Autoři EVE: "VR měla být 3x větší platforma"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Autoři EVE: "VR měla být 3x větší platforma"

Autoři EVE: "VR měla být 3x větší platforma"

David Plecháček

David Plecháček

23. 10. 2018 12:26 10
Reklama

Kolik dokážeme napočítat revolučních technologiích, které namísto revoluce propadly dějinami bez zájmu spotřebitelů? Mluvit v této konotaci o soudobé virtuální realitě není zřejmě namístě. V tuto chvíli se nachází někde na půli cesty. Slibovali revoluci, která nepřišla, ale nezopakoval se ani osud stařičkého Virtual Boye. Přesto se podle některých jedná o zklamání.

Každý, ať si udělá na současný stav svůj vlastní názor. Je nicméně nezpochybnitelným faktem, že VR v tuto chvíli stagnuje, a to ve všech svých podobách, ať mluvíme o Oculu, HTC Vive, nebo platformě PlayStationu. Do jisté míry je situace opačná jako v případě Nintenda Switch. V jeho případě byli všichni obezřetní a teď se musí poprat s nastalou popularitou, v případě VR byli všichni nadšení a teď se musí poprat s nepopularitou.

Přesně o tom totiž hovoří výkonný ředitel společnosti CCP Hilmar Veigar Pétursson, jehož společnost patřila v úvodu k těm nejvěrnějším. Vesmírná série EVE, v tomto případě EVE: Valkyrie, byla jedním z launchových titulů, která se pro VR přímo narodila. Doslova i obrazně – málokteré žánry svědčí virtuální realitě více než letecké simulátory.

CCP nicméně počítalo s větším zájmem, čemuž odpovídal i počet interních studií, které měl tým k dispozici. Dvě z nich se dnešního dne nedočkala, novou práci si hledají autoři z CCP Atlanta i z britského Newcastlu. „Očekávali jsme, že VR bude dvakrát až třikrát tak velká platforma, než jaká ve skutečnosti je,“ říká Veigar Pétursson. „V současném stavu na VR nelze postavit celý business,“ nastiňuje krutou, nikoliv virtuální, realitu.

Doba, kdy si tento fakt CCP uvědomilo, se datuje k loňskému květnu. „Tehdy jsme si to začali uvědomovat,“ přiznal s tím, že to bylo trochu překvapení. „Ale vybarvilo se to tak, že nebyla možnost do VR masivně investovat tak, jako jsme to do té doby dělali.“ Celý trh je v současné době pokřivený tím, že je potřeba počítat s počty aktivních uživatelů, nikoliv majitelů. Spousta hráčů si headset pořídila jen na zkoušku. „Ale kolik z nich je aktivních? Z našich údajů vyplývalo, že mnoho ne.“

Ačkoliv společnost narazila, obecně na virtuální realitu nezanevřela. Nebo alespoň její vrcholný představitel, který o těchto problémech v rozhovoru pro Destructoid hovořil. „Bylo správné přestat, stejně tak jako bylo správné s VR začít. Obecně nicméně zůstávám dlouhodobým zastáncem virtuální reality.“ A co vy, nezlomili jste nad ní hůl?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama