Tony Hawk vzpomíná na počátky THPS
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Tony Hawk vzpomíná na počátky THPS

Tony Hawk vzpomíná na počátky THPS

Pavel Makal

Pavel Makal

26. 4. 2018 17:25 8
Reklama

Na sérii Tony Hawk’s Pro Skater, či lépe řečeno na její kořeny, vzpomínáme s láskou. Na legendární úrovně, jako je School nebo Marseille, na famózní soundtracky až po okraj narvané hitovkami a především na nekomplikovanou arkádovou zábavu. Série sice v průběhu let o svůj lesk přišla, jak ale zpívají Holki, vzpomínky zůstanou. A zůstaly i vývojářskému studiu Neversoft a samotnému Hawkovi.

Psal se rok 1998, když vydavatelská společnost Activision slavného skateboardistu oslovila s nabídkou na tvorbu hry. Hawk se už v té době nějaký čas myšlenkou na herní adaptaci svého sportu zabýval a s nejmenovanou společností měl v plánu nabídnout projekt několika publisherům. Dle svých slov měli k dispozici poměrně primitivní technologii a ne zrovna poutavý produkt, ale byl to začátek. Jejich cesty se však rozdělili ve chvíli, kdy vedení vývojářského týmu uvěřilo tvrzení, že skating není pro videoherní zpracování vhodným tématem. Jak si asi v pozdějších letech museli rvát vlasy…

Spolupráce s Activision se tedy zdála jako poslední možností, jak své plány naplnit. Hawk vzpomíná na cestu do kalifornské Santa Monicy, kde mu byla předvedena velmi raná verze vývoje. Už tehdy velmi kladně hodnotil naprosto intuitivní ovládání a velký potenciál svobodného ježdění na prkně. Smlouva byla podepsána a malý tým jménem Neversoft se pustil do práce. Prvním úkolem ale bylo zjistit, co je vlastně na ježdění na skatu taková zábava. Výkonný producent Ralph D’Amato vzpomíná na chaotický a často nekoordinovaný proces, který se dal popsat jako jeden velký mejdan. Vývojáři si ale při odpočinku v místní herně během hraní hry Top Skate uvědomili, že  nechtějí dělat závodní hru. Místo toho se THPS měl zaměřit na zpracování rozličných triků. A tahle sázka vyšla na výbornou.

Spoluzakladatel Neversoftu Mick West uvádí, že se celé studio v té době do skateboardingu zcela ponořilo, a to do té míry, že se prakticky všichni snažili aspoň nějaké ty triky sami naučit. Dokonce si na dvoře u studia postavili vlastní rampu. Hawk vzpomíná, že byl se studiem prakticky v nepřetržitém kontaktu a hrál snad každou novou verzi buildu. Sám měl čipovanou konzoli, takže mohl hrát pálené disky i doma, a stejně tak i jeho přátelé ze skatové komunity, kterým hru v nehotové podobě půjčoval. A ačkoli to nebyl úplně oficiální postup, okolo hry se rychle vytvořil ruch.

Největším problémem vývoje byly podle účastníků přísné termíny. Na druhou stranu Ralph D’Amato rád vzpomíná na začátky série, kdy pracoval s malým týmem lidí. Z té doby mu zůstala celá řada přátel. Hawk zase vzpomíná na svobodu, kterou spolu s Neversoftem měli. S ohledem na to, že byli pionýry nového žánru, mohli zkoušet cokoli nového. Hra měla ohromný úspěch, v Americe prodala za první měsíc 350 tisíc kusů. A také vyšvihla Tonyho Hawka na pozici opravdové hvězdy. Najednou dostával příležitosti, o kterých se mu dříve nesnilo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama