Bez Sony by Spider-Man nikdy nevznikl
Insomniac Games si na novém Spider-Manovi dali hodně záležet. Výsledek jejich práce je vidět na pozitivní zpětné vazbě od kritiků i samotných hráčů. Také Pavlovi se hra líbila, v recenzi schytal pavoučí muž velmi slušné hodnocení. Vývojáři slyší slova chvály ze všech stran. Zásluhy na vzniku hry nicméně mají také lidé mimo studio.
Bryan Intihar z Insomniac Games pracoval na hře v pozici kreativního ředitele. V rozhovoru pro Kinda Funny Games řekl, že Spider-Man by nikdy nevznikl bez podpory Sony. „Chci, aby lidé pochopili, že hra by neexistovala, kdyby nebyl PlayStation. Vím, že lidé často mluví o Marvelu a o nás, ale nebýt PlayStationu a jeho podpory, hra by nebyla,” prohlásil Intihar.
V rozhovoru popsal přístup Sony k procesu vývoje, který byl podle všeho velmi benevolentní. Třeba práce na konkrétní cutscéně, na níž již bylo vynaloženo velké množství peněz. Intihar i přesto dostal bez dlouhého přemlouvání povolení k jejímu předělání, což samozřejmě znamenalo další nemalé výdaje.
Zásluhy na vývoji připisuje překvapivě také samotnému architektovi PS4. Mark Cerny je podle Intihara jedním z nejchytřejších lidí, jaké za celý svůj život potkal. Cerny má dle jeho slov velmi široký záběr – byl schopný poradit v oblasti level designu, konzultoval také bojový systém nebo třeba systém počasí a jeho vizuální podobu. Přeci jen jde o zkušeného vývojáře a během své kariéry vyřešil nespočet problémů mnoha různými způsoby. Jeho pomoc během vývoje byla velmi významná, ne-li zcela zásadní.
Spolupráce se Sony je evidentně velmi přínosná. Je hezké, že Insomniac Games dovedou partnerství ocenit. Spider-Man vyšel 7. září exkluzivně na PlayStation 4. Hru si můžete objednat na Xzone.