Vývojáři třetí Mafie chystali špionskou hru

16. duben 2018 13:11 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (6)

Je to už bezmála rok a půl, co studio Hangar 13 pod hlavičkou vydavatelství 2K vypustilo do světa očekávaný a zejména v našich končinách ostřížími pohledy sledovaný třetí díl série Mafia. Hra si nakonec navysloužila taková ocenění, jaká by si vývojáři bývali přáli a to se samozřejmě podepsalo i na budoucnosti studia. S podrobnou reportáží přišel server Kotaku, který zároveň odhalil možný budoucí projekt Hangaru 13.

Studio bylo založeno koncem roku 2014, do vedení byl postaven Haden Blackman, který se v minulosti proslavil jako autor komiksů a také jako šéf vývoje Star Wars: Force Unleashed z roku 2008. Hangar 13 dostal nelehký úkol, a sice navázat na první dva díly série Mafia, které na západě vždy žily tak trochu ve stínu slavnější konkurence. Pro první díl z roku 2002 to bylo GTA III, pokračování z roku 2010 zase výrazně ovlivnilo vydání Red Dead Redemption. Ostatně i v případě třetího dílu vyšla krátce před vydáním mnohem povedenější městská akce - Watch Dogs 2.

Vývoj třetí Mafie byl poměrně komplikovaný, účastníci jmenují celou řadu problémů, mezi něž patří do jisté míry nestmelený tým, v němž se čeští členové údajně separovali od ostatních, rozdílná mentalita a také pozdní rozhodnutí mnoha klíčových prvků hry, které zapříčinilo mnoho zbytečné práce. To nakonec do znační míry ovlivnilo i repetitivní náplň misí. Svědkové z doby vývoje uvádějí, že tým o problémech hry věděl dlouho. Nedařilo se mu o nich ale přesvědčit vedení.

Po vydání hry část týmu odešla, zbytek se pustil do úvah nad dalším projektem. Prvním plánem byl čtvrtý díl Mafie, který se dle poskytnutých informací měl odehrávat v Las Vegas v 70. letech. Tento plán ale dlouho nevydržel. Blackman údajně dostal od vydavatelství na výběr, zda chce dělat čtvrtou Mafii, nebo začít s úplně novou značkou. Vybral druhou variantu a studio se pustilo do práce na projektu Rhapsody, v němž se hráči měli postavit do role špiona v Berlíně 80. let. Hlavním hrdinou měl být ruský žid, jehož rodiče byli umučeni v sovětském gulagu. On sám byl zachráněn Američany a vstoupil do tajmé organizace Rhapsody. Původní nápad sdílel mnoho styčných bodů s Mafií III, hlavní hrdina měl být opět opovrhovanou osobou, kterou žene touha po pomstě. Zajímavým prvkem měla být možnost přecházet mezi východní a západní částí rozděleného města.

Bohužel se ale podoba projektu v průběhu plánování výrazně změnila. Jedním z nápadů byla implementace hudby jakožto klíčového prostředku pro spuštění detektivního režimu. V příběhu byla tato funkce ukotvena jako vzpomínka na klavír, který měla hrdinova rodina v minulosti doma. Management studia ale časem rozhodl, že se hra podstatně změní. Hudba měla hrát mnohem větší roli, z Berlína se mohlo stát San Francisco a místo špiona by se v hlavní roli objevil superhrdina. Ačkoli se i pro tuto podobu objevily zajímavé nápady, morálka ve studiu poklesla. To navíc ještě prohloubil fakt, že jiná skupina vývojářů začala v tichosti pracovat na projektu s kódovým označením Parkside, tak tajným, že o něm nesměla svým kolegům říct ani slovo.

V únoru letošního roku postihly Hangar 13 poměrně zásadní vlny propouštění a relokace do studií v Brně a v angickém Brightonu. V tuto chvíli stále není jasné, jaký bude jejich další herní projekt, hovoří se ale o tom, že se pokusí využít modelu her jako služby. Oproti tomu o projektu Parkside nevíme v tuto chvíli vůbec nic. Spekuluje se o tom, že půjde o další pokračování série BioShock, zrovna tak to ale mohou být například třetí Borderlands. 

Zdroj: Kotaku

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20869496
Spectre napsal 17. 4. 2018 v 12.56

Oni by se měli jít zahrabat hodně hluboko pod zem co provedli s Mafií

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 17. 4. 2018 v 07.20

Masarkavtrenyrkach: Komentáře v principu nemusí být moc důležité. Mnohem větší peklo je, pokud nějakým neznámým jazykem (zde češtinou) zakóduješ názvy tříd a atributů. Ono teda stačí, pokud máš lempla architekta a málo zkušený tým a šifrování se provede tak nějak samo, ať už se použije jakýkoliv jazyk (pak začínají být nezbytné ty komentáře).
V každém případě zajímavé poznatek o práci 2K Czech, díky za doplnění článku, obvykle na zdroje neklikám.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 16. 4. 2018 v 23.05

Miami Vice: Ona Mafie 3 stála za nic

Nahlásit nevhodný obsah

20908924
Miami Vice napsal 16. 4. 2018 v 19.48

Špionskou hru snad ani radši ne, protože ta umělá inteligence v Mafia III stála fakt za nic.

Nahlásit nevhodný obsah

20922182
Shinobi napsal 16. 4. 2018 v 18.24

Taky byla v článku docela vtipně popsaná rozdílnost české a americké povahy. Zatímco Češi neměli absolutně žádný problém narovinu říct: "To je kravina, to nikdy nebude fungovat!", Amíci se to podání vždycky snažili nějak zaonačit a zmírnit. :)
Ale nejvíc mě překvapila zmínka o dalším BioShocku. Nevěděl jsem, že se něco takového (možná) chystá.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 16. 4. 2018 v 18.11

Zajímavé čtení. Pobavila mne pasáž: "Because the Novato-based studio had taken so much technology from 2K Czech, large swaths of the code came with comments in their language. Almost the whole codebase was written in an amalgamation of English and Czech."
Myslel jsem si, že se tohoto nešvaru s psaním komentářů v češtině zbavili už když se z Illusion Softworks stalo 2k Czech, protože byla velká šance, že tam budou přicházet zahraniční programátoři. No asi ne tak úplně.

Nahlásit nevhodný obsah