Proč hry od FS nemají výběr obtížnosti?

20. červen 2018 11:35 / Martin Nahodil / Novinky / Diskuze (20)

Hry od FromSoftware jsou obecně známé tím, že hráči nedají nic zadarmo. O jejich úspěch se postarala především série Dark Souls. Hidetaka Mijazaki promluvil v interview pro GameSpot o tom, proč ve svých hrách nedává hráčům možnost výběru obtížnosti.

"Nedáváme do našich her výběr obtížnosti, protože chceme každému hráči nabídnout ten samý zážitek a zábavu. Chceme, aby všichni čelili výzvám a následně je překonali způsobem, který bude hráčům nejvíce vyhovovat," řekl Mijazaki. "Máme za to, že pokud by v našich hrách bylo více obtížností, rozdělilo by to naši komunitu na několik částí. Lidé mají jiné zážitky při jiných úrovních obtížnosti. Tohle je něco, co si během vývoje bereme k srdci. Řídili jsme se tím při vývoji předchozích her a platí to i při vývoji Sekiro."

Mijazaki také naznačil, že Sekiro bude ještě o něco těžší než kterákoliv z předešlých her od FromSoftware. To má být také důsledkem změn ve hratelnosti, o kterých jsme vám dávali vědět minulý týden. Sekiro: Shadows Die Twice by mělo vyjít v první polovině příštího roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One. 

Zdroj: GameSpot

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20908924
Miami Vice napsal 21. 6. 2018 v 13.14

tomas.hluchnik: V každý Souls hře a i v Bloodborne jsem dal hned několik bossů na úplně první pokus a to nejsem žádnej extra hráč. Nekoukám na walkthrough a na tipy jak porazit bosse, protože to vše chci mít jako překvapení a třeba obávanou dvojku Smough & Ornstein jsem zabil na první pokus. Používám jen Bandit Knife, protože mám rád nože. No a naopak u "lehčích" bossů jsem ten boj opakoval třeba i 5x a možná i 10x. Jak píše Flois - hamižnost a nepozornost a už jsem byl zpět u ohníčku, takže ono to jde "snadno" projít Souls hrama, ale to by člověk nesměl bejt člověk. Jo, občas Ti flusne do xichtu kamera, ale za zbytek smrtí si vždy může jen a pouze sám hráč, protože ty bossové nemaj nijak komplexní set výpadů a útoků, takze prostě trpělivost přináší duše ;-)

\[T]/ boys...

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 21. 6. 2018 v 11.41

Flois: no nepochybuji o tom ze je na světe nekolik lidi kteri to prošli na poprvé bez jediné smrti. Ale standardně, kdyz prijdes na nového bosse a nevíš co umí, jaky ma rozsah pohybu a jake ma útoky, tak je i pro velmi dobrého hráče extrémně obtížné dát ho napoprvé.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 21. 6. 2018 v 09.43

Flois: no to je ale možná protože souls hry jsou založený jen na té obtížnosti, z drtivé většiny, protože souls hry asi nehraješ kvůli nádherné grafice, ani příběhu kterej si prakticky sám domejšlíš potom co si hru dohrál, jde jen o ten velmi dobrej souboják, ale u hry která není založená jen na obtížnosti to není problém a důkazem je novej God of War, tu hru můžeš na easy projít s prstem v nose a přitom se všude říká jak je ta hra absolutní noční můra pokud si zvolíš tu nejtěžší.

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 21. 6. 2018 v 08.45

tomas.hluchnik: já myslím že souls nejsou o tom že musíš umřít abys zjistil jak dál. Dostatečně schopný hráč by to prošel i napoprvé beze smrti a věřím že pár lidí na světě to zvládli. Do situace co popisujes mě souls hry nikdy nedostali. Stačí se tam dobře rozhlížet a poslouchat, pak tě nic nepřekvapí. Ja umíral jen když sem byl namyšlený :-)

Bojím se že lehčí obtížnost by uškodila pověsti hry. Protože spousta lidí co by to zapli jen na tu lehkou, by o tom napsali, že je to nuda bez příběhu. Kdybyste jak superman probíhali hrou, s velkou pravděpodobností by ste minuli většinu npc a příběhu.

Nahlásit nevhodný obsah

20898818
roderix napsal 21. 6. 2018 v 08.41

Myslím, že je v pořádku, že DS nemají výběr obtížnosti. U hry, která je postavená na překonávání překážek dávat možnost si překážky ubírat není vhodné.

Kdyby měli tyto hry výběr obtížnosti, tak by nikdy takovou popularitu nezískaly. A jen volba obtížnosti to mainstreamu neprodá. Prodá to možná pár dalším lidem, ale mainstream myslím nehledá hry kde jde o tento druh zážitku i když z menší obtížností.
Nakonec Lords of the Fallen, byl soulsovka s menší obtížností a celkme zapadla.

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 21. 6. 2018 v 01.29

JabJab21: přesně na toto jsem myslel u posledního Divinity. Všichni to chválí, ale mi nepřijde správně kdyz je hratelnost postavena na tom, ze musi clovek umřít aby pochopil, jak se daný úsek ma hrat a priste ho zvládl. Příklad ze někam prijdes a případnou te nepřátele, sešlou v prvním tahu 2 plošná Kouzla a seš v háji. Priste vis, ze tam musíš nabehnout jen s jednou postavou a další 3 rozestavit někde okolo.

Mitsurugi: naprosto souhlasím. Špatnej hráč a Dobrej hráč nikdy nebudou mit při stejne obtížnosti stejny zážitek. Kdyby si špatnej hráč mohl snížit obtížnost, uz by ho mohli mit téměř stejny. Ja osobně, ač to přiznávám nerad, jsem v Bloodborne strávil asi 8 hodin a nikdy jsem se nedostal ani přes Cleric Beast. Pro takový vocasy, jako jsem ja, by mohli mit nižší obtížnost.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 20. 6. 2018 v 20.15

rappix: Victor the Cleaner: No, já bych obtížnost definoval množstvím trpělivosti, které je nutné mít pro dohrání hry nováčkem. Nebo se to dá i kvantifikovat množstvím času stráveném opakováním úseku kvůli smrti. U Souls her je obojí na dost vysoké úrovni. Počet úmrtí při jednom průchodu mají některé hry vyšší (VVVVVV, Ori and the Blind Forest...), ale také mají mnohem rychlejší respawn mechanismy, takže to tak neštve. Samozřejmě, že když je hra férová a člověk se s tímto mechanismem srovná, tak ho hra pořád baví, bere to jako výzvu, kterou je nutné překonat a na obtížnost v podstatě zapomíná.

Nahlásit nevhodný obsah

20908924
Miami Vice napsal 20. 6. 2018 v 18.26

Ne nadarmo se v každý recenzi píše, že Souls nejsou pro každýho. I kdyby tu obtížnost zředili, aby i míň schopnej hráč měl super zážitek, tak už to nebude ono. Ty zákeřný útoky bossů a náročný pasáže tu Souls sérii prostě dělaj. I když by se ten less skilled player určitě zapotil, tak by při tom jeho průchodu chyběly ty ultimate backstaby, kdy si myslíš, že máš vše pod kontrolou a najednou "něco".
Souls si kupuješ s tím, že přistupuješ na pravidla hry, takže automaticky už očekáváš, že nejčastější věc kterou uvidíš je bonfire a spousta nápisů YOU DIED. U Souls prostě jde o tu na první pohled nepřekonatelnou výzvu a v momentě kdy jí odstraníš, tak z toho máš jen další random RPG. My hráči který zarputile přijímáme potupu a faily taky neradi prohráváme, ale víme že ten pocit po vítězným boji je nenahraditelnej a proto si ty Souls kupujeme.

Nahlásit nevhodný obsah

20871763
Victor the Cleaner napsal 20. 6. 2018 v 17.47

Až tak těžké ty souls hry nejsou. Jsou především odlišné od ostatních ve svém přístupu. Myslím, že většina hráčů je zvyklá si hrát hry tak nějak po svém. Jenže to souls hra nikomu nedovolí, jelikož ona udavá přesná pravidla a pokud na ně hráč nepřistoupí, tak dostane jednoduše po držce. Pokud člověk přistupí na to jak ta hra funguje a bude mít trpělivost, potom je z toho super zážitek s příjemnou výzvou.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 20. 6. 2018 v 17.15

JabJab21: Zase by hrozilo, že to zapadne mezi různé zaklínače a horizony a bude o tom vědět jen pár fandů japonských her. Já bych si žádnou fromovku bez toho humbuku kolem nekoupil.
Mitsurugi: Možná máš pravdu možná ne. Akčních RPG z pohledu třetí osoby je dost a nevím, jestli jsou ulítlé NPC, skvělý level design a zajímavý způsob vyprávění příběhu dost velkým lákadlem a poznávacím znamením, aby se to vyplatilo.

Editováno: 20. 06. 2018 v 17.16

Nahlásit nevhodný obsah

8325995
rappix napsal 20. 6. 2018 v 15.18

Ta obtížnost u Fromovek se dle mě dost přeceňuje, podle mě je každý schopen jejich hry dohrát a to i absolutní herní začátečník, jediné co člověk potřebuje jsou dvě zdravé ruce a trocha trpělivosti.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 6. 2018 v 14.38

Smaug.: Těžko říct. Nějaký story mód bych tam rozhodně nedával, výzvu to přece jen mít musí, ale nějaký jednodušší mód by tomu podle mého neublížil. Ani by nemuselo jít o klasické zmenšení životů a damage nepřátel, ale jenom drobné úpravy, sem tam se odstraní nějaký nepřítel, boss přijde o zvlášť zákeřný útok, nebo se trošku zpomalí a tak. Zachová se dobrý pocit z jejich zabití, ale bude to výzva lépe přizpůsobená pro méně schopné hráče.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 20. 6. 2018 v 14.29

Spis si poloz otazku k cemu je ti slava, kdyz delas hru pro mensinovy zlomek spolecnosti. Tak je to supr, ze ty hry kazdy zna, ale nic to nezmeni na tom, ze si to mainstream nekoupi a nezahraje.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 20. 6. 2018 v 13.47

Minstriel: To ale většinou dopadá tak, že na NG je začátek pro neznalého supertěžký (než si zvykne na herní mechanismy a ovládání) a na NG+ je ta samá pasáž extrémně snadná. NG+ začne být výzva až v dalších částech hry.
Mitsurugi: Zase bychom si mohli položit otázku, jestli by Fromovky byly tak slavné, kdyby bylo možné je proběhnout ve story modu.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 20. 6. 2018 v 13.38

Editováno: 20. 06. 2018 v 13.39

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 20. 6. 2018 v 13.16

hry od From Softwaru vyžadují trpělivost a čas, to je všechno. Jako já hraju na hard a výš, to co je pod hardem, je prostě nuda a já nemám rád nudu.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 20. 6. 2018 v 13.05

Ja treba chapu, ze chce nekdo dat do her vyzvu nebo tak nejak, ale fakt nechapu a nemam rad hry, ve kterych clovek nemuze v zivote zjistit spravny postup bez toho, aby alespon jednou nebo nekolikrat umrel.

Jinak samozrejme pokud to nekoho bavi, tak budiz, ale jine obtiznosti by byly na miste. Jestli je nakonec do hry daj nebo ne je mi celkem jedno, protoze ja si obtiznost u her vzdycky zvolim takovou, jakou chci at uz vylozene ve hre, nebo prostrednictvim cheatu/prikazu ci pouzitymi periferiemi.

Hry si ma clovek uzit a dohrat, ne ze je kvuli prilisne frustraci zahodi a prijde o cely zazitek.

Editováno: 20. 06. 2018 v 13.12

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 6. 2018 v 12.31

No, na první pohled to dává smysl, ale lidé prostě nebudou mít stejný zážitek, protože každý hraje jinak a má jiné dovednosti. Někdo si nastavenou obtížnost bude užívat, někoho nasere a od hry odradí a někoho bude nudit, protože je moc lehká. Výběr obtížnosti zajistí, že si každý může vybrat co mu vyhovuje.

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 20. 6. 2018 v 12.20

Ta obtiznost by mela mit sve hranice, spousta lidi se jeho hram vyhejba, protoze to jednoduse nedávají a to je pripravuje o zakazniky, osobne znam v mem okoli hromadu lidi, kterym se ty hry treba libi, ale nejsou schopni je hrat a tak je nekupuji.

Nahlásit nevhodný obsah

15916702
Merengues9 napsal 20. 6. 2018 v 11.47

Tohle je dobrý přístup.

Nahlásit nevhodný obsah