Nový Xbox ovladač je pro handicapované
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Nový Xbox ovladač je pro handicapované

Nový Xbox ovladač je pro handicapované

David Plecháček

David Plecháček

17. 5. 2018 09:39 13
Reklama

Konečně to není battle royale, ale je to slovo spekulace. To se v žebříčku četností brzy objeví na prvním místě. Však i ony se vám přejí. Každopádně je hezké, když se nějaká domnělá zpráva potvrdí. Ještě hezčí pocit ale je, když jí vlastně v počátku moc nevěříte. Tak, jako tomuhle. Těžko definovat, jakým způsobem se vlastně cítíte, když se i přes to potvrdí, ale navíc způsobem, který by vás ani ve snu nenapadl. To se nyní povedlo Microsoftu, který potvrdil existenci obdélníkového ovladače. Není pro každého, o to více fascinující ale je.

Novinka se nazývá Xbox Adaptive Controller a nabídne širokou škálu, jak si hraní na Xboxu upravit k vlastním potřebám. Nejde snad o rozmar nebo chuť hrát hry lépe a pohodlněji, pro cílovou skupinu je totiž stěžejní, že je budou moci vůbec ovládat. Novinka cíli na hráče zasažené nejrůznějšími postiženími. Hry se i podle samotného Microsoftu stávají složitější, herní mechanismy jsou na ovládání komplexnější a promyšlenější a ruku v ruce s tím jdou i složitější ovladače, které nemusí vyhovovat každému. Lidé s postižením jsou tak od hraní odstřihnuti a na konzolích neexistuje způsob, jak jim umožnit prožít příběhy, které hry nabízí, bez pomoci druhých.

Právě k tomu nová platforma slouží. Společnost z Redmondu tak přišla s nejkomplexnějším rozhraním, jaké na trhu existuje. Přivedly jí k tomu příběhy hráčů, kterým osud uštědřil ránu a postavil jim do života překážky, které ostatní nevidí a nedovedou si je mnohdy ani představit. Byl to příběh Dana Bertholomeye, který přišel o schopnost ovládat svou pravou ruku a samozřejmě i dlaň. Byl to ale také příběh Solomona Romneyho, který se narodil bez prstů na levé ruce. Byly to ale příběhy tisíců dalších lidí, kteří mají různé problémy, které jim brání hrát hry.

Samotný nápad se ale datuje už k roku 2014. Před čtyřmi lety totiž jeden z inženýrů společnosti na Twitteru u neziskové organizace Warfighter Engaged viděl po domácku upravený gamepad, který by mohl pomoci zraněným veteránům z nejrůznějších válek. Už tehdy se Microsoft spojil se zakladatelem společnosti, aby zjistil, jak složité je ovládat hry pro kvadruplegiky, lidi po větších či menších amputacích částí těla, ale také lidmi s těžkými traumaty, z čehož začaly vznikat první prototypy.

Cesta to byla složitá, a po prvotních myšlenkách zapojit Kinect se začal rýsovat návrh, který vidíme dnes. Model, který v základu stojí sto dolarů (kolem dvou a půl tisíc korun) a který vyjde později tohoto roku. Základem je slovíčko adaptivní. Ona adaptivita se projevuje na zadní straně, kde se nachází celkem 19 portů, 3,5mm jack vstupů. Do nich lze zapojit různé nástroje, které hráčům pomohou. Velká tlačítka, pedály, zařízení, které můžete ovládat svým dechem / vzduchem vycházejícím z vašich plic, zkrátka tolika věcmi, aby s nimi mohl hrát každý. Myslíme, že více než slova budou názorné obrázky a videa, která si můžete prohlédnout níže.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama