Doom Eternal bude „ždímat konzole“
Novinku, týkající se multiplayerových invazí, singleplayerových DLC a (ne)podpory modů v Doom Eternal, jste si mohli přečíst už o víkendu. Dnes si zase řekneme něco o tom, jak bude hra vypadat po stránce technické.
Doom Eternal běží na novém id Techu 7, který je dle prohlášení tvůrců enginem určeným pro novou generaci herních systémů. Doom z roku 2016 získal mnoho pochval za výbornou optimalizaci, které pomáhala i ukázková implementace API Vulkan, a nový díl by na tom neměl být jinak. Demo dostupné na Quakeconu běželo na velmi výkonném počítači, hra dokáže vyždímat i poslední zbytečky výkonu z PS4 Pro a Xbox One X, přesto se nový Doom bude dobře hýbat i na základním Xbox One a PS4.
Vývojáři za to vděčí již zmíněnému API Vulkan, díky kterému se hra dá skvěle škálovat – měla by umožnit nádhernou podívanou na drahých počítačích, ale také plynulý framerate na levných PC nebo slabších konzolích. Konzole PlayStation 4 Pro a Xbox One X by hru měly rozjet v 60 FPS a 4K (bez upřesnění, zdali se jedná o checkerboarding nebo nativní rozlišení), Nintendo Switch se pak bohužel bude muset spokojit s 30 FPS a blíže nespecifikovaným rozlišením.
Doom Eternal vychází příští rok, a to na PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch. Hru si můžete předobjednat na Xzone.