Pink Mercy vydělala 12,7 milionu dolarů

10. červenec 2018 13:53 / Martin Nahodil / Novinky / Diskuze (26)

Nedávno ve hře Overwatch od studia Blizzard probíhala charitativní akce na podporu organizace BCRF, která se zabývá výzkumem a léčbou rakoviny prsu. Do hry při té příležitosti přibyl skin Pink Mercy, který hráči mohli získat za 15 dolarů. Je to vůbec první skin, který se dal koupit za reálné peníze. K tomu bylo ještě k dispozici tričko za dvojnásobnou cenu. Za celou dobu, kdy akce probíhala, se dalo dohromady celkem 12,7 milionu dolarů.

"Rekordní příspěvek od Blizzard Entertainment, který pomůže spoustě žen k lepšímu zdraví díky hráčské komunitě z celého světa, bude mít opravdu velký dopad," řekla Stephanie Kauffman z organizace BCRF. Konkrétně půjde příspěvek na výzkum prevence, pokročilé způsoby léčby a pomoc pro pacienty s rakovinou prsu po celém světě. Z Blizzardu tento příspěvek také činí největšího přispěvatele za celých 25 let od založení organizace BCRF.

Blizzard do akce nezapojil jen samostatné hráče, ale i několik streamerů. Díky nim se do celkové částky přidalo 130 000 dolarů. "Jsem opravdu vděčný všem hráčům Overwatche z celého světa, kteří podpořili dobrou věc jejich nadšením pro hru i velkorysostí," řekl Mike Morhaime, CEO Blizzardu.

Veškeré výdělky šli opravdu na příspěvek organizaci, i když jednu dobu na povrch vylézaly zvěsti, že část peněz jde do kapsy někomu jinému. Rychle se ale vše vyjasnilo. Za nás je to od Blizzardu rozhodně pozitivní krok. Jak se na podobné akce koukáte vy?

Zdroj: GameSpot

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20842776
JabJab21 napsal 12. 7. 2018 v 17.00

Co to tady zas je, dokazete zpracovat ze uplne kazda vec na svete ma svoje plusy a minusy? Uplne kazda. Zarazi me kolik lidi posledni dobou neunesou nic jinyho nez ty plusy a cokoliv jinyho vyslovene nahlas je kacirstvi a duvod k upaleni na hranici.

Udelejte mi vsichni takto postizeni laskavost a prekonejte biologicke instikty, ktere vas vedou jenom k jedne, a to k te nejpohodlnejsi, pravde a prijmete fakt, ze na vsechno se da koukat z vice uhlu a neexistuje jedina pravda.

Editováno: 12. 07. 2018 v 17.02

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 11. 7. 2018 v 13.56

Mitsurugi: já tvuj postoj chápu a samozřejmě je to morální správný postoj, ovšem je taky neuvěřitelně naivní, pro realnej život ne dobře využitelnej a nakonec tě ten postoj jen přiměl bejt naštvanej ze zprávy o tom že blizzard vybral 12 milionů na charitu

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 11. 7. 2018 v 13.32

Zerosekai: Tady už se točíme v kruhu, myslím, že svůj názor už jsem tady dostatečně vysvětlil, takže nevidím důvod, proč v téhle diskuzi pokračovat.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 11. 7. 2018 v 13.28

Mitsurugi: bohužel ale firma nemá svědomí, firma nemá ego, firmu zajímá maximalizace zisku a pokud je někdy ta maximalizace zavede místo k vytvoření lootboxu k vybírání peněz na charitu, sakra tak super ne, hlavně že se pomůže potřebnejm, tady tohle je pro mě absolutně pozitivní zpráva, vybralo se 12 mil dolarů a někteří i na tady tomhle dokážou najít nějakou chybu, pane bože proč.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 11. 7. 2018 v 13.15

DeviR1: Budu citovat sám sebe, protože jsi druhý co se mě na tohle v téhle diskuzi ptá:

"Promiň, ale já věřím, že pomáhat by se mělo hlavně proto, že chceš pomáhat, ne proto aby sis pohonil ego a zvednul popularitu. Ale tak samozřejmě je to lepší, než nepomáhat vůbec, aspoň z praktického hlediska."

Editováno: 11. 07. 2018 v 13.16

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 11. 7. 2018 v 13.06

DeviR1: tady se řešilo že blizzard mohl k částce hodit klído 1 miliardu Kč a vypadalo by to líp :).

Nahlásit nevhodný obsah

20875788
DeviR1 napsal 11. 7. 2018 v 10.59

Mitsurugi: Tak kdyby jim šlo pouze o PR a na ničem jiném jim nezáleželo, tak jaký je v tom rozdíl? Peníze se dostaly k potřebným a je úplně jedno s jakým záměrem.

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 11. 7. 2018 v 10.31

Mitsurugi: Jasně, nemám o nich iluze, ale celkově si myslim, že se PR v tomhle smyslu dost přeceňuje. Ten dopad tak velkej není, lidi jsou strašně zcyničtělí, řek bych. Pomáhat by se stopro mělo nezištně, ale žijem v nedokonalym světě, kde alternativa takovýhleho kroku je žádná pomoc. Fakt mě nenapadá nic moc lepšího, co by se dalo s takhle početnou fanouškovskou/zákaznickou základnou udělat než jim nabídnout možnost dobrovolný pomoci. Takovouhle "moc" maj bohužel jen korporáty a celebrity. A totalitní vlády:)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 11. 7. 2018 v 10.15

prso: No, jelikož sleduju chování AAA společností dlouhodobě, tak se nemůžu ubránit pocitu, že o PR jim jde především, pomoc je pro ně druhořadá, aspoň pro vedení. Ale jak už bylo řečeno, rozhodně je to mnohonásobně lepší než jen sedět na prdeli a kecat, bez nich by ta charita měla kulové. Pomoc pro reklamu je pořád pomoc.

Editováno: 11. 07. 2018 v 10.15

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 11. 7. 2018 v 09.48

Myslim si, že absolutní většina lidí si hned nezačne o Blizzardu myslet, jaký jsou to dobrodějové. Je to prostě super iniciativa pro pomoc transparentní organizaci a je fajn, že když má někdo takhle silnou platformu, tak jí využije. Vždycky když něco podobnýho udělá nějaká celebrita nebo firma, objevěj se hlasy, že to dělá jako PR, tak jasně že asi trochu jo, ale jde i o zviditelnění danýho problému, organizace, způsobů řešení atd. Beztak lidi můžou odmítnout a pomoc daný organizaci přímo. A panebože nějaký odměny byly v charitě přítomný snad vždycky, to není o žádný zkaženosti člověka, ale o tom, že pomáháš nepřímo, na dálku a v podstatě nevíš, na co konkrétně tvůj příspěvek jde. Jako člověk, co zná ve svym okolí lidi s rakovinou prsu, kroutim nad touhle diskuzí hlavou.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 11. 7. 2018 v 09.19

Mitsurugi: Podle mě je nejvíc stál ten marketing kolem celé akce. Ale i tak to nejspíš byly drobné v porovnání s tím, co se nakonec vybralo.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 11. 7. 2018 v 09.03

styfik: No, máš pravdu, že úplně zdarma to pro Blizz nebylo, ale i kdyby to designérovi a programátorovi zabralo měsíc (jako že nezabralo), tak tu mluvíme o ceně v řádu tisíců dolarů. Trička taky moc nestojí, zvlášť když je objednává firma jako Blizzard ve velkém, rozhodně je jedno tričko nestálo 30 dolarů.

case.a: S tím souhlasím.

Editováno: 11. 07. 2018 v 09.04

Nahlásit nevhodný obsah

4445067
styfik napsal 11. 7. 2018 v 07.37

Práci designéra, programátora, náklady na výrobu a potisk triček hradil Blizzard, takže tvrzení, že je to nestálo nic je vcelku zavádějící...

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 10. 7. 2018 v 22.06

DeviR1: To ze by hraci bez Blizzardu nikomu nic neposlali je zavadejici. Jsem totiz presvedcen, ze vetsina hracu co si ten skin koupila stejne nic posilat nechtela a v podstate ani nic neposlala. Jak to? No protoze by si ten skin koupili tak jako tak a o zadnou charitu jim neslo. Je to pro ne jenom bonus ke koupi sberatelskeho predmetu. Krome toho se jim penize muzou vratit zpet az tenhle skin uz nebude k mani a prodaj nekomu svuj ucet.

Jinak je ale fajn ze takovy zlo jako mikrotransakce muze necemu dobrymu pomoct. Dost ale kroutim hlavou nad tim provedenim. Ja myslel ze velky spolecnosti s obrovskymi zisky posilaj na charitu svoje penize, ne ze vic vyzdimou svoje zakazniky, kteri je uz roky zivi.

Mitsurugi: Taky souhlasim, ze by se melo prispivat bez naroku na cokoliv, jenom aby clovek pomoh ty veci. Nicmene mam hrozne spatny zkusenosti treba z MMO her a mikrotransakcema/donatema. Hraci si mysli, ze kdyz na neco prispejou (treba na vyvojare jejich oblibene hry), tak maj narok na nakou unikatni nebo OP vec a nebo na vyhodu oproti ostatnim. A kdyz za donate nic nedostanou, tak se na to vykaslou.

Marne sem se mainstreamu hracu snazil vysvetlit, ze donate neni obchod, ale projev stedrosti. Kdyz jim poslete penize a oni vam zpatky poslou triko nebo nakou vec do hry, tak uz to neni ani prispevek ale regulerni obchod.

Bohuzel ale musim konstatovat, ze ac to chovani neni moralni ani spravne, zachrani vic zivotu, nez kdyby prispivali jen lide, kterym opravdu jde o vec. Je to velice smutne, i kdyz ta predstava ze se vyuzije zkazenosti lidi, aby se zafinancovalo neco dobreho je vcelku pekna :) Mozna by mohli v bordelech dat 10% prirazku ktera pujde na charitu, to se teprv budou topit v penezich.

Jedinej docela zasadni problem je, ze kdyz se vyuziva zkazenosti lidi, tak se ta zkazenost legitimizuje a pestuje az nezbyde nikdo se srdcem na pravem miste. Tudiz se ta strategie dlouhodobe nevyplati.

Editováno: 10. 07. 2018 v 22.53

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 7. 2018 v 21.09

Zerosekai: Promiň, ale já věřím, že pomáhat by se mělo hlavně proto, že chceš pomáhat, ne proto aby sis pohonil ego a zvednul popularitu. Ale tak samozřejmě je to lepší, než nepomáhat vůbec, aspoň z praktického hlediska.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 10. 7. 2018 v 20.48

Mitsurugi: no a? na tom je něco špatně? blizzard má dobrý PR bez velký snahy, hráči mají pěknej skin a pocit že udělali něco pěknýho a BCRF má svoje miliony, všichni jsou spokojení tak co řešit když jsou všichni oka

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 7. 2018 v 20.08

DeviR1: To sice asi ne a lepší než nic, ale mohli k tomu něco přihodit, cynickým pohledem (který je ohledně AAA společností většinou správný) to takhle opravdu působí jenom jako snadná cesta k dobrému PR.

Nahlásit nevhodný obsah

20880185
rezz3t napsal 10. 7. 2018 v 18.09

porad lepsi pocin nez overwatch league lol

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 10. 7. 2018 v 17.52

Blizzard měl vybranou částku zdvojnásobit ze svého, pak by šlo o počin hodný mecenáše. Ten skin je asi moc nestál, takže je to pro ně hlavně dobré PR. Ale aspoň, že šly peníze správným směrem.

Nahlásit nevhodný obsah

20875788
DeviR1 napsal 10. 7. 2018 v 16.01

case.a: Jenže nebýt Blizzardu, tak by ti hráči sami od sebe nikomu nic neposlali.

Nahlásit nevhodný obsah