Dan Houser: Slavná jména už nepoužíváme
Možná si vybavíte, že éře GTA, které se říká „3D Universe“ (tedy v letech 2001 až 2006) se v jednotlivých dílech objevilo několik slavných herců v dabingových rolích. Ray Liotta propůjčil svůj hlas hrdinovi Vice City Tommymu, kromě něj jsme ale v sérii mohli zaregistrovat Burta Reynoldse, Dannyho Treja nebo Gary Buseyho. Proč se v novějších hrách slavní herci už neobjevují?
Na tuto otázku odpověděl sám spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser. Ten v rozhovoru pro magazín Vulture uvedl, že je to především kvůli egům slavných osobností a z toho vyplývajících častých režijních problémů. Houser například vzpomíná na situaci, kdy režíroval jednu ze scén pro GTA: Vice City a dostal se do křížku s Burtem Reynoldsem. Roztržka prý skončila Reynoldsovými výkřiky o tom, ať „odsud toho Anglána vykopnou“.
Houser říká, že o mrtvých se má mluvit jen dobře, ale Rockstar už slavná jména do svých her nenajímá, částečně kvůli zmíněným problémům a částečně i proto, že se dle jejich názoru hráči lépe do hry ponoří, když slyší neznámé hlasy. Mezi další nepříjemné zkušenosti patřila hádka mezi Houserem a rapperem Chuckem D z Public Enemy, který si střihl roli DJ Forth Right MC na stanici Playback FM v GTA San Andreas. Roztržka byla prý tak ostrá, že Housera nakonec musel nahradit jiný režisér.
„Věřím, že rappeři chtějí odvést dobrou práci. Dobré zkušenosti jsme měli i s popovými hvězdami. Ani jeden druh umělců však už nějaký čas v našich hrách nevyužíváme,“ uzavírá Dan Houser.