Přistání na Měsíci ukazuje ray-tracing
Možná si vybavíte tech-demo společnosti NVIDIA, které před čtyřmi lety demonstrovalo, jak věrně dokáží tehdejší stroje simulovat a vyobrazit přistání na Měsíci. Tehdejší simulace si našla cestu k více než milionu technicky orientovaných diváků, kteří hltali, co technologie Maxwell a VXGI dokáže. NVIDIA toto video vydává znovu – a prezentuje na něm ray-tracing.
Stále platí, že „pokud potřebujete nafingovat přistání na měsíci, potřebujete k tomu ty nejvýkonnější grafické karty na světě“, jak říká největší výrobce grafických čipů světa. Jenže technologie za poslední čtyři roky urazila několik kroků kupředu. Teď jsou novou modlou karty postavené na technologii Turing, jejíž součástí je i výše zmíněná technologie ray-tracing. Vedení společnosti se snaží přesvědčit své okolí, že právě to je cesta kupředu k realističtějšímu zobrazování her počínaje, toho ostatního konče.
Ray-tracing, jinak řečeno revoluční nasvícení scény, bylo hlavním tématem prezentace NVIDIA na GTC Europe v Mnichově. Právě na videu výkonný ředitel Jensen Huang demonstroval, v čem je real-time ray-tracing tak revoluční. „Toto je výhoda karet RTX, díky používání této renderovací technologie můžeme simulovat fyziku světla a scény díky tomu vypadají přesně tak, jak by vypadali ve skutečnosti,“ komentoval ukázku na obrazovce, kterou si můžete prohlédnout níže i vy.
Nová architektura Turing vývojářům dovoluje sledovat paprsek světla, které má svůj zdroj mimo sledovanou scénu, a odrážet jej správně do okolního světa v podobě stínů a dalších vizuálních efektů, které dělají výsledek uvěřitelnější. Na výsledek se můžete podívat sami. Co na něj říkáte? Je takový rozdíl důvodem ke koupi nového zařízení?
Původní video si můžete v nezkrácené verzi prohlédnout zde: