Co týden dal: Úspěch Assassin’s Creed
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Úspěch Assassin’s Creed

Co týden dal: Úspěch Assassin’s Creed

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

14. 10. 2018 16:00 1
Reklama

Jednou jste dole, jednou jste nahoře. Tato slova lze aplikovat téměř za každé situace, v případě série Assassin’s Creed však platí dvojnásob. Veleúspěšné akční adventury se v průběhu let setkávaly s různými reakcemi, letos se zdá, že Ubisoft zase trefil do černého. I o tom se během uplynulého týdne hovořilo v herních médiích. Pojďme si ve zkratce připomenout, o čem jsme psali dál.

ŘECKO TÁHNE

Co týden dal: Úspěch Assassin’s Creed
i Zdroj: Hrej.cz

Zmíněný Assassin’s Creed si ještě nedávno procházel temným obdobím. Přechod na současnou generaci konzolí byl poměrně bolestivý a trnitý. První pokus Unity stíhaly technické a designové kiksy, vyleštěnější Syndicate zase nepřinesl nic, co by hráčům vyrazilo dech. Pomyslná světla hvězd ozářila Assassin’s Creed až s experimentálním pokračováním Origins, který postavil hráče do konfliktů předcházejícím stvoření samotného assassínského řádu. Rozporuplně přijatý krok odlišným směrem bodoval především neotřelým, obrovským světem starověkého Egypta a větším důrazem na RPG mechaniky hry. Není tedy divu, že nejčerstvější dobrodružství s názvem Odyssey pokračuje ve šlépějích svého předka. A koženým sandálem razí stopy nové.

Jen málokdo v měsících před vydáním čekal, že se z Odyssey stane dost možná nejlepší Assassin’s Creed dosud. Minimálně se na tom shodne početná řada osobností herních médií. Pavel sice novinku ohodnotil čtyřkou, z textu ale přímo čiší radost ze hry. A tomuto úspěchu nasvědčují i prodeje hry. Ubisoft je jako obvykle skoupý na konkrétní hodnoty, na současné generaci konzolí ale prý Odyssey nemá vyzyvatele. Je otázkou, jak si hra vede v rámci celé značky. Lze ale předpokládat, že se obtížně dorovnává například masivní launch třetího dílu

V souvislosti s tím odhalená data vykazují ještě jeden zajímavý faktor. Opět totiž dochází k propadu prodejů  fyzických kopií hry. Zatímco na Steamu Odyssey trhá rekordy, disků se prodává stále méně. Doba digitální je tu. A je jen pravděpodobné, že tento trend bude ještě zesilovat.

MICROSOFT NA NÁKUPECH

Co týden dal: Úspěch Assassin’s Creed
i Zdroj: Hrej.cz

Hráči jsou na velké akvizice tvůrčích studií poměrně náchylní. Asi každý vyloví v paměti nějakou společnost, kterou spolkla pomyslná větší ryba a v našich očích šla tato studia ke dnu. A je jedno, zda vzpomínáme na Bullfrog, Maxis, BioWare nebo například Rare. Americký gigant Microsoft na své misi za first-party obsahem vyrukoval s dalším možným nákupem. Do hledáčku se mu prý dostala zkušená parta s názvem Obsidian Entertainment.

Dosud nezávislé studio se podepsalo pod celou řadu úspěšných titulů. Vedle povedeného pokračování RPG modly Knights of the Old Republic nebo South Park: Stick of Truth to byl především Fallout: New Vegas, dodnes často považovaný za nejlepší moderní Fallout. V poslední době dělalo radost především příznivcům tradičních RPG. Série Pillars of Eternity patří k tomu nejlepšímu, co v žánru vzniklo a svým staromilským způsobem si získala přízeň hráčů, kteří i po letech “nevyměkli”. Samotný transfer ještě, nehledě na množství nezávislých zdrojů, potvrzen nebyl a do cesty se mu může postavit mnoho příkoří. Zmíněné zdroje ale považují akvizici za hotovou věc.

SONY KUJE EVOLUCI

Co týden dal: Úspěch Assassin’s Creed
i Zdroj: Hrej.cz

To v japonsku se řeší úplně jiné otázky. Šéf společnosti Sony Kenichiro Yoshida totiž prohlásil, že je nová konzole PlayStation nevyhnutelná. To znamená, že je pátý PlayStation zřejmě na cestě. Ze současných zdrojů samozřejmě jen těžko zjistíme konkrétnější data, spekuluje se ale o možném vydání už v příštím roce. Díky inzerátům studia Infinity Ward, vyvíjejícího nastupující díl Call of Duty, víme, že se na next-gen nějaký ten titul skutečně chystá. A prostá matematika odhalí, že by příští výtvor studia měl vyjít na konci příštího roku. Je tak možné, že půjde o jeden z prvních titulů nové konzolové generace.

Do té doby se mohou hráči spokojit s jinou novinkou. Sony postupně povoluje ze své skálopevné paličatosti a mění postoje k některým sociálním prvkům. Vedle negativního vztahu k cross-platformnímu hraní tak hráči dostanou (konečně) možnost změnit svůj nick na PSN. Na první pohled banální změna s sebou přináší spoustu překvapivých úskalí, radost ale budou mít všichni ti, kteří léta trpí se svým bizarním nickem z dětských let.

EA CHYSTÁ REMASTER

Co týden dal: Úspěch Assassin’s Creed
i Zdroj: Hrej.cz

A naše reality show okénko do života všech čtyř herních molochů uzavřeme posledním chybějícím článkem, Electronic Arts. EA možná spraví chuť znechuceným příznivcům značky Command & Conquer. Nesmírně oblíbená série se dostala do zoufalého kolotoče mobilních pay-to-win mutací a po “plnotučné” verzi na PC můžou hráči jen tiše toužit. V souvislosti s výročím 25. let od zrození kultovního jména ale EA kuje zatím nedefinované pikle. Za určitých okolností bychom se prý mohli dočkat remasteru úspěšných dílů série. Zda, a jakých je zatím ve hvězdách.

S plány EA se opět rozloučíme. Napjatě odpočítáváme dny do vydání Red Dead Redemption 2, svět se ale ještě nezastavil a i my pokračujeme v našem zpravodajství dále. Tak setrvejte s námi a, jako obvykle, Hrejte s námi!

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama