Co týden dal: Sportovcování a koně

12. srpen 2018 18:00 / Aleš Tihlařík / Novinky / Diskuze (0)

Zatímco některé nedávno uplynulé týdny naplno předvedly, jak vypadá taková ta klasická sezóna sucha, v tom posledním se situace nečekaně změnila k lepšímu. O hrách se nově nejen píše, ony dokonce i vychází – battle royale hra H1Z1 se objevila na PS4, Monster Hunter World svou přítomností potěšil PC hráče, na všech velkých platformách vyšel také simulátor Jirky Babici Overcooked 2, všeobecně adorovaná metroidvania Dead Cells, rozporuplně přijatá pilulka štěstěny v podobě We Happy Few a také v ČR dlouho a netrpělivě očekávaný Madden NFL 19.

SPORTOVCOVÁNÍM KU ZDRAVÍ

Právě sporty totiž minulým týdnem hýbaly zdaleka nejvíce. Rozjíždí se česká fotbalová liga, v pátek odstartovala i ta anglická a my, co jsme nikdy nedisponovali takovým talentem, abychom do míče mohli kopat závodně, jsme odsouzeni ke dvěma variantám, skrze které se můžeme k fotbalu dostat. Všichni, kdo si váží svého srdíčka, pravděpodobně k interakci s tímto ušlechtilým sportem volí pasivní možnosti, ať už skrze čisté pozorování, nebo ovládání virtuálních primadon. A pokud patříte do druhé skupiny, určitě vás potěší novinky ohledně vašich oblíbených sérií.

Nejvíce se toho děje u FIFA 19, která nově dostane Survival režim. Ačkoliv Pavlův úvodní obrázek s „plejerem“ kosícím spoluhráče plamenometem vyvolal spoustu kladných ohlasů, tímhle způsobem se roztržky mezi spoluhráči bohužel řešit nebudou. I tak ale mód představuje zajímavé novinky – hraní dle hráčem upravitelných pravidel může mít za následek to, že po vstřeleném gólu přijdete o hráče, a dokonce půjde úplně vypnout rozhodčí. Pokud tedy budete chtít Ronaldovi za opuštění Realu beztrestně poupravit kotníky, právě s FIFA 19 nadchází váš čas.

Když už jsme u Ronalda a úprav, k těm museli v souvislosti se zmíněným přestupem sáhnout vývojáři z EA Sports, kteří o radostech i strastech s tím spojenými promluvili v interview. Real Madrid mezitím lehce zešílel a oznámil přestup Alexe Huntera, virtuálního hráče z módu Cesta, na Santiago Bernabeu. Těžko říci, zdali se tím Floréntino Peréz snaží zamaskovat fakt, že Bílý balet zatím nebyl v přestupovém okně příliš aktivní, naštvané fanoušky tím ale spíše neuchlácholí.

Uchlácholeni by se tak mohli cítit alespoň hráči série Pro Evolution Soccer, která po ztrátě licence na Ligu mistrů oznamuje užší spolupráci s několika zajímavými kluby. Jejich řady naposledy rozšířil věhlasný Arsenal, a pokud vám ani početná řádka hvězd ke štěstí nestačí, vylepšenou fyziku míče nebo nové systémy únavy hráčů si můžete vyzkoušet v demu, které obsahuje nejen offline hraní, ale i online exhibici a kooperační zápasy až pro šest hráčů. Fotbalové okénko pak zakončíme pohledem na Football Manager 2019, který se poprvé v historii chlubí kompletní licencí německé Bundesligy.

I v jiných sportech se samozřejmě nezahálí, u nich to ale vezmeme spíše z rychlíku, jinak se dnešní vydání „Co týden dal“ bude muset vkládat do brožované vazby. S prvními (a opravdu oku lahodícími) gameplay záběry se přiřítila NBA 2K19 a sportovní blok uzavírá chladivé NHL 19. Když se na počítače může podívat úzce zaměřený Madden NFL, proč ne NHL? Podobnými slovy David započal novinku o možnosti počítačového portu jediné hokejové simulace dneška – pokud bude dostatečný zájem, tak by dle kreativního režiséra série tento krok neměl být problémem. O této eventualitě se mluví každý rok, ostatně počítačoví hráči po NHL volají již od NHL 09 – toto volání ale dle všeho není příliš hlasité. Vzniklá petice, která má EA ukázat, jak horké to se zájmem opravdu je, nasbírala za dva týdny jen necelých 2200 podpisů, s budoucností NHL na počítačích to tedy nevidíme příliš růžově.

JEDNU ĎÁBELSKOU TOPINKU PROSÍM

Růžově se naopak jeví budoucnost značky Diablo. Ačkoliv se obecně mělo za to, že se na legendární „klikačku“ kašle, vypadá to, že i ve světle projektů jako Overwatch nebo World of Warcraft se na cesty do hlubin pekla nezapomnělo. Ačkoliv zatím o nových titulech ze série nevíme vůbec nic, jedna z komunitních manažerek Blizzardu v krátkém videu potvrdila, že se hned na několika z nich pracuje. První plody práce by měly být oznámené již na konci roku, necháme se tedy překvapit, co z hlubin pekel nakonec vyleze.

STUDIE KOŇSKÝCH VARLAT

Tou pravděpodobně největší věcí, která se minulý týden pokusila rozbít internet, byly bezpochyby první gameplay záběry z toužebně očekávaného Red Dead Redemption 2. Pokus to byl více než slušný, šestiminutové video se za dva dny existence dočkalo bezmála pěti milionů zhlédnutí a ohlasy jsou také extrémně pozitivní. Jelikož shrnout obsahem nabušené video na pozici několika krátkých řádků takřka není v lidských silách, odkážeme vás právě na inkriminované video, ke kterému Zdeněk dodal i vyčerpávající informace.

Důležitou otázku ohledně traileru k westernu od Rockstaru si položil i Reddit. Příspěvek, věnující se přítomnosti a fyzice koňských varlat ve hře, má v tuto chvíli 54 tisíc upvotů, přičemž někteří diskutující vtipkují na téma zahrnutí technologie Nvidia Ballworks, která by mohla zavinit i takové věci, jako… No, raději se přesuneme dále.

(NE)JEN VÝBUCHY JE ČLOVĚK ŽIV

Bethesda se nikdy s ničím nepárala, a právě proběhlý Quakecon je toho důkazem. Vše začalo oznámením, že Quake Champions se s okamžitou platností stává free-to-play titulem, načež si pro sebe v rychlém sledu uzmuly pódium tituly Rage 2 a Doom Eternal. V obou případech byly prezentovány poměrně rozsáhlé gameplay záběry, v případě druhého jmenovaného se dokonce jednalo o doposud první video z hraní.

Rage 2 ve videu předvedlo nejen kvanta postav s vizáží Keitha Flinta, ale i stovky výbuchů a přizpůsobitelná vozítka, díky kterým hra evokuje over the top verzi Mad Maxe. Nechybí samozřejmě ani super hero landing a začátek boss fightu s typickým Američanem, není ale těžké pozorovat, že druhý díl dělá vše pro to, aby sis jej lidé příliš nespojovali s unylým hnědým světem z prvního dílu.

A Doom Eternal se od Doomu z roku 2016 chce odlišit také, což ostatně dokazuje nejen mnohem rychlejší pohyb postavy, spojený i se základními prvky parkouru, ale i takové vychytávky, jakými je kupříkladu vystřelovací hák na brokovnici. Jinak se ale soudě dle záběrů stále jedná o starého a dobrého Dooma – otázkou však je, jestli to v roce 2019, kdy hra pravděpodobně vyjde, bude stačit.

Tak, shrnutí tohoto týdne máme, snad úspěšně, za sebou. Bystřejší z vás si jistě všimli, že Tadeáš se na vás opět vykašlal a tvorbou týdenního souhrnu pověřil někoho jiného, nemusíte však zoufat – příští týden touhle dobou se opět setkáte s jeho vybraným a čistým projevem, a snad to bude i bez detailních rozborů zvířecích varlat. Nadcházející týden si pak můžete zpříjemnit nejen čtením našich vždy aktuálních novinek a článků, ale také posloucháním podcastu nebo sledováním pátečního speciálního streamu, ve kterém se můžete podívat ne na jednu, ne na dvě, ale dokonce na tři hry, v jejichž hraní máme očividně stále rezervy. Do budoucího týdne vám samozřejmě přejeme spoustu krásných herních i životních momentů, hlavně se ale držte ve stínu u počítače nebo konzole, tam vám totiž v nadcházející vlně veder bude nejlépe.

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!