Příští hra od Red Barrels nebude Outlast

15. květen 2018 15:56 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (0)

Hráči, kteří se za obrazovkou rádi bojí, znají sérii Outlast velmi důvěrně. Kanadský tým Red Barrels už má na kontě dva díly, ten první navíc rozšířil přídavek Whistleblower. A přestože se značce daří, Red Barrels nechtějí spoléhat na stejnou formuli i potřetí. Proto má jejich další projekt být něčím úplně jiným.

Server Gamesindustry přinesl zajímavý rozhovor se spoluzakladatelem studia Phillipem Morinem. Z něj se dozvídáme například o velmi skromných začátcích série, problémech s financováním a významu uvedení konzolové verze do programu PlayStation Plus hned při launchi. Morin vzpomíná na potíže s hledáním investorů, které například zapříčinily 18 měsíců práce bez výplat. V té době studio držely nad vodou menší kontrakty. Lidé, kteří později založili Red Barrels, nabízeli koncept hororové hry už v roce 2009 Ubisoftu. I přes nízké výrobní náklady ale firma neměla zájem, údajně pro nedostatečně velké publikum.

Kompletní rozpočet prvního dílu činil 1,36 milionu kanadských dolarů. V době, kdy hra vyšla, byly účty firmy prakticky prázdné a na jejím úspěchu tak závisela celá její budoucnost. Vývojáři sice mohli hledat finance na několik dalších měsíců vývoje, nechtěli ale kvůli tomu obětovat akcie své firmy. Peníze z prodejů PC verze se okamžitě začaly využívat pro vývoj té konzolové. Její start v PlayStation Plus byl podle Morina velmi těžkým rozhodnutím. Vyměnit potenciální vysoké příjmy z prodejů za jednorázovou platbu od Sony bylo něco, co muselo vedení dlouho zvažovat, na druhou stranu se to ale nakonec vyplatilo. Red Barrels věděli, že z Outlastu chtějí udělat sérii a zásadní pro ně tedy je vybudovat co největší komunitu fanoušků.

Přestože druhý díl byl o poznání ambicióznějším projektem, pořád nebylo jisté, kolik budou hráči ochotni utratit za indie hru. Druhý díl se měl rozsahem vyrovnat kombinaci jedničky a rozšíření a tým doufal, že si fanoušky najde i bez PlayStation Plus. Hra se nakonec prodávala o deset dolarů dráž než první díl, její vývoj byl ale také podstatně nákladnější – vyšel na 7 milionů kanadských dolarů. Podepsal se na tom i půlroční odklad vydání. Morin říká, že to bylo vůbec poprvé, kdy mělo studio deadline plně ve svých rukou a tedy mělo naprostou kontrolu nad tím, v jakém stavu hra vyjde.

Uplynulý fiskální rok je pro Red Barrels jedním z nejúspěšnějších, velký podíl na tom ale má stále i první Outlast. Podle Morina je to jasným důkazem, že stále přibývají hráči, kteří se se sérií teprve seznamují. Značce se vede dobře, celkem se prodalo už patnáct milionů kusů obou her a výnosy z prodejů se pohybují kolem 64 milionů dolarů. Po letech ladění jedné značky si ale studio zaslouží vyzkoušet něco jiného. Podle Morina je nyní důležité najít projekt, který zaujme fanoušky, ale zároveň bude vývojáře naplňovat. V současné době se zabývají tvorbou prototypu a chtějí na něm pracovat tak dlouho, dokud s ním nebudou úplně spokojeni. Rozpočet příští hry je zatím ve hvězdách. Morin ale rozhovor ukončuje s tím, že vždy chce mít k dispozici více možností. Protože je studio vlastněno vývojáři, je pro něj spokojenost týmu stejně důležitá, jako spokojenost akcionářů.

Jak tedy bude vypadat příští projekt Red Barrels zatím nevíme, rozhodně ale nečekejte, že se bude držet kolejí stanovených Outlastem. Kanadské studio budeme i nadále sledovat a informace o jejich chystané hře vám samozřejmě přineseme.

Zdroj: GamesIndustry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!