Co týden dal: Hněv (polo)boha války
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Hněv (polo)boha války

Co týden dal: Hněv (polo)boha války

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

22. 4. 2018 16:00 1
Reklama

Poznáte to jednoduše. Potýkáte se s nepřirozeně bohatou dávkou slunečního svitu, ventilátory konzolí nestíhají, teploměry komponent PC ukazují strašidelné hodnoty a vy byste se nejradši zavřeli do sklepa. Někteří tomu říkají letní počasí, my se ale raději uchýlili do chladivých, promrzlých končin virtuální Skandinávie a v kůži boha Krata setli hlavy pár nelíbivým zrůdám. Vítejte u dalšího dubnového týdenního souhrnu, tentokrát nezapomeňte doma sekeru.

HORKO BYLO NA OLYMPU

Co týden dal: Hněv (polo)boha války
i Zdroj: Hrej.cz

Čekali jsme léta. V roce 2010 vyšel God of War 3 a i přes rozporuplné pokračování Ascension a HD remaster se dlouho nedočkal důstojného nástupce. Až doposud. Neočíslované pokračování God of War slibovalo spoustu změn. Ze zuřivého bojovníka devastující hordy nepřátel ohnivými čepelemi se stal téměř starostlivý tatík (nebýt těch obřích svalů, nordických démonů a rozměrné sekery na zádech) a antické motivy vystřídal mrazivý sever se všemi jeho krásami i nástrahami. Kratos ale nezměknul, ani nezmrznul, naopak, vrátil se v plné síle a podmanil si celý svět. Včetně všech příznivců v redakci.

Důkazem budiž ten fakt, že je God of War v současné době nejlépe hodnocenou exkluzivitou konzole PlayStation 4. Agregované hodnocení 95 a 25 absolutních hodnocení v rámci serveru Metacritic.com, to už je něco na co můžou být v Santa Monice patřičně hrdí. K absolutním hodnocením se přidal i Pavel, který i přes počáteční rozpaky vyzdvihl na hře jako celku téměř vše. Dle jeho slov celému dobrodružství prospěla i razantní změna hratelnosti a mírně odlišný přístup k akci.

Pozitivní hodnocení ale nezvedlo ze židlí pouze početné obecenstvo, které zřejmě obchody vezme útokem, neobvykle výrazné reakce jsme se dočkali i přímo z “kuchyně”. Pomyslný otec novinky, designér Cory Barlog se na sociálních sítích podělil o své dojmy z čtení pochvalných textů a rozhodně jej nášup pětek, desítek a stovek nenechal chladným. Společně s tím se zmínil i o celkovém pocitu z vývoje a vydání hry a nastiňuje, jak velké nervy spojené s nejistotou vývoj obřích titulů přináší. Bonusem byla i ukázka prvních záběrů přímo z hraní, se kterými studio před lety přišlo do Sony. Tehdy ještě na Krata čekala dlouhá cesta. Tenhle příběh má ale naštěstí šťastný konec.

Ještě šťastnější by byli zarytí fanoušci značky, kdyby svého milovaného hrdinu dostali možnost adorovat i na stříbrném plátně. V tomto ohledu sice zatím God of War patří do říše snů, první náznaky by tu však byly. V rámci posledního Comic Conu byl totiž na roli Krata dotazován Jason Momoa, charismatický hromotluk známý především díky roli Khal Droga v seriálové Hře o trůny. A populární herec má jasno, role zabijáka bohů by se zhostil se ctí.

PŮJDEM KOUKAT NA PSY?

Co týden dal: Hněv (polo)boha války
i Zdroj: Hrej.cz

Watch Dogs 2 znamenal v rámci série významný posun vpřed. Po všudypanující zahořklosti pramenící z neuspokojivého prvního dílu měl před sebou Ubisoft nelehký úkol, který splnil až překvapivě úspěšně. Druhé Watch Dogs nabídly to, co chybělo prvnímu dílu. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se dozvíme pikantní novinky o dalším pokračování. A dočkali jsme se jich z naprosto překvapivého zdroje.

Hubu na špacír si pustila umělá inteligence Sam, poměrně mladý projekt fungující v Kanadě. Šikovná AI má za úkol pomáhat kanadským zákazníkům společnosti s jejich zakoupenými hrami, zvědaví fanoušci se jí ale zeptali právě na třetí Watch Dogs. Je otázka, co vlastně čekali za odpověď, pravděpodobně ale po skutečné odpovědi nejedno obočí vystřelilo strmě vzhůru. Sam se totiž nadšeně pochlubil tím, že hrál poslední build a že vypadají Watch Dogs 3 skvěle. V souvislosti s několika dalšími náznaky, které se v poslední době napříč mediálními kanály Ubisoftu objevily je brzké odhalení trojky (třeba na E3) více než pravděpodobné.

BATTLEFIELD ROYALE

Co týden dal: Hněv (polo)boha války
i Zdroj: Hrej.cz

Jeden by řekl, že by si vývojáři mohli s tím battle royale konečně dát pokoj. Ne nadarmo se začíná internet smát úsměvným kolážím, kde vtípkaři prorokují battle royale režim i hrám jako Nintendogs, The Sims nebo Cities: Skylines. Ty je samozřejmě třeba brát s lehkou nadsázkou, pravdou ale je, že tento fenomén prorůstá skutečně všude, kde to alespoň trochu dává smysl. A poslední dvojicí obětí, které pravděpodobně podlehly battle royale horečce, se překvapivě stalo “královské” duo značek Call of Duty a Battlefield.

První šla s kůží na trh rozporuplně přijímaná série arkádových FPS, která se po velkolepém návratu na druhoválečná bojiště opět chystá navázat na úspěšnou futuristickou sérii Black Ops. Informace, které zpočátku zněly přesně jako zmíněné vtípky a v redakci jsme je sborově zavrhli jako stupidní hoax, se nakonec ukázaly býti spíše pravdivými. Důležité je, že se série zbaví singleplayerové kampaně, což je přinejmenším kontroverzní rozhodnutí. Ano, často se jednalo o prvoplánovité a hloupé sekvence skriptů, respektive nepotřebné přívesky robustních multiplayerů. Konkrétně starší díly Black Ops ale nabízely poměrně zábavné a příběhově bohaté kampaně, které sbíraly pozitivní ohlasy celého spektra hráčů. Novým stěžejním prvkem by se měly stát právě boje á la PlayerUnknown’s Battlegrounds. Jak bude hra jako celek vypadat ve finále můžeme zatím jen odhadovat.

Reakce EA na sebe nenechala dlouho čekat a v zápětí začaly přicházet zvěsti o údajných přípravách podobného režimu i v rámci připravovaného Battlefield 5. Pravděpodobně druhoválečná akce by mohla po vzoru svého největšího konkurenta taktéž zabrousit do vod last man standing a my se ptáme, je to vlastně nutné?

SE STŘÍBRNÝM POHÁREM NA VĚČNÉ ČASY

Co týden dal: Hněv (polo)boha války
i Zdroj: Hrej.cz

Podobně nesmiřitelnými soupeři, jako je Battlefield a Call of Duty, jsou i série Pro Evolution Soccer a FIFA. Každá svým hráčům už několik let nabízí trochu odlišné pojetí sportu, a zatímco PES láká především bezchybnou a autentickou hratelností, FIFA se pyšní dokonale vyladěnou kompetetivní složkou a bohatými licencemi. Mezi ně, bohužel, léta nepatřila licence UEFA Champions League, královského turnaje sportu. O post nejlepšího evropského týmu si to tím pádem léta rozdávaly virtuální velkokluby ve fiktivním Champions Cupu. To v rámci PES mohl nad hlavu perfektně vymodelovaný a vyleštěný pohár Ligy mistrů zdvihnout hrdý kapitán London FC…

To už je ale minulostí. Licence Ligy mistrů vypršela a Konami se tak musí s velkolepým turnajem rozloučit. Zda se do útoku vrhne EA a konečně dostaneme kompletně licencovaný evropský fotbal, nebo zůstane příští ročník bez virtuálního zpracování zatím nevíme.

Rudobílý týden je za námi. Konečně mají všichni hráči možnost ponořit se do Kratova temného rodinného příběhu a udělat si na velkolepě přijatou novinku svůj vlastní názor. Pokud ale přeci jen, z nějakého důvodu God of War nepropadnete a zůstane vám čas číst herní zpravodajství, rozhodně si vzpomeňte na nás. A především, Hrejte s námi!

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama