehceni, je tu jeden zajmavej moment, a to ze stale vetsi cast moderni armady tvori operatori vzdusnych a pozemnich dronu, coz v podstate neni nic jineho nez hra s trochu jinym gamepadem, a tady by meli provozovatele esportu vyhodu. Nicmene opet se cloveku zmensuje odpovednost za zabiti druheho, kdyz u toho ani osobne neni.

Editováno: 16. 11. 2018 v 00.07

Nahlásit nevhodný obsah

20871763
Victor the Cleaner napsal 15. 11. 2018 v 22.58

JabJab21: Nevidím na tom nic nemorálního. To, že jejich zemi nesužuje žádná válka neznamená, že by se mělo zapomenout na nábory do armády. Mír není věčný a dřív nebo později ta válka bude. Proto by se armáda měla neustále udržovat, i co se týče samotných vojáků a nejen techniky. Příchod starších/vyzrálých lidí je nesmysl. Tihle mladíci se budou v případě konfliktu rvát za svou vlast mnohem více. Samozřejmě v těch emocí si musí udržet profesionalitu a nejednat zase zbrkle. O tom je výcvik, kterým musí projít každý a každého řádně zformuje a ten kdo na to nemá, tak jednoduše vypadne. A zrovna americká armáda nejsou žádný diletanti a rozhodně by momentálně neriskovali nábory nějaký tupců. Navíc US Army těmhle mladíkům zajišťuje studium.

Jinak pokud nebudeme počítat lokální konflikty (například momentálně SA a Jemen), tak máme sice ve světě klid, ale rozhodně se nedá říct, že by to nebylo nijak napjaté. Právě teď je celkem vhodná doba na tyhle různé akce a nijak mě tahle informace v článku nepřekvapuje. Potřebují sehnat lidi, kde je to jen možné. O současné situaci i vypovídá to, že ve světě se zbrojí ostošest. Padají rekordní částky na rozpočty armád atd.

Nedávat do podvědomí armádu mládeži, jen kvůli tomu, že momentálně se neválčí by vzhledem k dnešní době bylo velmi hloupé.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 15. 11. 2018 v 21.20

Prijde mi nemoralni apelovat na mladez aby chtela jit umirat a zabijet, kdyz v jejich zemi ani neni valka. Reklamy na armadu by mely byt jen tam, kde se ve velke mire vyskytuji osoby starsi 18/21 let, pokud mozno alespon trochu vzdelani ci s kritickym myslenim. Jednoduse receno, aby do armady sel clovek co je schopen si to poradne rozmyslet a kvalitne se rozhodnout. Rozhodne ne deti a mladistvi plny emoci, nevybite energie a ukrutne touze neco rychle, nejlepe okamzite zmenit za kazdou cenu a to vse s omezenou (nedovyvinutou) schopnosti sebeovladani a empatie.

Teda samozrejme pokud nechcete nemilosrdne a lehce nahraditelne vrazdici stroje, to pak smele do toho a nabirejte klidne v Sesame Street.

Pokud zeme chce profesionalni, spolehlive a vubec plnohodnotne vojaky, musi rekrutovat dusevene vyzrale lidi. Na mladez lze cilit pouze aktivitu dobrocinnych a dobrovolnickych spolku, kde mohou prospet zemi bez povinnosti polozit zivot nebo jineho o ten jeho pripravit.

Vyjimkou muze byt pouze obrana vlastniho domova/zeme pred utocniky nachazejicimi se na jejich pude za predpokladu ze dospeli (obou pohlavi) nestaci k odrazeni utoku/vypuzeni utocniku ze zeme. Aspon tak to vidim ja.

Editováno: 15. 11. 2018 v 21.55

Nahlásit nevhodný obsah

20845348
Lahva napsal 15. 11. 2018 v 20.29

America's Army už evidentně nestačí.
Je otázkou času, kdy každé větší odvětví bude míst svůj eSport tým.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 15. 11. 2018 v 18.58

Jako ja myslim, ze nevim... :)

Na jednu stranu to chapu, kuprikladu u nas zadne nabory nejsou. Ne ze bych se o to zajimal, ale povedomi u nas je nula. Na druhou stranu, nevim, jestli si clovek plne uvedomuje po takovych naborovych videi a akcich, do ceho pravdu jde. Jedna vec je videt sestrih jak je armada cool, druha vec je videt na vlastni oci, jak nekoho rozmeta granat...

Nahlásit nevhodný obsah