Tony Hawk vzpomíná na počátky THPS

26. duben 2018 19:25 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (8)

Na sérii Tony Hawk’s Pro Skater, či lépe řečeno na její kořeny, vzpomínáme s láskou. Na legendární úrovně, jako je School nebo Marseille, na famózní soundtracky až po okraj narvané hitovkami a především na nekomplikovanou arkádovou zábavu. Série sice v průběhu let o svůj lesk přišla, jak ale zpívají Holki, vzpomínky zůstanou. A zůstaly i vývojářskému studiu Neversoft a samotnému Hawkovi.

Psal se rok 1998, když vydavatelská společnost Activision slavného skateboardistu oslovila s nabídkou na tvorbu hry. Hawk se už v té době nějaký čas myšlenkou na herní adaptaci svého sportu zabýval a s nejmenovanou společností měl v plánu nabídnout projekt několika publisherům. Dle svých slov měli k dispozici poměrně primitivní technologii a ne zrovna poutavý produkt, ale byl to začátek. Jejich cesty se však rozdělili ve chvíli, kdy vedení vývojářského týmu uvěřilo tvrzení, že skating není pro videoherní zpracování vhodným tématem. Jak si asi v pozdějších letech museli rvát vlasy…

Spolupráce s Activision se tedy zdála jako poslední možností, jak své plány naplnit. Hawk vzpomíná na cestu do kalifornské Santa Monicy, kde mu byla předvedena velmi raná verze vývoje. Už tehdy velmi kladně hodnotil naprosto intuitivní ovládání a velký potenciál svobodného ježdění na prkně. Smlouva byla podepsána a malý tým jménem Neversoft se pustil do práce. Prvním úkolem ale bylo zjistit, co je vlastně na ježdění na skatu taková zábava. Výkonný producent Ralph D’Amato vzpomíná na chaotický a často nekoordinovaný proces, který se dal popsat jako jeden velký mejdan. Vývojáři si ale při odpočinku v místní herně během hraní hry Top Skate uvědomili, že  nechtějí dělat závodní hru. Místo toho se THPS měl zaměřit na zpracování rozličných triků. A tahle sázka vyšla na výbornou.

Spoluzakladatel Neversoftu Mick West uvádí, že se celé studio v té době do skateboardingu zcela ponořilo, a to do té míry, že se prakticky všichni snažili aspoň nějaké ty triky sami naučit. Dokonce si na dvoře u studia postavili vlastní rampu. Hawk vzpomíná, že byl se studiem prakticky v nepřetržitém kontaktu a hrál snad každou novou verzi buildu. Sám měl čipovanou konzoli, takže mohl hrát pálené disky i doma, a stejně tak i jeho přátelé ze skatové komunity, kterým hru v nehotové podobě půjčoval. A ačkoli to nebyl úplně oficiální postup, okolo hry se rychle vytvořil ruch.

Největším problémem vývoje byly podle účastníků přísné termíny. Na druhou stranu Ralph D’Amato rád vzpomíná na začátky série, kdy pracoval s malým týmem lidí. Z té doby mu zůstala celá řada přátel. Hawk zase vzpomíná na svobodu, kterou spolu s Neversoftem měli. S ohledem na to, že byli pionýry nového žánru, mohli zkoušet cokoli nového. Hra měla ohromný úspěch, v Americe prodala za první měsíc 350 tisíc kusů. A také vyšvihla Tonyho Hawka na pozici opravdové hvězdy. Najednou dostával příležitosti, o kterých se mu dříve nesnilo.

Zdroj: VG247

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20921967
davnemecek napsal 27. 4. 2018 v 20.20

Zlatý časy... neskutečně bych si přál, aby udělali remastery těhle peckovních her, jako byl THP3 a nebo třeba Undeground. V dnešní době mi takový hry na současný generace konzolí prostě nesmírně chybí. Nebyl to jen Tony, například strašně rád vzpomínám i na SSX on tour, to byly fakt super hry na x hodin zábavy :-) třeba se ještě něčeho podobného dočkáme... amen.
Jinak super článek!

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 27. 4. 2018 v 11.29

Haha chapu, nastesti obcas pomuze stary dobry gog, diky kterymu sem si konecne zahral Riddicka.

Jinak nejvetsi sranda je, ze sem nedavno hral THPS 4 na emulatroru PS1. Ja nechapal jak muze PS1 utahnout vcelku moderni hru z doby PS2. Pochopil jsem hned zahy; Misto NPC jsou tam totiz takovy kulicky a vsude je husta mlha. Takze vidite tak na 10 metru. To sem radsi presel na PC verzi hranou na gamepadu :D

Editováno: 27. 04. 2018 v 11.31

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 27. 4. 2018 v 08.49

JabJab21: No, u takhle starých her je někdy snazší emulátor, protože někdy je jejich zprovoznění na moderním systému docela oříšek :D

Nahlásit nevhodný obsah

20908924
Miami Vice napsal 27. 4. 2018 v 01.44

Jó, kdo tenkrát nejezdil na fošně, jako by nežil. Dokonce i lidi co neuměli ani "olíčko" si kupovali skejtový hadry a jen tak postávali a zevlovali u skate spotů.

Jednou se mi stalo, že jsem si koupil novej deck, jen tak si jezdim a nepřemejšlim a pak vyjde nová THPS hra a mě málem vypadli oči, když jsem zjistil, že moje aktuální deska je v tý hře. Dodnes jí mám vystavenou v obejváku!!

Je paradox, že zmiňujou snahu vytvořit hru, kde budeš dělat hlavně triky a ne závodit, protože v originálním THPS byl level Mall, kde jsme s bratránkem vždy závodili, kdo se dostane dřív na konec toho obchoďáku.

Chad Muska forever!!

Když už se tu mluví o začátcích Tony Hawks Pro Skater her, tak se snad i sluší zmínit zapadlou hru jménem Grind Session, která sice nedosahovala Tonyho kvalit, ale byla to super alternativa s cool soundtrackem.

PS: dobře Pavle!! Článek o skateboardingu zrovna v den, kdy jsem na sobě měl červenou mikinu C1RCA. To jsou mi náhody anebo osud?

Nahlásit nevhodný obsah

20849887
HerrSpock napsal 26. 4. 2018 v 22.18

JabJab21: 2 a 3 na PC vyšlo.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 26. 4. 2018 v 21.22

Nejsem tak starej abych zazil jednicku ci dvojku. Myslim ze sem nejstarsi hral trosku trojky a potom porad ctyrku, ktera me bavi dodnes. Mozna si dam i ty predchozi dily, protoze me zajma jak to mohlo byt jeste lepsi nez to znam. Jinak, chapu to spravne ze to budu muset hrat na emulatoru PS1 nebo vydali 1, 2 a 3 i na PC? Je mi to jedno, ale PC by bylo min komplikaci.

PS Moje nejoblibenejsi veci na serii sou ty uvodni videa od NeverSoftu, proste bomba :D

Editováno: 26. 04. 2018 v 21.53

Nahlásit nevhodný obsah

20849887
HerrSpock napsal 26. 4. 2018 v 21.06

Na dvojku a trojku silný vzpomínky. Celkově na to období. Asi znovu pustím, shlédnu ty bonusová videa, bylo jich tam hafo, jojo :) Doporučuji.

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 26. 4. 2018 v 20.23

Ježiš, to se tak pěkně čte o tom skejtovym nadšení vývojářů, dostal jsem úplně nostalgickej direkt. Možná by stálo za to sem hodit ten trailer na ten chystanej dokument, Supermanem od Goldfingera snad nikdo nepohrdne. Každopádně dík za zprávu, to je úplně bizarní, že už to bude dvacet let od jedničky...

Nahlásit nevhodný obsah