Jak měl vypadat Dead Space 4?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jak měl vypadat Dead Space 4?

Jak měl vypadat Dead Space 4?

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

14. 7. 2018 09:40 5
Reklama

Třetí Dead Space byl povedeným titulem, přesto se neprodával nejlépe – ostatně prodeje zaostávající za očekáváním jsou, dá se říci, poznávacím znamením této série spadající pod Electronic Arts. Vývojářům z Visceral Games se tato skutečnost příliš nelíbila, chtěli ji tedy zvrátit dílem čtvrtým. Studiu však v té době nebylo umožněno vyvíjet pokračování, následně bylo dokonce uzavřeno. Jelikož v herní podobě se čtvrtého dílu možná nikdy nedočkáme, podělil se o nápady na něj alespoň Ben Wanat, který ve Visceral pracoval jako kreativní ředitel.

Na konci Dead Space 3 lidstvo čelí své zkáze, a právě v této zdánlivě bezvýchodné situaci se měl odehrávat díl čtvrtý. Hráč by musel navigovat svoji malou vesmírnou loď, hledat zásoby a přeživší. Studio chtělo pokračování pojmout méně lineárně, důraz na prohledávání opuštěných korábů by pak znamenal i komplexnější systém oprav, než jen pouhé „strč ruku do panelu a pohybuj drátky.“

Hra měla začínat v oblasti zdevastované Necromorphy, kde bychom se dozvěděli první střípky příběhu. Důraz měl být kladen mj. na lodě samotné, které by se měly ve velkém odlišovat a svojí komplexností vyrovnat USG Ishimura. Wanat dále přiznává, že craftovací systém ve třetím díle poněkud rozbíjel správný pocit ze zbraní – líbilo se mu, že ve hráčích podněcoval kreativitu, ale nový díl by musel dostat lepší vybalancování, aby zbraně lépe fungovaly.

I samotní Necromorphové měli dostat upgrady, které by jim umožnily obratný pohyb ve stavu beztíže, kde by se pro hráče stali velkou hrozbou. Jejich touha sežvýkat váš obličej by tedy byla ještě větší, otázkou však je, čí obličej by vlastně žvýkali – hlavní hrdina totiž nebyl nikdy pevně určen, není tedy jisté, zdali bychom se vžili do kůže Isaaca, Carvera, Ellie nebo někoho úplně jiného. Wanat ale dodává, že jeho favoritkou byla vždy Ellie.

Ke kumulaci nápadů na nový díl došlo po vydání dílu třetího, už v tu chvíli však bylo jasné, že jediným dalším obsahem přibývajícím do univerza Dead Space budou DLC. Prodeje totiž nekorelovaly s vysokými částkami vynaloženými na vývoj, Visceral se tedy přesunul na vývoj nových titulů ze sérií Battlefield a Star Wars. Sám Wanat je však přesvědčen o tom, že Dead Space mohlo být mnohem úspěšnější, kdyby se do něj nesypalo tolik peněz. „Myslím, že by pomohlo, kdybychom neměli tak velký rozpočet. Mohli bychom se pak více soustředit na naše nejsilnější stránky – hororové mechaniky a souboje. Znamenalo by to ale, že bychom se museli vzdát extrémně drahých akčních sekvencí, které se ve hře párkrát objevily.“

Jak měl vypadat Dead Space 4?
i Zdroj: Hrej.cz

Visceral dokonce měl konkrétní plány na ukončení hypotetického čtvrtého dílu, kreativní ředitel tehdejšího vývoje však nechce zabíhat do detailů, je totiž stále možné, že se EA někdy v budoucnu značku podaří oživit. Dodává však, že se točil okolo Necromorphů, konkrétněji odhalování jejich kořenů a původu. Pokud by se však hráči podařilo dostat z ve hře nastíněné apokalypsy, neměl by ani zdaleka vyhráno, k čemuž Wanat dodává: „Občas se lépe bojuje s ďáblem, kterého znáte…“

A co vy, mrzí vás, že série Dead Space skončila? Líbí se vám idea zde nastíněného čtvrtého dílu, nebo by značka již definitivně měla zůstat u ledu? Nebojte se o názor podělit v diskuzi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama