"KC:D jsme přirovnávali k RDR od Rockstaru"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka "KC:D jsme přirovnávali k RDR od Rockstaru"

"KC:D jsme přirovnávali k RDR od Rockstaru"

David Plecháček

David Plecháček

20. 4. 2018 16:24 13
Reklama

Reboot konference, o níž jste si mohli přečíst rozhovor s jejím organizátorem Pavolem Budajem, může být zdrojem zajímavých informací. Na jedné straně se jí účastní Patrice Desiléts, na straně druhé si poslechnete Dana Vávru se slovy na téma Kingdom Come, a pak si ještě prohlédnete krásný Dubrovník. Ale pokud nejste na místě, musíte se spokojit s námi.

Pojďme se podívat na to, co říká hlavní tvář nedávno vydaného Kingdom Come. Ten hovořil především o tom, jak se z původních nápadů stalá milionová IP. Z toho, co Dan Vávra řekl, je asi nejzajímavější jeho příměr. Když totiž sháněl investory a vydavatele, svou hru jim přirovnával ke skvělému Red Dead Redemption.

„Chtěl jsem udělat tak lidskou hru, jak jen to bylo možné,“ řekl přítomným návštěvníkům Rebootu. „Vlastně jsem jim ve zkratce říkal, že chci udělat Red Dead Redemption, ale s meči.“ Důraz přitom kladl na realističnost, pro níž Kingdom Come kritici i veřejnost chválí. Hra musela být pomalejší, neboť stejně jako ve skutečném světě, pokud něco chcete, chvíli to trvá. „Trvá to déle, než jak ukazují soudobé filmy,“ řekl Vávra konkrétně.

Co se týče filmů, opět zopakoval, jak Hollywood przní pohled na historii. „Chtěli jsme udělat jednotlivé questy co nejzábavnější. Nějaké jsem napsal a ddal jsem je ostatním jako předlohu. Musel jsem na to najít odborníky, protože historie je opředená mýty z Hollywoodu, které ji dělají absurdní. Denní život je prostě mnohem složitější,“ povzdechl si a dodal, že se osobně setkal s investory, kteří nejenže nevěřili jeho vizi, ale v roce 2009 nevěřili ani konzolím jako takovým.

Ze začátku se tak do KC:D nikomu nechtělo, a tak se Vávra a spol. vrhli na Kickstarter. To byl překvapivě dobrý krok – vyjma peněz od backerů se totiž Kingdom Come dočkalo i velké pozornosti médií. „Ve chvíli, kdy jsme na Kickstarter přišli, jsme byli snad na všech titulních stranách světových médií.“ S tím samozřejmě přišel určitý tlak. Vezmeme-li v úvahu, že prvotním plánem bylo hru vydat do 18 měsíců... nakonec vyšla o 30 měsíců později. Jen více než rok a půl trvalo Vávrovi a týmu scénáristů napsat scénář.

Ale hra nakonec zdárně vyšla. Pravda, trvalo to, ale čekání stalo za to. Jestli na něco hlavní autor není hrdý, jsou to chyby. „Jestli se něco nepovedlo, tak je to tohle. Bugy jsou extrémně těžké na testování. Změnili jsme jeden quest a ono to rozbilo jiný. Abyste hru náležitě vyzkoušeli, musíte jí věnovat přes 600 hodin. Po vydání jsme i tak viděli věci, které nikdy předtím,“ což platí prakticky dosud. I proto se Warhorse v současné době zaměřuje převážně na tvorbu opravných balíčků.

Technický stav se stále zlepšuje, takže pokud jste čekali po vydání, možná je nejvyšší čas. Pokud váháte, můžete si přečíst recenzi na PC verzi a na konzolové verze hry. Ty vám při rozhodování pomohou. Zároveň, pokud se rozhodnete investovat, můžete využít nabídky Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama