Končí výroba fyzických her PS Vita

16. květen 2018 11:43 / Daniel Hlas / Novinky / Diskuze (9)

Server Kotaku přišel s oznámením, že americké a evropské pobočky Sony plánují ukončení výroby fyzických kopií her pro přenosnou konzoli PS Vita. Společnost Sony tuto informaci následně potvrdila. Fyzické karty se přestanou vyrábět s koncem fiskálního roku 2018, tedy 31. března 2019. Digitálních verzí her se žádné změny nedotknou.

Nastal tak čas začít se pomalu loučit s malými kartičkami, které jsme do své konzole jednoduše zasunuli a mohli rovnou hrát. Nic se nemuselo stahovat a hru jsme měli okamžitě k dispozici. Nyní se však stanou žádanějšími paměťové karty.

PS Vita, jakožto nástupce slavného PSP, je tu s námi už od roku 2012. O dva roky později jsme se dočkali vylepšeného modelu, který je o 20 % štíhlejší a o 15 % lehčí. Kromě toho byl vyměněn OLED displej za LCD, byla zvýšena životnost baterie o zhruba hodinu a dočkali jsme se i 1 GB vnitřní paměti.

Přesto bychom neměli nabýt dojmu, že konzole na herním trhu úplně končí, ačkoliv jsme se letos dozvěděli o vyřazení zařazení ze služby PlayStation Plus. Na druhou stranu teprve včera bylo oznámeno brzké vydání Stardew Valley právě pro PS Vita. Tato konzole těží především z pevné základny v Japonsku, zatímco v Evropě ani USA se jí nikterak extra nedaří.

Zdroj: Kotaku

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 17. 5. 2018 v 09.34

Protože pirátství ji ani pomoct nemohlo.
Ano, asi by se prodalo o pár set tisíc víc konzolí ve Střední Evropě, v Rusku a Brazílii. Sony by pak mohlo u počtů prodaných konzolí vykázat hezčí čísla. Ale adekvátně by se propadl počet prodaných kopií her, nemluvě o špatné reputaci platformy u dalších vydavatelů.

Nahlásit nevhodný obsah

20879316
Suchac.h napsal 17. 5. 2018 v 00.15

Jen pro informaci, Vita už nějakou dobu hacknutá je a dají se na ní normálně hrát sosnutý Vita i PSP hry, nemluvě o homebrew, jen je to limitováno pro firmware 3.65 a níž (reálně 3.60)...Ale ani to jí v prodejích nijak nepomohlo.

Editováno: 17. 05. 2018 v 00.22

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 16. 5. 2018 v 18.06

Jsoucno: Switch web-browser, Youtube player, Facebook App a jiné taky nemá a evidentně problémy s prodejností nemá. Takže v tom to nebude.
Ceny her neklesají ani na Nintendu 3DS. Sebevědomě si troufám tvrdit, že ceny 3DS her jsou ve srovnání s cenami na Vitě i dvojnásobné a přesto je 3DS považováno za úspěch, na kterém vyjdou nové hry (na kartridžích!) i příští rok. Takže v tom to taky nebude.
Hry se v téhle generaci nepirátí ani na PS4 ani na XBox One a přesto se jich prodávají desítky milionů. Takže v tom to taky nebude.
Paměťovky rozhodně neměly jen "zobáček navíc". Technicky to jsou SD karty, ale s přidaným vlastním kódováním komunikace, které se, myslím, doteď nepodařilo obejít (resp. něco existuje, ale vyžaduje to hack konzole).

Tak v čem to bude, že je Vita pro Sony propadák?
Můj dohad je kombinace následujících věcí: špatná cena ve špatný čas se špatnými hrami.
Ok, to poslední je samozřejmě subjektivní. Ale chci tím říct, že propagace slibovala "home console in your pocket" a pravdou bylo, že tomu v prvním roce odpovídalo jen Uncharted. A pak už to bylo příliš málo příliš pozdě.
Nintendo naopak vždy vědělo, že hráči chtěji jedinečný zážitek. Ne zjednodušenou osekanou verzi z jiné konzole.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 16. 5. 2018 v 16.16

martinbucek: takhle jsem to nemyslel. konzoli nepodporili ani prodeje kvuli protipiratske ochrane. Ve sve dobe PSPecko bylo silenym hitem, a spoluzaci to kupovali prave proto, ze plno her si pak mohli sosnout sami a stejne si pak i nejake dalsi koupili
Nicmene prave v kombinaci s tim, ze tech titulu na vitu nebylo moc a ke vsemu i rok po vydani za stejnou cenu (kllidne 1800,-) tak to da rozum, ze se prodeje nedari - her malo, drahe a konzole tak nehacknutelna, ze ji nema smysl kupovat ani kvuli pirateni :)

Samozrejme, ze neobhajuji kradez, nicmene vidim v tom jistou paralelu jako s medii a pornem - ktery format je podporeny porno prumyslem, ten vyhral. blue ray zna kazdy ale hd-dvd... ? ) Paralela je takova, ze pspecko melo silene prodeje prave proto, ze se dalo jailbreaknout naprosto v klidu a hrat cokoliv.

( A mimochodem - na pecko se na Vite pres net taky nedalo koukat, takze i to bylo k prdu, protoze bud stranky nenabehly, nebo byl zase problem s prehravacem :))

Editováno: 16. 05. 2018 v 16.24

Nahlásit nevhodný obsah

20834372
noxuss napsal 16. 5. 2018 v 15.25

Ja som si nikdy fyzicku kopiu hry na vitu nekupil.Vsetky hry co na nu mam,su digitalky.Na nedostatok hier sa stazovat nemozem,ako niekto kto ma rad jpn hry a jrpg mam stale co hrat

Editováno: 16. 05. 2018 v 15.26

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 16. 5. 2018 v 13.59

Mitsurugi: pravda :D vsechny staly par stovek ale pro vitu (ktera se lisila zobackem) stala nejakych 1500,- tusim

Nahlásit nevhodný obsah

20877290
martinbucek napsal 16. 5. 2018 v 13.57

Jsoucno: nieco sa neda kradnut, je cesta do pekla, tak ty si iny ....t

vitu zabilo malo titulov, oproti psp a neochota vyvojarov portovat....nintendo vie o com je rec, preto su hry aj drahe, lebo nie je novsi diel, alebo alternativa

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 5. 2018 v 12.57

Jsoucno: Nepodporovala taky pouze předražené paměťovky od Sony?

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 16. 5. 2018 v 12.26

skoda, handheld to byl excelentni, nicmene plny potencial vyuzilo velmi malo her :(
Osobne si myslim, ze Vitu pohrbily tri veci - naprosto otresny interface a ovladani webu, facebook a veci, ktere telefon zvladal 1000x lepe. Neni to az tak vazne, ale browser mel plno problemu neco otevirat nebo podrzet v pameti.
-totalne debilni cenova politika Sony, ktera prodavala hry rok dva stare za porad stejne ceny, jako pri launchi - ergo - nebylo co hrat, protoze to bylo desne drahe. A plusko na Vitu taky chvilemi stalo za uplne kulove - indie fajn, ale tenhle handheld potreboval protlacit na trh s vetsi munici, nez nejakym doki doki universe apod (vzhledem k tomu jaky hardware mela a co nabizela)
- a v kombinaci s druhym bodem, skoro nulova a absolutni moznost handheld alespon nejak solidne hacknout. Pokud teda software byl takhle extremne drahy, a konzoli nelze jailbreaknout, je to cesta do pekla, bohuzel (coz si myslim je presne opacna vec PSP, ktera se prodava po bazarech dodnes prave kvuli tomu, ze se do nej narve iso a jedeme).

Skoda, uzil jsem si s ni ale hodne srandy, a byl jsem za ni v dobe vydani desne rad.

Editováno: 16. 05. 2018 v 12.28

Nahlásit nevhodný obsah