Šéf vývoje o počátcích série Yakuza
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Šéf vývoje o počátcích série Yakuza

Šéf vývoje o počátcích série Yakuza

Pavel Makal

Pavel Makal

14. 8. 2018 09:54 4
Reklama

Série Yakuza je městskou akcí, která se rozhodně nepouští do půtek s hrami, jako je Grand Theft Auto a jemu podobné. Hraje si totiž na svém vlastním písečku a dělá to nadmíru dobře. Až na výjimku v podobě vydání HD edice prvního a druhého dílu na WiiU byla tato série donedávna úzce spjata s platformou PlayStation, nyní už si díly 0 a 1 můžete zahrát i na PC. Proč se ale Yakuza neobjevuje i na konkurečních konzolích? I na tuto otázku v rozhovoru pro magazín Edge odpověděl šéf série Tošihiro Nagoši.

“Tohle jsem ještě nikdy neřekl, ale když jsme vydali hru se Sony, prezentoval jsem ji i Nintendu a Microsoftu. Tehdy říkali, že to nechtějí, dnes tvrdí pravý opak. Tehdy vůbec nepochopili, proč jsem tuto značku vyrobil,” říká Nagoši. V rozhovoru se dotýká i komplikovaného schvalování od Segy.

“Pro japonské společnosti se soupeření se západními hrami s obřími rozpočty stalo velmi náročným. Pokud jsme něco chtěli dělat, musel to být sport, nebo něco vojenského, případně fantasy. A také po nás chtěli celosvětové vydání. Všichni přemýšleli stejně a proto vycházely velmi podobné hry. Ale já si myslel, že tohle není ta správná cesta. Takže jsem napřed opustil myšlenku celovětového vydávání, posléze mi přestalo vadit, že se moje hra nebude líbit ženskému publiku. Také jsem chtěl udělat dospělý titul, který nebude pro děti. Když se tohle vše spojilo, vyšla mi jediná cílová skupina - japonští muži. Trvalo docela dlouho, než jsem přesvědčil vedení. Ani po dvou prezentacích projekt neschválili. Sega dost bojovala s finanční situací a byla velmi blízko bankrotu, a tak proběhlo spojení se Sammy. Jakmile se to stalo, šel jsem za novým majitelem, ukázal jsem mu svou hru a očekával schválení. Profesionálně vzato byl tento postup velice nestandardní a v zásadě špatný. Ale já věděl, že pokud to majitel schválí, společnosti to prospěje. Dostal jsem zelenou, ale náš výkonný ředitel byl vážně naštvaný. Řekl, že to není fér,” vzpomíná Nagoši.

A kde bere inspiraci pro své hry, které zcela přetékají malými příběhy, různými minihrami a zajímavými, často ztřeštěnými postavami? Nagoši tvrdí, že většinu nápadů čerpá z vlastního života. Má prý rád alkohol a ženy a v životě si dost užil obojího. I díky tomu načerpal mnoho zajímavých zážitků a příběhů, které později přetavil do příběhu Yakuzy. Ani jméno hlavního hrdiny není zvoleno náhodně. Nagoši říká, že do svých her používá jména lidí, které má rád, nebo kteří e o něj v minulosti dobře starali. 

Příběh Kiryu Kazumy byl uzavřen šestým dílem, který na západě vyšel počátkem letošního roku a i v naší recenzi získal velmi dobré hodnocení. Již brzy, přesně řečeno 28. srpna, se také západní hráči dočkají remaku druhého dílu s názvem Kiwami 2, který vychází exkluzivně na PlayStation 4 a nabídne převod původní hry do nového Dragon enginu, s nímž se blýskla šestka. Vývojáři momentálně pracují na tajemstvím zahaleném projektu Shin Yakuza. Ten má podle slov Nagošiho nabídnout poměrně hardcore hratelnost, ale také celou řadu neotřelých prvků a posun v technologii. Na jakékoli další detaily si ale musíme počkat. Šestý díl Yakuzy nebo chystané Kiwami 2 si můžete objednat v e-shopu Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama