Jošida o své kariéře a minulosti v Sony

12. červenec 2018 13:54 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (1)

Je sympatické, když i po letech někdo z velikánů přiznává své vlastní chyby a dokáže na ně vzpomínat v žertu. Šúhei Jošida, prezident Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, se k některým okamžikům své kariéry vrátil na panelu v Brightonu na konferenci Develop. Některé zážitky jsou samozřejmě veselé, jiné se ale vážou i k věcem, které byly špatně.

Jošida hovořil o obou těchto kategoriích a samozřejmě odpovídal i na otázky, které nespadají ani do jedné – například o remasterech. Pokud bychom měli začít negativními vzpomínkami, jeden z nejhorších momentů kariéry jedné z nejvýraznějších osob Sony prý bylo představení PS3 spolu s uvedením základní ceny. „Byl to strašlivý okamžik,“ říká s odstupem.

Obecně období PlayStationu 3 přinášelo několik starostí. Konzole rozhodně neměla na růžích ustláno a spíše musela dohánět. Jednou z her, které jí měly pomoci, byl The Last Guardian. Jak víme, třetí hra Fumita Uedy vyšla až o generaci později, nicméně zjevně opravdu musela, neboť třetí PlayStation ji zvládal tak v 10 až 15 snímcích za sekundu.

Slova chvály měl nicméně na konferenci pro jiného člověka, než pro Uedu. Pro „otce PlayStationu“ Kena Kutaragiho: „Je vždy tak pět let napřed… někdy bychom si přáli, aby byl spíše blíž našemu času!“ říká Jošida s úsměvem na adresu designéra prvních tří PlayStationů, kterého magazín Time označil za Gutenberga videoher.

Největšího úspěchu dosáhl Kutaragi s PlayStationem 2. Pokud vás zajímá, co bylo největším launchem na této konzoli, Jošida částečně v žertu říká, že to bylo DVD s filmem Matrix. Ale teď vážně. O nejúspěšnější hře té generace Jošida sice nemluvil, zato mluvil o velkém štěstí, že se mohl podílet na Crash Bandicootovi a Gran Turismu. Zároveň byl o několik let později hrdý na maličké ThatGameCompany a jejich Journey, když si odnášelo několik videoherních cen. V současné době je rád, že se daří singleplayerovým hrám jako God of War a Horizon, sám Jošida by si přál ale i nějakou silnou multiplayerovou značku.

No a vás určitě zajímají již zmíněné remastery a remaky. Údajně jsou obecně vzato dobré, jen příliš nevypovídají o tom, kam se hry posouvají. „Rád bych viděl komplexnější interaktivitu. Zajímá mě pokročilá umělá inteligence, která by udělala postavy mnohem komplexnější, čímž by docházelo k větší interakci s hráčem.“ To my také…

Zdroj: GearNuke

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!