Co týden dal: Trable na válečných polích

19. srpen 2018 18:00 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (5)

Prázdniny nám pomalu, ale jistě spějí ke konci, venkovní teploty nicméně nepolevují a procházka po městě nám často ukáže, v jakých podmínkách pracuje náš těžce pokoušený hardware. Konzole ani počítač si přeci jen nemůže sednout pod výdech klimatizace a popíjet ledově vychlazený drink. Narozdíl od nás. My si při tom navíc můžeme přečíst další pravidelný souhrn toho nejzajímavějšího a nejpikantnějšího co se v uplynulých sedmi dnech událo. Tentokrát se podíváme, jak si u hráčů vede očekávaný Battlefield V, uvidíme co vyvádí naši západní sousedé, nebo jaký gigant i po letech stále dominuje prodejním žebříčkům. Pojďme na to.

AUF WIEDERSEHEN

Německý vztah k domácí historii byl vždycky jaksi… citlivý. A není se čemu divit. I přes nekonečné a vášnivé diskuze je pro tak velký národ složité vyrovnávat s činy svých předků. Cokoliv spojené s námětem nacismu a svastiky logicky vyvolává poměrně silné emoce. A problém samozřejmě nastane, když do hry vstupuje umění, cosi na emocích přímo postavené. Kinematografie už si v Německu jistou formu imunity vůči “háklivé” cenzuře vybudovala a v rámci uměleckého nebo historického vyobrazení tvůrci s nacistickou symbolikou operovat mohou.

V herním průmyslu ale dlouhá léta panovaly temné časy. Svastika, realistické zpodobnění Adolfa Hitlera nebo autentická hymna se u herních cenzorů nepotkávala s pochopením a němečtí hráči tak často místo nacistů stříleli například jejich japonskem inspirované karikatury. U druhoválečných akcí nebo adventur to bylo sice nemilé, ale v rámci možností přehlédnutelné, záměr byl ostatně jasný. U některých her, které na zesměšňování kýžené ideologie stavěly své příběhy to ale byl problém. Ano, mluvíme o Wolfensteinovi, který se v Třetí říši a boji proti ní přímo rochní, nebo o videoherním South Parku, který se v Německu (a dalších zemích) setkával s odporem i v mnoha jiných ohledech.

Svítá ale na dobré časy. Již brzy němečtí hráči uvidí i ve svých regionálních mutacích her svastiku v plné “kráse” a možná i Hitlerův virtuální holič ušetří jeho typický knírek. Samozřejmě za předpokladu, že daný titul postaví vyobrazení nacismu na historické autenticitě a bude seriózní. Smůla South Parku, jen těžko lze předpokládat, že komise bude považovat invazi hajlujícího nazi zombie syflu za historicky obohacující.

HRÁČI KONTRA BATTLEFIELD

Kdybyste se přenesli v čase někdy do roku 2016 a popsali průměrnému fanouškovi FPS aktuální náladu mezi příznivci dvou největších zástupců žánru, asi by vám měl problém uvěřit. Ano, v létě roku 2016 vrcholilo nadšení z připravovaného prvoválečného Battlefieldu, trailery k tehdejšímu Call of Duty (Infinite Warfare) se v popularitě stavěly po bok hudebních videí Justina Biebera a trailerů k ženskému remaku Ghostbusters… No, kdo si tehdy alespoň čtyřikrát denně nepřečetl, že Battlefield zadupává konkurenci do země, zatímco v dáli zněla basová linka Seven Nations Army, zřejmě nepoužíval internet. Ale časy se mění.

Zatímco série Call of Duty si návratem do druhé světové částečně napravila reputaci a v současnosti připravované pokračování Black Ops IIII je přijímáno poměrně neutrálně, v DICE, zdá se, šlápli do vosího hnízda. A to bosou nohou. Podobně jako konkurenční série se vydávají do vod druhé světové války, historii si ale po svém upravují a plně se oddávají moderním trendům. To znamená, že po bojištích Battlefield V pobíhají obě pohlaví, všechny rasy, zbraně drží umělé náhrady končetin, samozřejmě nechybí režim Battle Royale a vůbec to celé působí jako kopanec do rozkroku virtuálním historikům. Část fanoušků samozřejmě drží emoce na uzdě a těší se na klasickou multiplayerovou řež, spousta hráčů ale volí opačnou cestu a čísla předobjedávek jsou prý neobvykle nízká. Situaci nepomáhá ani to, že nový Battlefield přímo soupeří nejen s novým Call of Duty, ale i s Red Dead Redemption 2. A když si hráč dopřává pouze jednu předobjednávku, je jasné, do jakého tábora spíše zamíří.

NA NÁKUPECH

Po pěti letech v čele žebříčků prodejů na americkém PlayStation Store? Úspěch. A kdo za ním stojí? Nepříliš těžká otázka. Grand Theft Auto V si stále vede naprosto neskutečně, i když mu napomáhá celá řada dalších faktorů. Především herní sucho, kdy příliš velké množství atraktivních novinek nevychází. Vždyť v první desítce na novinky nenarazíte, naopak ji okupují časem prověřené multiplayerové hity, nově aktualizované klasiky či remastery. Skvěle se stále prodává poslední ročník FIFA (i když je pokračování doslova za rohem), nebo slevou atraktivnější obrození série Need for Speed z roku 2015. Masivní update zase nakopl na stupně vítězů enfant terrible No Man’s Sky.

Úspěch slaví také Sony, a to na lehce neobvyklém poli. Japonská společnost se pochlubila tím, že mezi hráče od roku 2016 vyslala už tři miliony VR setů PSVR. V kombinaci s více než dvaceti miliony prodaných kopií VR titulů jsou to docela slušná čísla, která naznačují, že virtuální realita už pro spoustu hráčů není jen podivným, mimořádně nákladným experimentem, ale legitimní formou hraní. Úspěch samozřejmě stojí a padá na kvalitním základu herní nabídky, není se tak čemu divit, že prodejům vévodí evergreen v podobě Skyrimu. Uvidíme, jak se společnostem podaří VR prosadit v příští konzolové generaci. Zdá se, že recept už známe a trh je připraven.

VÁRJUK GERALTOT

Seriálové zpracování milovaného Zaklínače pomalu začíná dostávat konkrétní obrysy. Už déle víme, že existuje scénář první epizody, také víme, že v současné době probíhá casting a brzy by mohlo vytanout na povrch, kdo si střihne titulní roli charismatického, chladnokrevného bijce. Nově ale víme i to, která země se stane reálným dějištěm zaklínačských trablí. Většina záběrů prý vznikne v Maďarsku, zbytek pak v jiných evropských zemích. To znamená, že bude zachována slovanská nátura příběhů a při sledování seriálu si, podobně jako při hraní, budeme připadat jako doma.

A s Geraltem v Budapešti tento týden uzavřeme. Sluší se podotknout, že naposledy tato slova vyklepávám v azylu britských ostrovů, příští týden už se uvidíme zpátky doma, a to i v jiných formách než textových. A že to bude hektický týden. Řítí se na nás Gamescom a díky nedostatku personálu to bude pořádná novinková divočina. Tak zůstaňte věrni a především, Hrejte s námi!

 

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20842776
JabJab21 napsal 20. 8. 2018 v 12.31

Jsoucno: No ja sem nedavno nekde cet, ze puvodne v Rime se IV psalo jenom u boha Jupitera, jinak se muselo psat IIII. Co je na tom pravdy nevim a nehodlam to zjistovat :D

Editováno: 20. 08. 2018 v 12.31

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 8. 2018 v 12.21

Drotman: Tak označení Maďarska jako jižního Slovenska jsem ještě neviděl. To je nějaká snaha slováků bránit se tomu, že jejich zemi ostatní označují za horní Uhry? :D

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 20. 8. 2018 v 11.28

Rejp - pokud se pouziva oznacovani rimskymi cisly, tak IV pro black ops 4. Cist "Black ops IIII" je fakt silenost, pocitat carky. Hlavne porovnani - " IIII,IIIII, III ". Chapu ze oni to tak pisou, ale tohle se cte spatne

Editováno: 20. 08. 2018 v 11.28

Nahlásit nevhodný obsah

20859176
Drotman napsal 20. 8. 2018 v 10.58

Som rád, že sa to bude točiť v bývalom južnom slovensku, z genetického hľadiska už vraj sú slovania, len by sa mohli konečne naučiť normálne blekotať, fakt nemám rád to juhoslovenské nárečie. :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20895575
EnderW napsal 19. 8. 2018 v 23.06

Zrovna Maďaři jsou fakt typičtí Slované :)

Nahlásit nevhodný obsah