"Anthem nezopakuje chyby Andromedy"

17. duben 2018 14:20 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (29)

Loňský rok byl pro EA a některá přidružená studia pořádně perný. První kontroverzi přinesl na jaře Mass Effect: Andromeda, který nedokázal naplnit nemalá očekávání fanoušků původní trilogie a nadto si vysloužil kromobyčejně důraznou porci kritiky za animace obličejů (a vlastně celých postav. Ještě tvrdší reakci si pak vysloužilo podzimní vydání druhého dílu Star Wars Battlefront, především kvůli mikrotransakcím. V kombinaci s nepříliš povedeným dalším dílem série Need for Speed se opravdu nedá hovořit o kladných bodech pro image společnosti.

EA ale situaci dle vlastních slov nehodlají podcenit. Patrik Söderlund, který až dosud plnil roli výkonného ředitele, byl nově jmenován šéfem designu. Ze své nové pozice prohlásil, že by bylo mýlkou domnívat se, že reakce hráčů v uplynulém období neměly na EA jakožto firmu a na celé vedení vliv. V rozhovoru pro magazín Verge prohlásil, že EA podniklo zásadní kroky k pochopení monetizačních systémů a v chystaných hrách, jako je Anthem nebo další Battlefield, nezopakuje nedávné chyby. Söderlund si je dle svých slov vědom toho, že hráči zjevně EA vnímají jinak než on sám a jeho kolegové. Tuto situaci bere společnost údajně velmi vážně.

Popel na hlavu si ale sype i Casey Hudson, který se nedávno vrátil do vedení studia BioWare. V obsáhlém příspěvku na oficiálním blogu studia se věnuje řadě palčivých témat, mimo jiné absenci příběhového rozšíření pro Andromedu. Hudson tvrdí, že jeho zrušení bylo pro samotný tým velmi frustrující a podobná situace se v budoucnu nesmí zopakovat. Zkušenost s Andromedou podle něj byla velmi důležitým momentem pro budoucnost BioWare, které bylo v řadě ohledů nuceno přehodnotit svůj přístup.

Zmiňuje samozřejmě i chystanou Anthem, při jejímž vývoji má tým údajně na paměti především budování světa, zajímavých postav a vyprávění příběhu, což jsou právě ty prvky, které od BioWare fanoušci očekávají. Z Hudsonových slov vyplývá, že Anthem se bude mnohem více soustředit na kontinuální přísun obsahu, který si spolu s přáteli budete moci užít i dlouho po vydání. Bude zajímavé sledovat, zda v tomto snažení uspějí více, než se to povedlo Bungie v případě Destiny.

 

Zdroj: Dualshockers

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878494
Flois napsal 19. 4. 2018 v 07.56

Minstriel: ubisoft si nezaslouží bejt menovanej s těma dvěma. Sice to ve hrách má ale ani si nevšimneš pokud vyloženě nehledas.

Skeltor: vidíš Activision, to je pro me zplozenec pekel nemyslel sem že někdo rozumný che hrát jejích hry tak me nenapadlo před tím varovat. 2k sporty sem nikdy nehrál tam nemůžu soudit a u GTA to vidím jak u ubisoftu, většina lidí si jejich makrotransakci ani nevšimne

Nahlásit nevhodný obsah

20842783
Skeltor napsal 18. 4. 2018 v 17.41

Flois: A co Activision/Take Two? V CODku, GTA online nebo 2k sportech je tech mikrotransakci fakt dost

Nahlásit nevhodný obsah

20869881
_pedrox_ napsal 18. 4. 2018 v 16.20

Jsoucno: Flois: Dr.One: díky, kluci! Odhliadnuc teda od toho, či je to dobrý alebo zlý Mass Effect, tak sci-fi ako také je to asi dobré, aspoň tak som to pochopil.

A vzťah k open-world hrám mám pozitívny, ale keď sú naplnené zmysluplným obsahom a nie je to len o opakovanom vymlátení jedného kempu za druhým, strihnuté nejakou tou story misiou. Práve preto nemôžem hrať Far Cry častejšie ako raz za 3 roky, lebo tá hra a jej náplň sa mi hrozne rýchlo preje a nemám chuť hrať nič podobné tak 3 zimy... Skôr ide o to, že mám chuť na nejaké sci-fi a do Cyberpunku ďaleko a Destiny je predsa len o niečom inom...

Editováno: 18. 04. 2018 v 16.31

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 18. 4. 2018 v 14.50

Jsoucno: dělal s láskou... jako dobrý joke

_pedrox_: shit to není, jen to není dobrý ME a má to plno dalších chyb, ale máš-li pozitivní vztah k open-worldům, tak si to užiješ

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 18. 4. 2018 v 14.47

Flois: ehm a Ubisoft

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 18. 4. 2018 v 13.49

_pedrox_: hele přirovnal bych to k inkvizitorovi. Pokud si odmyslis že v jednom to kosiš mečem a v druhým pistolí tak je to praktický to samé. Pokud tě nebudou trápit škaredý animace obličeje a to že příběh prej není tak kulervouci jako v trilogii. Tak myslím že si to můžeš užít. Pokud tě teda bavil původní MS.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 18. 4. 2018 v 13.48

_pedrox_: Asi takhle.
Hral jsem predchozi serii se Shepherdem, a na tu to proste nema.
Puvodni Mass Effecty mely skvelou atmosferu a fakt, ze potkavas nove rasy, pribehy a vlastne celkovy lore byl vice mohutnejsi. V Andromede se v podstate recykluje to, co jsi videl v puvodni serii - turiany, lidi, zbrane, technologie...krom teda dvou tri novych ras.
Bohuzel to same i plati o tvych spolecnicich - uz to nejsou takovi bombardaci jakou predtim. Wrex, Liarra a nezapomenutelny Garrus nastavili latku hodne vysoko, a bohuzel spolecnici v MEA jim nesahaji ani po kolty.

A napln hry...sice ME 3 byla hodne zalozena na akci, ale porad z toho byl citit poradny tlak a atmosfera, ktera ve mne pak dlouho zustala. V MEA je to takove samoucelne uz trochu. Hlavne teda to, ze musis kolonizovat galaxii. Nejak mne ten ukol nechytil a navic, desne mne stvalo, ze dodelas jednu planetu a nasladne se na ni musis zase vratit, az je vice obyvatelna a dodelat nejake dalsi ukoly.

Za mne osobne - jsem fanouskem scifi a Mass Effectu, ale Andromedu jsem dal tak do pulky a prestal to hrat. Mozna se k tomu nekdy vratim a dojedu to, ale pro mne to je spise jenom "dobra hra, ale hodne spatny Mass Effect"

Nahlásit nevhodný obsah

20869881
_pedrox_ napsal 18. 4. 2018 v 13.27

Sorry boys za off topic, ale fakt je tá Andromeda taký shit? Ešte stále som sa ku nej nedostal, ale práve teraz som zvažoval, že ju kúpim, tak chcel by som počuť nejaký názor niekoho, kto to hral.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 18. 4. 2018 v 09.42

marosho: ja to myslel tak, ze za ty prachy je to dost humus. Nebudu polemizovat o tom, jestli to jsou nahrazky apod. ale o tom, jaka je to brutalni cholesterolova bomba pro telo. Kdyz za to, rekneme, dam 150,- tak to muzu zajit nekam na hotovky nebo jidlo, ktere fakt nekdo delal s laskou a pro telo to nebude takovy srot.
A navic, zajit si za tri stovky na obed je uplne v pohode i pro dva. Sice nevim, kam chodite, jestli do TGI, tak to se fakt nedivim, ale normalne se do ctyr az peti stovek da vejit naprosto s prehledem.

Kazdopadne - tohle bylo mysleno tak, ze cely system EA je desna pretvarka, a v podstate toceni toho sameho akorat s jinou barvou (omacky...) - ale porad to same. EA je v tomhle desny "herni fastfood" - hry sype jak na bezicim pase a jedna z deseti fakt za neco stoji

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 18. 4. 2018 v 09.13

Mitsurugi: ano tu myslim :-)

Miami Vice: hele podle mě se stačí vyhejbat hram v kerejch ma prst WB nebo EA a mikrotransakci si ani nevšimneš

Nahlásit nevhodný obsah

20877667
Micuda98 napsal 17. 4. 2018 v 19.07

Lootboxy a fastfoody mají tolik společného, kdo by to čekal? :D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 17. 4. 2018 v 18.55

Flois: Pho Bo (pokud jsi myslel takovou tu vietnamskou hovězí polívku) je fakt bomba. Většinou to stojí tak kolem stovky, je toho mísa jak prase a je to fakt dobré. A s tím odvalením naprosto souhlasím :D

Jack Danger: Nevím jak ty, ale bezpečně poznám, že jde o hovězí. Zato kuřecí od Mekáče je hrůza, chicken nuggets jsou odporné.

Editováno: 17. 04. 2018 v 19.00

Nahlásit nevhodný obsah

20853478
Pavel Makal napsal 17. 4. 2018 v 18.36

marosho: předchozí sezónní nabídka byla výrazně lepší, souhlasím :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 17. 4. 2018 v 18.30

Miami Vice: Ad "Brzy budeš Ty vole platit i za každej respawn anebo continue"
Prostě se vrací doba automatů, no.

Nahlásit nevhodný obsah

20908924
Miami Vice napsal 17. 4. 2018 v 18.27

Fastfood je trash a za monetizace si hráči můžou sami. Kdyby jim lidi furt necpali prachy jak blbý, tak by pak člověk jako já ani nevěděl, že nějaký lootboxy a mikrotransakce existujou, protože by se prostě neuchytily. Prostě tady máš prachy za hru a to stačí, ne!? A ne že budu solit prachy za obsah, kterej v tý hře má bejt zadarmo!! Nemám nic proti DLC typu Undead Nightmare v Red Dead Redemption, ale to co se rozmohlo v poslední době je fakt hrozný. Brzy budeš Ty vole platit i za každej respawn anebo continue jak to tak vypadá.

@ marosho - fakt bereš bábovky do mekáče? Ty seš normálně ztělesněním romantiky.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 17. 4. 2018 v 18.24

Pavel Makal: Trochu nadsázka, protože večeři jsem bral jako (levnější) jídlo plus sklenice pití pro každého. Na rande se hodí to doplnit ještě něčím navrch a pak to rychle roste. Zvlášť, pokud jseš trochu větší jedlík nebo piják. A za tuhle cenu taky nemáš žádný extra luxus, ale nemusí to být hned pajzl.
Jinak večeře kolem 200 Kč pro jednoho třeba tady:
slepakocicka.cz
hanoirestaurant.cz
vietnamská restaurace ve Studentské (nemají stránky)
zomato.com/cs/praha/fiesta-dejvice-praha-6/menu
Mimo centrum nebo na oběd je samozřejmě výběr mnohem větší.

marosho: Jako jo, těch 500 je rozumnější limit a pití opravdu dělá hodně.

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
marosho napsal 17. 4. 2018 v 18.12

Flois: Jsi trefil no :D jsem trošku hubeňour a Big Tasty v menu mi vážně jako oběd stačí.
Smaug.: Jinak já jsem z Ostravy, ale ty ceny jsou víceméně stejné, do Prahy jezdím často a zdá se mi to podobné. Nicméně ve dvou se mi ještě nepovedlo ani v jednom městě najíst se pod 500 Kč. Ono Hodně ti udělá i pítí, ty 2dl Coly mi nestačí. Ted když si dáš i polévku. Ostatně podle toho co píše Pavel, je na tom asi podobně. Ale jako uznávám, že Mekáš není největší romantika :D Je to spíše má závislost, ale teda současná sezoní nabídka mi moc nejede :D

Editováno: 17. 04. 2018 v 18.12

Nahlásit nevhodný obsah

20882063
Jack Danger napsal 17. 4. 2018 v 17.45

Mekac nejim i kdybych to mel mit zadarmo a vzdycky ziram, jaky tam maji nonstop fronty az ven, fakt smutny, jaky ovce lidi jsou, kdyz se to na ne umi. A nekdo tady napsal, ze mu to nepripada drahy... vzhledem k tomu jak moc velka sracka to je tak to je drahy dost, dokonce drazsi nez normalni jidlo z poledniho menu z 90% restauraci. Zkuste nekdy z toho burgeru vydnat “maso” a snist si ho zvlast a napiste mi co je to za druh masa

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 17. 4. 2018 v 17.20

Athem je očividně hra která zajímám ;-)


Smaug.: marosho: musíte být pořádný hubeňouři :-)) ja abych se najedl v mekacu tak bych musel sníst k tomu menu i prodavačku :-))) zlatej vietnamec u nás pod nádražím za stovku pho po který tam musim pul hodiny sedět abych se odvalil :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20853478
Pavel Makal napsal 17. 4. 2018 v 16.58

Smaug.: Předesílám, že tohle není útok ani trolling - rád bych nějaký tip na restauraci v širším centru Prahy, kde se s partnerkou najím za 400. Zcela vážně, většinou se dostanu tak na dvojnásobek.

Editováno: 17. 04. 2018 v 16.59

Nahlásit nevhodný obsah