Co týden dal: Zvonění umíráčku
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Zvonění umíráčku

Co týden dal: Zvonění umíráčku

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

23. 9. 2018 16:00 3
Reklama

Některé týdny přinášejí samá pozitiva, občas však přijdou s pravým opakem. A právě posledních sedm dní patřilo spíše k druhé zmíněné možnosti. Pomyslný odchod na věčnost totiž “oznámily” hned dvě velké součásti herního průmyslu. Ale abychom se jen neutápěli ve splínu, i vítězové by se našli. Končí další týden, a to znamená jediné. Vítejte u našeho pravidelného souhrnu!

FANOUŠCI WILL REMEMBER THAT

Co týden dal: Zvonění umíráčku
i Zdroj: Hrej.cz

Telltale Games je studio, které bezesporu změnilo herní průmysl. Ukázalo úplně nový přístup k vydávání her a zároveň povýšilo virtuální zpracování existujících značek na vyšší úroveň. I přes to se hráči na vztahu ke společnosti rozhodně neshodnou. Na jedné straně stojí tací, kteří zbožňují epizodické série (a zpravidla jejich předlohy) a Telltale jsou pro ně bozi, na druhé straně kontrují zlí jazykové, kteří v herní nabídce studia vidí spíše zástup identických, ohyzdných adventur bez špetky hratelnostní inspirace. Samozřejmě mají oba pohledy své opodstatnění. Ano, série od Telltale jsou pověstné svou filmovostí, emocemi a kvalitními scénáři. Na druhou stranu jsou si podobné jako vejce vejci, mají hluchá místa a technologicky se propadaly děsivě rychle do hlubin historie.

Tým, který vznikal na základech bývalých designérů legendárních LucasArts zpočátku poutal pozornost novými dobrodružstvími detektivního dua Sam & Max nebo herními CSI, později si ale vybudoval osobitou personu epizodicky vydávanými sériemi. Herní Návrat do Budoucnosti, Jurský Park nebo Zákon a Pořádek byly spíše přešlapováním na místě, opravdový úspěch však přišel až s dnes kultovním The Walking Dead. Obrovské překvapení v podobě kvalitativně gradující pětidílné série ukázalo světu, že nejsou v Telltale žádná ořezávátka. A utrhla se lavina.

V následujících letech kalifornské studio přišlo s celým zástupem licencovaných příběhových sérií. Na paškál si vzalo Hru o trůny, Batmana, Borderlands nebo Minecraft, zpopularizovalo komiksový The Wolf Among Us. Každý příběh ale jednou končí, a zřejmě vlivem nefunkčního managmentu zazvonil konec i Telltale Games. Možná v ten nejhorší čas.

Studio totiž mělo na programu druhou polovinu závěrečné sezóny svého klenotu, rozuzlení videoherní série The Walking Dead se ale zřejmě nikdy nedočkáme. Smůlu mají i ti, kteří léta vyhlíží pokračování Wolf Among Us, Hry o trůny nebo herní Stranger Things. Z několikasetčlenného týmu zbylo jen torzo. Pětadvacet zbývajících tvůrců se postará o splnění závazků v podobě Minecraftu pro Netflix. A dál? A dál už (zřejmě) nic. Svět není fér.

Odpusťte mi tu zrůdnost v nadpisu.

VITA JE MRTVA

Co týden dal: Zvonění umíráčku
i Zdroj: Hrej.cz

Poslední handheld Sony byl tak trochu problémové dítě. Na jednu stranu technická bomba, ve své době nevídaně výkonný kapesní stroj, na kterém Uncharted vypadalo prostě skvěle. Na druhou stranu ale konzoli zabila nabídka her. Během let jsme se dočkali lecčeho a labužníci japonské tvorby rozhodně mají z čeho vybírat, pro mainstreamového, evropského zákazníka byla ale herní nabídka silně nedostatečná. S žádným nástupcem japonský gigant nepřišel a poli mobilních zařízení naprosto dominuje Nintendo se svými hravými přístroji, Sony tudíž ustupuje z boje.

Už několik měsíců se nevyrábí fyzické nosiče s kopiemi titulů, s Vitou navíc nepočítá ani program PlayStation Plus. Příští rok se nakonec zastaví i výrobní linky samotné konzole a Vita odejde do pověstného křemíkového nebe. Je to velká škoda. Ostatně předchůdce PlayStation Portable, u nás známý především jako “péespéčko”, byl i v našich končinách skutečným megahitem, který ničil sociální život mládeže na cestách. Kdyby mělo Sony více štěstí, mohl se úspěch opakovat, začarovaný kruh nezájmu vývojářů a potažmo i hráčů v kombinaci s narůstajícím výkonem mobilních telefonů a tabletů ale udělaly své.

RED DEAD SE RÝSUJE

Co týden dal: Zvonění umíráčku
i Zdroj: Hrej.cz

Rockstar Games pomalu trousí drobky informací a krmí hladové stádo očekávající Red Dead Redemption 2. Jsou to ale sakra chutné drobky, mimo jiné například víme, jak budou vypadat jednotlivé osady a usedlosti na rozsáhlé herní mapě. Každé město, městečko nebo sídlo bude mít vlastní charakter, příběh, originální obyvatele a vlastní problémy, které za přispění titulního gangu psanců dosáhnou rozřešení. Podrobnější popis poskytl David ve své novince.

Víme také, jak to bude s online složkou hry. Ta je po úspěchu GTA Online samozřejmostí, podobně jako v případě svého předchůdce ale nebude přímo součástí hry při jejím vydání. Počkáme si zhruba měsíc, než bude spuštěna veřejná beta, která má zamezit památným obrovským technickým problémům, ostrého spuštění se pak dočkáme ještě o něco později.

Dobrou zprávou ale je, že si celý příběh budeme moci projít ve first-person pohledu, jednom z úspěšných přídavků next-gen verzí GTA V. Návrat slaví i RPG systémy kultovního San Andreas, z hlavního hrdiny Arthura se může vlivem špatné životosprávy stát pořádný cvalík a nově bude přítomna i módní policie. Tedy… ta výkonnostní. Do pořádného lijáku bude potřeba pořádný pršiplášť.

CO BUDE A NEBUDE

Co týden dal: Zvonění umíráčku
i Zdroj: Hrej.cz

Battlefield V už zase zlobí. Tentokrát jsme si zrekapitulovali, co vlastně v očekávaném druhoválečném FPS bude chybět při vydání, a není to hezký pohled.

Hned se nedočkáme podivně přehlíženého kooperativního režimu Combined Arms, ale na čas si dá i protěžovaný battle royale režim Firestorm. Počkáme si i na vizuální úpravy vozidel, možnosti odtáhnout zraněné spolubojovníky z epicentra boje či části singleplayerové kampaně. A i ta nabídka map vypadá přinejmenším chudě. Prý díky jejich variabilitě a designu jich bude na startu nachystáno pouze osm. Smůlu mají i stydlivější hráči, kteří si chtějí založit svůj vlastní dedikovaný server a hrát ve vybrané společnosti.

V rámci přátelštější služby Tides of War ale zmíněné nedodělky tvůrci doladí, a to bezplatně, v průběhu následujících měsíců. Spolu s tím se podíváme například do boji zpustošeného Řecka. Ale vážně by to nešlo při vydání?

POLITICI VS. LOOTBOXY

Co týden dal: Zvonění umíráčku
i Zdroj: Hrej.cz

Zdá se, že evropská politika vytáhla do otevřené války proti lootboxům ve hrách. Hazardní praktiky v tzv. premium hrách už nějakou dobu drásají nervy různým částem legislativních vedení jednotlivých evropských států, tentokrát ale vzniká pakt, který má zajistit společné brojení. Hned několik zástupců různých gamblingových komisí ze všech koutů Evropy společně s jejich washingtonským protějškem podepsalo smlouvu, dle které se zavazují k intenzivnímu řešení lootboxové otázky.

Otázkou zůstává, zda se vydají ve šlépějích svých tvrdě útočících souputníků z Belgie a Nizozemí. Prvním cílem se prý stávají weby, které se přímo živí gamblingem s herními předměty, například skiny z Counter-Strike: Global Offensive.

Konec dobrý, všechno dobré. I ve zlých časech. Pro nás to ale zlé časy nejsou. Podzimní sezóna se rozjela na plné obrátky a valí se na nás všechny ty krásné, nové hry. Tak jim čelme společně. I v příštích sedmi dnech a především na sobotním Hrejfestu 3.0 pařte s námi, Hrejte s námi!

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama